راه های افزایش فالوور واقعی رایگان

فراموش نکنید که ثبات، یک عنصر کلیدی برای جذب فالوور در اینستاگرام است. استفاده از خدمات خرید فالوور واقعی لایک زن ، می‌تواند به شما در گسترش شبکه اجتماعی خود کمک کند . اگر پست‌های شما با استفاده از یک تقویم محتوایی به‌صورت منظم و هدفمند منتشر شوند، علاوه بر اینکه باعث ایجاد تعامل بهتر با مخاطبان می‌شود، الگوریتم اینستاگرام هم پست‌های شما را نزدیک به بالای فید فالوورهایتان نشان می‌دهد.

افزایش فالوور | افزایش فالوور واقعی

مطالعه‌ای در سال ۲۰۲۱ روی ۱۴ صنعت نشان می‌دهد که کسب‌وکارها به‌طور میانگین در هفته، چهار پست اینستاگرامی را به اشتراک می‌گذارند. توصیه ما به شما این است که تا جای ممکن حداقل یک‌ بار در روز پست بگذارید؛ البته مطمئن شوید که در این روند کیفیت را فدای کمیت نمی‌کنید. برندهایی که روال منظمی برای پست‌گذاری دارند، بهترین نتایج را می‌بینند. ارسال پست بیشتر لزوماً به معنی نرخ تعامل بالاتر نیست. روی ایجاد محتوایی تمرکز کنید که هم‌راستای خواسته و نیاز مخاطب شما باشد.

طبق مطالعهٔ  Tailwind، پروفایل‌هایی که روزانه پست می‌کنند، چهار برابر بیشتر از آن‌هایی که کمتر پست می‌گذارند، فالوورهای اینستاگرام را جذب می‌کنند. در اهمیت اکسپلور همین بس که وقتی پست شما این قابلیت را داشته باشد که به اکسپلور راه پیدا کند، علاوه بر آنکه میلیون‌ها نفر آن را می‌بینند، ممکن است توسط هزاران نفر هم فالو شوید. اگر محتوای جذابی تولید کنید که افراد بیشتری با آن درگیر شوند و واکنش مثبتی نسبت به آن داشته باشند، احتمال اینکه پست شما به اکسپلور راه پیدا کند زیاد است. برای بیشتر دیده شدن در اکسپلور، موقع تولید محتوا این موارد را رعایت کنید:

از کاور جذاب برای ویدیوها و همین طور عکس‌های باکیفیت و توجه برانگیز برای پست‌ها استفاده کنید. موضوعاتی را به چالش بکشید که دغدغهٔ بسیاری از مخاطبانتان باشد و برایشان مفید و آموزنده است. پست‌های سرگرم‌کننده تولید کنید. (مثل میم‌ها که در ادامه توضیح می‌دهیم.) جا دارد باز هم تاکید کنیم که اکسپلور، راه فوق‌العاده‌ای برای جذب فالوور است. برای اینکه از این ظرفیت به‌خوبی استفاده کنید، حتماً مقالۀ « اکسپلور اینستاگرام چیست»  را بخوانید و با راه‌های رفتن پست به اکسپلور آشنا شوید. روزانه، نزدیک به ۱۰۰ میلیون کاربر فعال در جهان از استوری اینستاگرام استفاده می‌کنند.

با استفاده از استوری اینستاگرام، محتوای شما قابلیت دیده‌شدن بیشتری دارد. چراکه استوری‌ها در بالای فید کاربر به نمایش در می‌آیند و شانس دیده شدن آنها توسط فالوورها زیادتر است. اگر تنها ۱۰٪ از فالوورهای یک کاربر استوری خود را منتشر کنند، شما شانس بیشتری برای دیده شدن خواهید داشت. این بدین معناست که در اینستاگرام، باید به‌طور منظم استوری خود را به‌روزرسانی کنید تا در صف اول فید باقی بمانید. به‌علاوه، الگوریتم شبکه‌های اجتماعی به‌گونه‌ای طراحی‌شده‌اند تا پست‌ها برای کاربران فعال بیشتر نمایش داده شود. اگر به اطلاعات کاملتری در مورد استوری اینستاگرام نیاز دارید می‌توانید به مقالۀ  استوری اینستاگرام، بازاریابی به سبک نوین در وبلاگ نوین مراجعه کنید.

کپشن خود را به نحوی بنویسید که بتواند توجه مخاطب را جلب کند، خواندن آن آسان باشد و مخاطب را به تعامل تشویق کند. برای اینکار ابتدا باید به محتوای پستتان نگاه کنید و مرتبط با آن بنویسید. توصیه می‌کنم مقالۀ چگونه برای کپشن‌ اینستاگرام خود متن جذاب بنویسیم را که در این رابطه در بخش آموزش وبلاگ ما قرار دارد بخوانید. در اینجا خلاصه‌ای از مهم‌ترین نکات در نوشتن کپشن را می‌آورم. هشتگ کمک می‌کند پست شما بیشتر دیده شود. اما هشتگ زمانی موثر است که مرتبط با محتوایی که منتشر می‌کنید، استفاده شود. هشتگ غیر مرتبط یک نوع اسپم است. درحالیکه یک هشتگ خوب ‌می‌تواند تا راه‌اندازی یک کمپین یا جنبش هم پیش برود.

این اشتباه بزرگی است که  اگر پستمان را پر از هشتگ کنیم نتیجه بهتری می‌گیریم. حتی اگر پستتان هشتگ‌های زیادی دارد، تعدادی از آنها را در کامنت‌ها قرار بدهید؛ آنها کماکان کارکرد خود را خواهند داشت. یادآوری می‌کنم، یک هشتگ مخصوص به خودتان بسازید، این باعث می‌شود راحت‌تر در ذهن مخاطب بمانید و همه شما را با پیام خودتان بشناسند. با این که اینستاگرام به جای ترتیب زمانی، از یک الگوریتم ویژه برای نمایش پست‌ها استفاده می‌کند، زمان‌بندی ارسال پست همچنان اهمیت دارد، زیرا همچنان یکی از موضوعاتی است که الگوریتم در چینش پست‌ها در نظر می‌گیرد.

در صنایع مختلف، زمان‌های متفاوتی برای ارسال پست مناسب هستند. برای پیدا کردن بهترین زمان در ارسال پست‌های خود، مخاطبان هدف خود را در نظر بگیرید. به طور معمول یک روز عادی این افراد به چه صورتی می‌گذرد؟ چه زمانی این مخاطبان در اینستاگرام بیشترین فعالیت را دارند؟ زمان‌های مختلف را امتحان کنید و نتایج را با کمک ابزار‌های تحلیل ثبت کنید. برای مثال اگر برند فروشگاهی دارید، ممکن است بخواهید پست‌ها را در زمان رفت‌وآمد یا در زمان‌های تعطیل و وقتی که مردم سر کار نیستند بارگذاری کنید.

آیا بهترین زمان برای آماده‌سازی یک پست، زمان مناسبی برای بارگذاری آن هم محسوب می‌شود؟ از ابزارهای موجود زمان‌بندی پست استفاده کنید، با این ابزارها می‌توانید زمان انتشار پست را برای چند ساعت و یا چند روز بعد برنامه‌ریزی کنید. زمان‌بندی پست‌ها به شما امکان ایجاد یک چینش یکپارچه را می‌دهد، چینشی که داستانی درهم‌تنیده را برای مخاطبان صفحه‌ی اینستاگرام روایت می‌کند. این اقدام به شما کمک می‌کند زمان خود را صرف ایجاد کپشن‌های عالی کنید و از قرار دادن متن‌های ناگهانی دوری کنید. وقتی پای جذب فالوور در اینستاگرام در میان باشد، تولید محتوایی که قابلیت اشتراک‌گذاری بالا دارد، به این روند سرعت می‌بخشد.

از دیگر راه‌های جذب فالوور در اینستاگرام، تولید محتواهایی است که آدم‌ها آن‌ها را دوست دارند و با دوستان، همکاران یا اعضای خانواده‌شان به‌اشتراک می‌گذارند. محتواهایی مثل میم‌های متداول، نقل‌قول‌های الهام‌بخش و پست‌هایی که به‌صورت حرفه‌ای آموزش می‌دهند، همگی قالب‌هایی هستند که امتحان خودشان را پس داده‌اند. این پست‌ها به‌سرعت ویروسی شده و راهی اکسپلور می‌شوند. از این فرصت می‌توانید استفاده کنید تا افراد بیشتری را با خود همراه کنید. برای ایجاد یک میم فوق‌العاده موفق، سعی کنید تعادلی بین تصاویر متداول که با آن‌ها کار می‌کنید، احساسات مخاطبان هدف و جایگاه برندتان پیدا کنید.

یک مثال خوب در این زمینه، یک برند محصولات بهداشتی بانوان به نام Always است که در زمینه استفاده از هشتگ دست به کار جالبی زد. ایده‌ای که مطرح شد بر اساس یک نظریه علمی بود که می‌گفت دختران در سنین بلوغ دچار کمبود اعتماد به نفس می‌شوند. بنابراین برند آلویز هشتگ LikeAGirl# را ساخت و از بانوان خواست که در هر زمینه‌ای که به موفقیت رسیدند از این هشتگ استفاده کنند. نتیجه این بود که طی دو ماه: 76 میلیون بازدید در سطح جهانی و 4.4 میلیارد ایمپرشن دریافت کرد.

زیاد می‌خوانیم و می‌شنویم که راه رشد در شبکه‌های اجتماعی و وب به طور کلی، تعامل است. این کلمه به قدری دارد استفاده می‌شود که توصیه می‌کنیم بیایید یکبار آن را برای خودمان به سادگی معنی کنیم. وقتی میگوئیم پستی بگذارید که میزان تعامل کاربران را بالا ببرد، منظور چیست؟ تعامل یک کاربر با پست شما یعنی این که او از آن پست خوشش آمده، درباره‌اش کنجکاو است و به نحوی می‌خواهد این حس ایجاد شده را با یک عکسل العمل منتقل کند. پس محتواهای شما در درجه اول باید بتوانند حسی در مخاطب ایجاد کنند. نکاتی که در ادامه آمده است می‌تواند به شما کمک کند با کاربرانتان تعامل سازنده‌تری داشته باشید:

دکمه بازگشت به بالا