اقتصادی

محدودیت‌ بذرپاش در بیان واقعیات، تکذیب ادعای آمریکا درباره جنگ اوکراین، رکوردشکنی تاریخی دولت

محدودیت وزیر راه در بیان واقعیت ها، رد ادعاهای جدید آمریکایی ها درباره جنگ اوکراین، کارنامه دولت سیزدهم در تاریخ ایران، واکنش به ورود جنگنده های اف 16 به جنگ در اوکراین از جمله اخبار عصر روز 17 مه بود.

به گزارش میجیک، شامگاه ۲۷ اردیبهشت ماه خبری در حوزه های مختلف منتشر شد که در ادامه می توانید منتخب را بررسی کنید:

آیا آتش بس در غزه برقرار می شود؟

جهان- جنبش حماس در بیانیه ای اعلام کرد که اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی این جنبش با پیشنهاد قطر برای آتش بس در غزه موافقت کرده و این منبع صهیونیستی اما یک ساعت پس از اعلام موافقت حماس. با پیشنهاد مصر و قطر. برای آتش بس در غزه، اعلام می کند که حماس با این پیشنهاد موافقت می کند که برای اسرائیل غیرقابل قبول است و این پیشنهاد حاوی امتیازات عمده ای است که اسرائیل نمی تواند آن را بپذیرد. از سوی دیگر، یکی از مقامات حماس به العربیه گفت: ما با سندی که شامل آتش بس دائمی و رفع محاصره کامل است، موافقت کردیم و اکنون توپ در زمین اسرائیل است.

محدودیت بازرپاش در بیان حقایق، رد ادعای آمریکا در مورد جنگ اوکراین، رکورد تاریخی دولت را شکست.

ابراز نگرانی واشنگتن از حمله به رفح

یکی از سخنگویان شورای امنیت ملی آمریکا با نمایش محتوای گفتگوی تلفنی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از نگرانی واشنگتن در مورد طرح حمله خبر داد. شهر رفح توسط این رژیم اعلام شد و بایدن با حماس به توافق آتش بس دست یافت و آن را بهترین راه برای حفاظت از جان زندانیان در بازداشت حماس دانست.

فرانسه از اوکراین حمایت می کند

وزارت خارجه فرانسه همچنین ادعای یک مقام دفاعی سابق آمریکا مبنی بر اعزام نیروهای فرانسوی به اوکراین را رد کرد و گفت که پاریس به کی یف نیرو اعزام نکرده است.

«امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه پیشتر اعلام کرده بود که در صورت درخواست اوکراین، فرانسه می تواند نیروهای نظامی خود را به این کشور اعزام کند. او مدعی شد که بسیاری از رهبران اروپایی با پیشنهاد او موافقت کردند.

همزمان سفیر روسیه در آمریکا نیز به اظهارات مقامات غربی پاسخ داد اعزام سرباز به اوکرایناو گفت که این کار نمی تواند جریان را در میدان جنگ تغییر دهد.

این اظهارات زمانی بیان شد که «قاضی جفریس» رهبر اقلیت مجلس نمایندگان ایالات متحده اخیرا گفت: اگر اوکراین سقوط کند، ایالات متحده باید سربازان خود را به میدان بفرستد.

وزارت امور خارجه روسیه نیز اعلام کرد که این کشور جت F-16 Kab اکنون در اوکراین از آن به عنوان یک کشتی جنگی با قابلیت حمل سلاح هسته ای یاد می شود و این اقدام را اقدامی تحریک آمیز از سوی ناتو و آمریکا می داند.

محدودیت بازرپاش در بیان حقایق، رد ادعای آمریکا در مورد جنگ اوکراین، رکورد تاریخی دولت را شکست.

بندر نفتی اشکلون هدف بود

مقاومت اسلامی عراق امشب در بیانیه ای اعلام کرد که بندر نفتی عسقلان در سرزمین اشغالی را با موشک های کروز «ارقاب» هدف قرار داده است.

همزمان سرایا القدس (شاخه نظامی جهاد اسلامی) در بیانیه ای اعلام کرد که سدیروت و مفلاسیم و چندین شهرک صهیونیست نشین مجاور نوار غزه را با حملات موشکی هدف قرار داده است.

پس از این حمله، زنگ خطر در سدروت و چندین شهر اطراف غزه به صدا درآمد.

سفر گروسی به ایران

رافائل گروسی با اشاره به سفر خود به ایران در پیامی در صفحه ایکس شخصی خود نوشت: برای دیدارهای سطح بالا در تهران هستم.

وی با اشاره به دیدار با حسین امیرعبداللهیان و علی باقری، گفت: در این دیدار گام های عملی ملموسی را برای احیای بیانیه مشترک 13 اسفند 1392 با هدف بازگرداندن روند اعتمادسازی و افزایش شفافیت پیشنهاد دادم. .

در دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران چه گذشت؟

نیچروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق بعدازظهر دوشنبه با علی اکبر احمدیان معاون ولی فقیه و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار کرد.

بارزانی ضمن ابراز خرسندی از حضور خود در تهران و جلسات برگزار شده، گفت: امنیت ایران امنیت ماست و اجازه نخواهیم داد طرف سومی از اقلیم کردستان عراق امنیت جمهوری اسلامی ایران را خدشه دار کند.

محدودیت بازرپاش در بیان حقایق، رد ادعای آمریکا در مورد جنگ اوکراین، رکورد تاریخی دولت را شکست.

امضای 23 تفاهم نامه اقتصادی بین ایران و عراق

اقتصاد – ششمین جلسه کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و عراق با حضور احسان خاندوزی – وزیر امور اقتصادی و دارایی و وزیر بازرگانی عراق برگزار شد و با امضای نهایی به کار خود پایان داد. سند 10 یادداشت تفاهم و همچنین پیش نویس 13 یادداشت تفاهم بین طرفین.

اعلام نرخ جدید ایجاد و عرضه خطوط اینترنتی

بر اساس آخرین مصوبه رگولاتوری، نرخ های جدید برقراری خطوط اینترنت ثابت حداکثر 90 هزار تومان و حداکثر 30 هزار تومان برای خاتمه تعیین شده است و اپراتورها 48 ساعت برای برقراری و آزادسازی خطوط فرصت دارند.

رکورد حرکت آیتم شکسته شده است

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ترانزیت می تواند مانند نفت برای کشور درآمدزایی کند، گفت: سال گذشته رشد 58 درصدی ترانزیت جاده ای را تجربه کردیم که رکورد جابجایی کالا و مقاصد ترانزیتی را شکستیم. . در تاریخ ایران

وی همچنین رشد مسکن و ساختمان در سال 1402 را مثبت 4.8 اعلام کرد و گفت: زمانی که دولت را تحویل گرفتیم توسعه مسکن و ساختمان بر اساس اعلام مرکز آمار و بانک مرکزی منفی 13.5 و منفی 15.4 بود. . در 9 ماهه 1402 رشد بخش مسکن و ساختمان به مثبت 4.8 رسید.

بذرپاش با اشاره به تکمیل و تحویل 128 هزار و 500 واحد مسکونی در دولت سیزدهم، هشدار داد: در ابتدای دولت سیزدهم، 240 هزار واحد مسکونی باقیمانده به ارث دولت رسید و متقاضیان برخی از این واحدها از سال 89 در انتظار بوده اند و در سال 90 ارائه شد که با تلاش دولت 13، 128 هزار و 500 واحد تکمیل و برای متقاضی ارسال شده است و مابقی در تعهد دولت است که تکمیل و برای متقاضی ارسال شود.

وی با بیان اینکه حدودی داریم که از آن صحبت نمی کنیم، گفت: امروز عده ای زبان باز کرده اند. خودمان را مهار می کنیم و از گذشته چیزی نمی گوییم که لزوما درست نباشد. این توصیه رئیس جمهور محترم است، ایشان خودشان اینطور عمل کردند. از زمانی که دولت را به دست گرفته، نگفته است که چه می کند. وی گفت هر چه باشد خداوند جبران می کند و همه باید برای رفع موانع تلاش کنیم.

محدودیت بازرپاش در بیان حقایق، رد ادعای آمریکا در مورد جنگ اوکراین، رکورد تاریخی دولت را شکست.

برگزاری آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی 20 و 21 خرداد

دانشگاه – رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی از برگزاری آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی در 20 و 21 خرداد خبر داد و 58 هزار نفر در این آزمون به رقابت خواهند پرداخت.

وی با اشاره به اینکه این آزمون در دو نوبت صبح و عصر برگزار می شود گفت: داوطلبان می توانند از روز یکشنبه 15 خردادماه تا صبح روز آزمون نسبت به دریافت کارت از طریق سایت اقدام کنند. همچنین همزمان با دریافت کارت می توانید میانگین مقدار موجود در سایت را تغییر دهید.

انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد هستم. به شما اطلاعات و نظراتی را ارائه می‌دهم که با کیفیت و قابل اطمینان هستند تا شما بتوانید در مسائل اقتصادی بهترین تصمیمات را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا