ساخت دو میلیون کالا برای پالایشگاه‌های آمریکای لاتین در ایران

آمریکا | آمریکای لاتین

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: حدود دو میلیون قلم تجهیزات پالایشگاهی کشورهای آمریکای لاتین در ایران ساخته و در پالایشگاه ها نصب شده است.

جلیل سالاری در گفت وگو با میجیک، با اشاره به موفقیت دولت سیزدهم در دیپلماسی انرژی، اظهار کرد: در سفر رئیس جمهور جدید به آمریکای لاتین، تفاهم نامه و گام های سازنده ای بین طرف های ایرانی و خارجی برداشته شد.

وی با بیان اینکه شرکت پالایش و پخش به عنوان یک شرکت پایین دستی اولین گروهی از وزارت نفت است که وارد این حوزه شده است، گفت: گروه کارشناسان ما با کارگروه های مختلف در نوسازی پالایشگاه ها در کشورهای آمریکای لاتین مشارکت دارند. . از سوی دیگر تیمی از کارشناسان کشور از مجتمع های صنعتی و شرکت های دانش بنیان بازدید کردند و از نزدیک با ظرفیت و تولید خاص کشور آشنا شدند. پس از این تعاملات، کشورهای آمریکای لاتین به این نتیجه رسیدند که امکانات و تجهیزات ایران با استانداردهای جهانی قابل رقابت است.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران افزود: بر این اساس فرآیند مناقصه حدود دو میلیون قلم کالا در قالب 227 بسته انجام شد که در آن زمان پس از انتخاب شرکت سازنده تجهیزات لازم ساخته شد. و به کشور مقصد منتقل می شود.

وی با اشاره به ارائه خدمات فنی و مهندسی شرکت ملی پالایش و پخش به مجتمع پالایشی کشورهای آمریکای لاتین، تصریح کرد: در زمینه شیمی و کاتالیزور نیز همکاری وجود دارد و کاتالیست های تولید شده در کشور تست و تایید می شوند. در کشور. به این ترتیب امکان فرآوری نفت خام در پالایشگاه های کشورهای آمریکای لاتین با احیای این پالایشگاه ها که دارای مشکلات ساختاری هستند فراهم شده است.

یک پالایشگاه خصوصی در یکی از کشورهای آمریکای لاتین راه اندازی کنید

جلیل سالاری ادامه داد: رویکرد ما در شرکت ملی پالایش و پخش تکمیل زنجیره ارزش است، بنابراین برآوردهای لازم برای فرآوری نفت خام در زنجیره پالایش و سپس ادامه روند در زنجیره پتروشیمی انجام شده است. یکی از برنامه ها راه اندازی یک پالایشگاه خصوصی در یکی از کشورهای آمریکای لاتین است و سرمایه گذاری از محل فروش محصولات این پالایشگاه جبران می شود.

وی گام بعدی شرکت ملی پالایش و پخش در تعامل با کشورهای آمریکای لاتین را همکاری در زنجیره انتقال و توزیع عنوان کرد و تصریح کرد: مذاکراتی در این زمینه انجام شده و ظرفیت های لازم پیش بینی شده است تا اقدامات لازم انجام شود. می توان گرفت. بر اساس مصوبه دولت تکمیل و اجرا گردید.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران افزود: تلاش ما بر این است که از طریق شرکت ملی پالایش و پخش یا بخش خصوصی و همچنین در شبکه انرژی کشور از بخش فرآوری تا توزیع نقش ساده تری در همکاری داشته باشیم. بخش

وی با بیان اینکه برای این منظور لازم است تحلیل و ارزیابی اقتصادی و بازار انجام شود، گفت: ظرفیت انتقال و توزیع، تخلیه در اسکله ها و قیمت ها در کشور هدف ارزیابی می شود تا بتوانیم در گام دوم و در سایر موارد. . بخش همکاری ما با کشورهای آمریکای لاتین و کارائیب گسترش می یابد و ادامه می یابد.

جلیل سالاری با اشاره به فعالیت شرکت ملی پالایش و پخش در خارج از کشور گفت: همکاران ما با هدف افزایش و توسعه همکاری ها در کشورهای دیگر نیز اقامت داشته اند. رویکرد ما این است که پالایشگاه‌های دولتی را که به بخش خصوصی واگذار شده‌اند به بخش خصوصی سایر کشورهایی که در آنها همکاری وجود دارد، متصل کنیم تا بتوان تجربه را انتقال داد.

وی ادامه داد: بر این اساس تلاش می کنیم از ظرفیت و توان نیروی انسانی داخلی و ویژه متناسب با فرآیندهای موجود در کشورهای همکار در قالب تفاهم نامه یا قرارداد استفاده کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران تصریح کرد: شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی آمادگی دارد با انتقال دانش و استفاده از همه ظرفیت ها و دانش ویژه برای تحقق برنامه دیپلماسی انرژی گام های عملیاتی بردارد. از دولت سیزدهم

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا