اقتصادی

عباسپور: وزارت صمت گام‌های خوبی برای واردات خودرو برداشته اما …

سخنگوی کمیسیون صنعت و معدن شورای اسلامی گفت: آقای علی آبادی توجه ویژه ای به افزایش تولید خودرو داشته و برای واردات خودرو گام برداشته است اما هنوز روند واردات خودرو از نظر قانونگذار قابل قبول نیست.

روح الله عباسپور در گفت وگو با میجیک، درباره روند اجرای قانون مصوب مجلس برای واردات خودرو به کشور، اظهار کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند مجلس مشکلات کشور و قوانین این حوزه راهبردی را تشخیص داد. مجلس دو مشکل اساسی را در بازار خودرو شناسایی کرد که قیمت خودرو و کیفیت خودرو است و یکی از راهکارهای اساسی برای حل این دو مشکل از سوی مجلس واردات خودرو بود.

سخنگوی کمیسیون صنعتی Majlis در ادامه اظهار داشت: واردات خودروها در بهبود کیفیت اتومبیل و قیمت اتومبیل تأثیر دارد. در زمینه واردات خودرو نیز برای اینکه خودروسازان به قدرت خود ادامه دهند باید وارد عرصه رقابت شوند. در این شرایط خودروسازان باید برای ارتقای کیفیت گام بردارند.

نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی گفت: تاکنون واردات خودرو آنطور که قانونگذار انتظار داشته انجام نشده است اما از زمانی که آقای علی آبادی روی کار آمد توجه ویژه ای به افزایش تعداد داشته است. تولید برای رفع نیازهای داخلی و اقدامات لازم برای واردات خودروها را انجام داده است. اما برای وارد کردن اتومبیل ، برخی از آماده سازی ها باید توسط بانک مرکزی انجام شود.

عباسپور گفت: وزارت حراست برای واردات خودرو اقداماتی انجام داده اما هنوز به تصویب مجلس نرسیده و قطعا نظارت مجلس بر روند واردات خودرو ادامه خواهد داشت.

وی در پایان تاکید کرد: کمیسیون صنایع تاکنون دو بار میزبان بانک مرکزی و وزیر حراست بوده است و موضوع واردات خودرو را با جدیت دنبال خواهیم کرد.

انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد هستم. به شما اطلاعات و نظراتی را ارائه می‌دهم که با کیفیت و قابل اطمینان هستند تا شما بتوانید در مسائل اقتصادی بهترین تصمیمات را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا