زندگینامه شهدای زن آذربایجان غربی تدوین و منتشر شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، مریم مجتهدزاده شامگاه دوشنبه در دیدار با زنان رزمنده دوران دفاع مقدس و خانواده شهدای آذربایجان غربی افزود: آذربایجان غربی استانی است که رتبه سوم را در داشتن شهدای زن دارد. و متوجه شد.

وی با بیان اینکه در استان ما 686 شهید زن وجود دارد و نیازمند حفظ و نگارش زندگینامه این شهدا هستیم، اظهار داشت: آذربایجان غربی با 12 هزار شهید یکی از استان های پیشرو در دفاع از انقلاب اسلامی است.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس گفت: اگر ایمان، توکل و اتحاد داشته باشیم، هر غیر ممکنی ممکن می‌شود، همانطور که در زمان جنگ سیم خاردار می‌کردیم. اما امروز به جایی رسیده ایم که ما را متهم می کنند که به روسیه که یک ابرقدرت نظامی است پهپاد داده ایم.

مجتهدزاده افزود: این وضعیت باعث افتخار ماست و قدرت بازدارندگی کشور را نشان می دهد و هراس را در دل دشمن ایجاد می کند تا فکر نکنند به راحتی به ما حمله می کنند.

وی به اساسنامه سازمان نشر آثار و مشارکت زنان در دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: این سازمان که زیرمجموعه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس است، است ایجاد شده پس از جنگ به دستور مقام معظم رهبری برای ثبت و ضبط خاطرات دفاع مقدس اجرا شد. حضور زنان در جنگ که گفته می شود گنج است باید استخراج شود و در اختیار همگان قرار گیرد تا نسل آینده بدانند در زمانی که دستان خالی بودیم، تحریم ها علیه ایران اعمال شد، چگونه جنگیدیم. کشور و ما با ابرقدرت ها روبرو بودیم.

مجتهدزاده تاکید کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که ثبت خاطرات، مجاهدت ها و زندگی شهدا فقط وظیفه حفظ اثر نیست؛ بلکه باید در این زمینه ثبت نام کرد. با این حال، همه دستگاه ها یک کار دارند این نقش بازی کن

مجتهدزاده همچنین در نشست با اقشار مختلف بانوان بسیجی آذربایجان غربی گفت: اول از همه ما از امام راحل بعد از مقام معظم رهبری تشکر می کنیم زیرا (بسیج) حرکتی که امام ایجاد کرده امروز در همه بخش ها فعال و مؤثر است.

وی هشدار داد: اگر روحیه ایثار نباشد هیچکس نمی تواند کشور را نجات دهد. چون هر ملتی می خواهد به سربلندی و عزت برسد، باید روحیه ایثار داشته باشد و مهم ترین مؤلفه روحیه ایثار، شناخت موقعیت و اقدامات عملی است.

رئیس سازمان منتشرکننده این اثر و ارزش حضور زنان در دفاع مقدس افزود: با نسل جوان کیلویی صحبت نکنید؛ اما برای موثق بودن هر حرفی که می زنیم باید مدرک و سند داشته باشیم.

وی یکی از کاربردهای اصلی بسیج را مسلح شدن به علم روز و رویارویی با جوانان با چهره ای جسور عنوان کرد. .

مجتهدزاده با بیان اینکه دوقطبی شدن به معنای قرار دادن مردم در مقابل مردم است، تاکید کرد: فکر نکنید داعش جدید است. اما کومله و دموکرات از داعش بدترند که دشمنان ما را سیاه جلوه دهند و جای شهدا و جلادان را عوض کنند.

دکمه بازگشت به بالا