مطالب میجیک

۱۶۴صندوق خرد زنان روستایی در آذربایجان غربی فعالیت می کنند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

بیتا احمدیان در گفتگو با خبرنگار آنلاین ، تاکید کرد که این صندوق با هدف دسترسی پایدار به منابع غذایی ، حمایت از اشتغال و بازار محصولات روستایی در استان ایجاد شده است که از این تعداد 4650 نفر در صندوق عضویت دارند ، افزود: با توجه به شرایط او از دوره های آموزشی کارآفرینی و دوره های مهارت مانند حسابداری و تسهیلات و دوره های تخصصی در بخش کشاورزی فارغ التحصیل شده است.

وی ادامه داد: دو صندوق برای حمایت از توسعه فعالیت های کشاورزی در ارومیه و سلماس ایجاد شده است. صندوق شهر ارومیه یکی از موفق ترین صندوق های زنان روستایی است که شامل 45 صندوق خرد با 1500 عضو با سرمایه حدود 1 میلیارد و صندوق شهری 800 میلیون تومانی و سلماس توسط 16 صندوق خرد و 514 عضو با سرمایه 200 میلیون و 600 هزار تومان اداره می شود.

مدیر هماهنگ کننده و مشاوره سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: اعضای این صندوق در کشاورزی ، صنایع غذایی ، دامداری ، صنایع دستی و خدمات مشغول هستند و برخی از اعضا به صورت جداگانه و برخی به صورت گروهی فعالیت می کنند. این صندوق با کمک صرفه جویی های خرد و استفاده از امکانات کم بهره ، نقش مهمی در ایجاد شغل و کاهش فقر برای ساکنان روستایی دارد.

احمدیان از اجرای طرح کشت گیاهان دارویی به ویژه گل محمدی در 14 شهر در 14 سایت با هدف توانمندسازی زنان روستایی و عشایری و همچنین 6 سایت در چهار شهر در زمینه فرهنگ تولید محصولات گواهی شده توسط زنان در این شهرستان خبر داد. استان.

وی با اشاره به برنامه عملیاتی واحد زنان روستایی و عشایر در سال 1400 ، گفت: “اجرای پروژه های ملی برای ترویج فرهنگ تولید و مصرف محصولات گواهی شده ، توانمندسازی ملی زنان روستایی و عشایر بر اساس ارزش گیاهان دارویی ، اجرای پروژه های ملی برای بهبود تغذیه روستایی و ایجاد باغ خانه سالم ، پروژه توسعه نوغانداری همچنین یک طرح توانمندسازی برای زنان روستایی و عشایری در تولید محصول زنبورعسل اجرا کرد و امسال دوره های آموزشی و مهارتی اضافی شامل مهمترین برنامه های عملیاتی این سازمان در روستاها را اجرا کرد. و زنان عشایر

مدیر هماهنگی و ارتقاء سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: حمایت و توانمندسازی زنان موجب رفاه و رفاه اقتصادی روستاها و در نتیجه ثبات و استحکام مسکن در روستاها می شود.

دکمه بازگشت به بالا