دیدار سرپرست وزارت صمت با نخست‌وزیر ازبکستان/ بررسی توسعه مناسبات تجاری طرفین

ازبکستان | مناسبات تجاری

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت که برای برگزاری پانزدهمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ازبکستان به تاشکند رفته بود، با نخست وزیر ازبکستان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش میجیک، در پایان نشست کمیسیون مشترک ایران و ازبکستان، سید مهدی نیازی سرپرست وزیر امنیت کشورمان با حضور در کاخ ریاست جمهوری این کشور با عارف عارف نخست وزیر جمهوری ازبکستان دیدار و گفتگو کرد. . .

نیازی در این دیدار ضمن ارائه پیام رئیس جمهور ایران و نماینده اولین مخبر دولت ازبکستان، آمادگی کامل ایران برای میزبانی از رئیس جمهور ازبکستان را اعلام کرد. در این دیدار مهم ترین زمینه های توسعه روابط سیاسی، اقتصادی، تجاری و فرهنگی طرفین مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

نیازی بر توجه ویژه دولت جمهوری اسلامی ایران و شخص رئیس جمهور برای توسعه همکاری ها با کشورهای همسایه و موازی از جمله ازبکستان تاکید کرد.

نیازی در حاشیه دیدار روسای جمهور دو کشور بر لزوم برگزاری نمایشگاهی برای معرفی توانمندی های دانش بنیان و فناوری های نوین دانش بنیان جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و پیشنهاد کرد همکاری های علمی و فناوری ایران در زمینه های مختلف توسعه یابد. . .

در این دیدار که با حضور تنی چند از وزرای دولت ازبکستان برگزار شد، نخست وزیر ازبکستان با اشاره به اهمیت ویژه و راهبردی جمهوری اسلامی ایران در منطقه، استفاده از تجربیات و دانش ایران در زمینه های مختلف فنی، صنعتی را مورد اشاره قرار داد. و میراث فرهنگی ایران به عنوان یکی از زمینه های همکاری مهم ترین نکته است.

همچنین مقرر شد در حاشیه سفر آتی رئیس جمهور ازبکستان به تهران، نشست بزرگ فعالان اقتصادی دو کشور در تهران برگزار شود.

به گزارش شاتا، پانزدهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و ازبکستان 19 خرداد ماه سال جاری در تاشکند برگزار شد. ریاست پانزدهمین کمیسیون مشترک را سید مهدی نیازی سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران و لادیز گودراتف وزیر سرمایه گذاری، صنعت و تجارت جمهوری ازبکستان بر عهده دارند.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در ادامه سفر به ازبکستان، از مرکز تجاری ایران در تاشکند بازدید کرد، با شهروندان ایرانی دیدار کرد و هیئت های تجاری ایرانی و ازبکستانی را همراهی کرد، از پارک فناوری یاشان آباد ازبکستان برای توسعه همکاری ها بازدید کرد. میدان علم و فناوری در دستور کار است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا