رکوردشکنی شناگر زن ایرانی در گینس

رکوردشکنی | زن ایرانی

شناگران زن ایرانی نیز چهارمین رکورد گینس را به نام خود ثبت کردند.

به گزارش میجیک و به نقل از سایت رکوردهای جهانی گینس، شناگران زن ایرانی با شکستن رکورد چهارم و سرپیچی همزمان از تابوها به موفقیت های چشمگیری دست یافتند.

الهام السادات اصغری این بار 5 کیلومتر را با کشیدن کایاک در مدت 1 ساعت و 58 دقیقه و 40 ثانیه شنا کرد.

کتاب رکوردهای جهانی گینس در ادامه می نویسد: زنان در ایران از سبک خاصی در پوشش پیروی می کنند که مو و بدن آنها را می پوشاند. این بدان معناست که الهام السادات یک مایو کامل می پوشد که 6 کیلوگرم به وزن او اضافه می کند و رکورد او را بهتر می کند.

قابل ذکر است که الهام چندین رکورد را که قبلا در اختیار مردان بود شکسته است، از جمله 10 کیلومتر شنای تک دست در آبهای آزاد که در 4 ساعت و 58 دقیقه به پایان رساند و رکورد تئودور تسوتکوف بلغاری را پشت سر گذاشت.

او همچنین استانداردهای جدیدی را برای شنای طولانی مدت در حالی که بازوبند را بسته بود تعیین کرد و نه یک بار بلکه دو بار رکورد را شکست. این رکورد در حال حاضر در اختیار شهاب علام از مصر است.

الهام از 5 سالگی شنا را آغاز کرد و از 17 سالگی به آموزش دیگران پرداخت. رویای او شنا در آب های آزاد است، بنابراین برای رسیدن به هدفش برنامه تمرینی را آغاز می کند. پدر او یک کشتی گیر است و به همین دلیل از دخترش حمایت می کند و او را تشویق می کند تا رکورد بزند.

الهام درباره رکورد خود گفت: این رکورد جدید برای من چالش برانگیزترین است زیرا به ترکیبی از قدرت، سرعت و استقامت نیاز داشتم. من بیشتر برای شنای استقامتی مناسب هستم. در کیلومتر سوم پاهایم واقعا خسته بودند و فشار کافی روی من بود.

بیشتر اوقات پدرم مرا همراهی می کند، اما برای این ضبط خاص، به دلیل سنش نتوانست به من ملحق شود، بنابراین من خودم این کار را انجام دادم. تلاش های خستگی ناپذیر من برای مبارزه و غلبه بر چالش ها آسان نیست. من در طول زندگی خود را وقف این هدف کرده ام و نگذاشته ام هیچ مانعی بر سر راهم باشد. تعهد و عزم تزلزل ناپذیر من با دستاوردهای رکورد شکنی من که توسط رکوردهای معتبر جهانی گینس به رسمیت شناخته شده است، بیشتر تقویت شد. این رکوردها گواهی بر قدرت و مقاومت زنان است و من مفتخرم که از آنها به عنوان بستری برای الهام بخشیدن به دیگران برای پیوستن به من در این مبارزه مهم استفاده می کنم.

الهام در سال 2013 مسافت 20 کیلومتری را در دریای خزر شنا کرد. او برای رعایت قوانین، مایو مخصوصی ساخت که تمام بدن را پوشانده و 6 کیلوگرم وزن به آب اضافه کرد.

من به کاری که انجام می دهم افتخار می کنم و رکوردهای جهانی گینس را بستری برای به اشتراک گذاشتن پیام خود با جهان می دانم. سوابق من گواه فداکاری و قدرت من است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا