اقتصادی

در اختیار گذاشتن ظرفیت نمایشگاه‌های آمریکای لاتین برای تولیدکنندگان شهرستان بهار

میجیک/ همدان مدیرعامل اتکا از آمادگی این سازمان برای تامین ظرفیت نمایشگاهی آمریکای لاتین برای تولیدکنندگان شهرستان بهار خبر داد.

مرتضی عالمی روز شنبه 3 تیرماه در جلسه بررسی کشت فراسرزمینی شهرستان بهار و رفع مشکلات بخش کشاورزی این شهرستان که با حضور نمایندگان مدیریت و توسعه راهبردی برگزار شد. برنامه ریزی و امور مجلس وزارت دفاع گفت: سازمان اتکای کشور می تواند با تامین ظرفیت نمایشگاه های فصلی در آمریکای لاتین، تولیدکنندگان بهار و کبودراهنگ را تامین کند و در صورت نیاز به ایجاد نمایشگاه دائمی، قطعا آن را مهم می کنیم. برنامه کار.

وی با بیان اینکه عمده فعالیت های سازمان اتکا بر تولید مردم پایه است و هم اکنون 70 درصد جوجه های اجدادی کشور در اتکا تولید می شود، هشدار داد: تولیدکنندگان زیادی در تولید جوجه های گوشتی و گوشتی با ما همراه می شوند. . کلاس و در این رابطه یک مرغ هم روزه می دهد و واکسن می دهد و غذا می دهد و لاشه می خرد.

عالمی با بیان اینکه این مدل و نحوه کار در سایر مشاغل قابل استفاده است، ادامه می دهد: در حال حاضر سازمان اتکا با افراد مرتبط با تعداد 500 فروشگاه درگیر بوده و کالاها، نرم افزارها و فضای مورد نیاز را با Reliance در فروشندگان فراهم می کند. و مکان هایی با متقاضی که امیدوارم اشتغال و درآمد خوبی برای مردم به همراه داشته باشد.

عالمی با اشاره به اینکه نتایج این نشست در سه بخش تولید سفال و انواع منسوجات و مواد غذایی، محصولات کشاورزی و بحث بازرگانی خواهد بود، گفت: در بخش کشاورزی، زمین های در اختیار سازمان اتکا، ظرفیت تولیدکنندگان استان همدان برای کشت استفاده می کنیم چون امروز به دلیل خشکسالی و جنگ بین روسیه و اوکراین، تولید فراسرزمینی به دستور بسیاری از کشورها صادر می شود و برای پایداری امنیت غذایی باید از ظرفیت کشورها استفاده کنیم. که دارای زمین و آب مناسب هستند.

وی با اشاره به فروشگاه اتکا خاطرنشان کرد: سازمان اتکا دارای فروشگاه بزرگ اتکا در آمریکای لاتین است و راه اندازی چند فروشگاه بزرگ دیگر نیز در دستور کار قرار دارد و این در حالی است که در حال حاضر 2000 تولیدکننده ایرانی برای فروش محصولات خود در ریل اتکا اعتماد دارند. آمریکا و ما بازگشت سرمایه را تضمین کرده ایم.

مدیرعامل اتکا ادامه داد: در بخش تجارت بین‌الملل واردات و صادرات و بخش تجارت داخلی با ظرفیت سازمان اتکا می‌توانیم تولیدکنندگان شهرستان بهار را برای فروش بیشتر محصولات در این بستر فراهم کنیم.

عالمی گفت: سازمان اتکا می تواند در نمایشگاه های داخلی فصلی با حضور و مشارکت تولیدکنندگان کوچک صنعتی خانگی در شهرستان بهار و کبودراهنگ از این تولیدکنندگان حمایت کند.

وی افزود: سازمان اتکا می تواند ظرفیت نمایشگاه های فصلی آمریکای لاتین را برای تولیدکنندگان شهرستان بهار و کبود درهنگ فراهم کند و در صورت نیاز به ایجاد نمایشگاه دائمی حتما آن را در دستور کار قرار خواهیم داد.

هر مقدار سیگار خارجی تولید کنیم، فروش آن را به کشورهای عربی تضمین می کنیم

رئیس کمیسیون دیپلماسی اقتصادی مجلس همچنین گفت: هر میزان سیگار خارجی با مشارکت سازمان اتکا در کشور تولید شود، فروش را به کشورهای عربی با بالاترین قیمت تضمین می کنیم، زیرا کشورهای عربی هستند. بزرگترین بازار برای سیگارهای خارجی و این ارزآوری خوبی برای کشور است.

فتح الله طوسلی در ادامه گفت: شهرستان های بهار و کبودراهنگ دارای 7 هزار صنعتگر و 6 هزار قالی باف هستند که می تواند ظرفیت بسیار خوبی در بحث صنعت نساجی این شهرستان ها باشد.

وی با بیان اینکه به دلیل پتانسیل خیاطان و کارگران مستعد فراوان و امکانات لازم به دنبال تبدیل شهرستان بهار و کبود درهنگ به قطب نساجی غرب کشور هستیم، اظهار داشت: صنعت نساجی پاک است. . و صنعت بدون آلودگی است و می تواند بازار خوبی برای شهرهای بهار و کبودراهنگ در سوریه، لبنان و سایر کشورها فراهم کند.

نماینده مردم بهار و کبود درهنگ در مجلس با اشاره به بحث صنعت تبدیلی نیز اظهار داشت: شهرستان بهار تولید سیب زمینی بالایی دارد اما به دلیل اینکه نیازی به صنایع تبدیلی نیست این محصول همیشه به صورت خام ارسال می شود. از طریق کارخانه تولید چیپ در استان سایر ارزش افزوده به آنها تعلق می گیرد که در این راستا ورود سازمان اتکا برای سرمایه گذاری یا مشارکت در ساخت و راه اندازی کارخانه چیپ نقش موثری در رفع این مشکل خواهد داشت. مشکل سیب زمینی کشاورزان منطقه

یادآوری بیشتر: در بحث صنایع دستی و بازاریابی صنایع دستی، تولیدکنندگان لالجین و روستاهای کبودراهنگ و بهار دچار مشکل هستند و در این زمینه فروشگاه های اتکا با فروش و عرضه محصولات صنایع دستی در شهرستان های بهار و کبودراهنگ می توانند حل کنند. آنها را این نگرانی، مردم متوقف می شود

طوسلی خاطرنشان کرد: در زمینه سفال این شهرستان به ویژه شهرستان لالجین در زمینه ضایعات سفال مشکلات زیادی دارد و پیگیری بازیافت ضایعات سفال با مشارکت سازمان اتکا و جذب سرمایه گذار در این زمینه باعث می شود. اثربخشی داشته باشد. نقشی در حل این مشکل در منطقه دارد.

انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد هستم. به شما اطلاعات و نظراتی را ارائه می‌دهم که با کیفیت و قابل اطمینان هستند تا شما بتوانید در مسائل اقتصادی بهترین تصمیمات را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا