دلار راه صعود قیمت نفت را بست

صعود قیمت نفت | قیمت نفت

قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه آسیا به دلیل نگرانی از ضعف تقاضا و تقویت دلار کاهش یافت.

به گزارش میجیک، قیمت نفت خام برنت برای تحویل در اسفندماه با 14 سنت معادل 0.1 درصد کاهش به 79 دلار و 41 سنت در هر بشکه رسید. وست تگزاس اینترمدیت (WTI) هر بشکه 74 دلار و 26 سنت معامله شد که 11 سنت یا 0.2 درصد کاهش داشت.

منابع بازار با استناد به آمار موسسه نفت آمریکا اعلام کردند که ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به 19 ژانویه 6.67 میلیون بشکه کاهش یافته است. با این حال، ذخایر بنزین 7.2 میلیون بشکه افزایش یافت و نگرانی‌ها را در مورد وضعیت تقاضای سوخت در بزرگترین مصرف‌کننده نفت جهان افزایش داد. اداره اطلاعات انرژی، بازوی آمار وزارت انرژی ایالات متحده، اطلاعات مربوط به موجودی نفت و سوخت ایالات متحده را روز چهارشنبه منتشر خواهد کرد.

تقویت دلار آمریکا به دلیل کاهش تقاضا از سوی خریداران غیرآمریکایی، بر قیمت نفت نیز تأثیر گذاشت. با انتظارات سرمایه گذاران مبنی بر اینکه فدرال رزرو در مواجهه با اقتصاد انعطاف پذیر آمریکا برای کاهش نرخ بهره عجله نخواهد کرد، شاخص دلار در برابر ارزهای رقیب به رکورد 6 هفته اخیر نزدیک شده است.

ویکاس دوویدی، استراتژیست انرژی جهانی در Macquarie در یادداشتی نوشت: “در صورت نبود تنش های ژئوپلیتیک فعلی، ما معتقدیم قیمت نفت به میزان قابل توجهی کاهش خواهد یافت.” با گذشت زمان، ما انتظار داریم که خطر مازاد عرضه خطر جنگ را از بین ببرد، مانند روسیه و اوکراین. بدون تشدید تنش ها در خاورمیانه، ما انتظار داریم قیمت نفت در محدوده فعلی خود در سه ماهه اول سال باقی بماند. مک کواری انتظار کاهش عرضه را ندارد.

در بخش عرضه، میدان نفتی شراره در لیبی با ظرفیت تولید 300000 بشکه در روز، پس از اختلالات ناشی از اعتراضات از اوایل ژانویه، از 21 ژانویه فعالیت خود را از سر گرفت.

به گزارش رویترز، شرکت خط لوله داکوتای شمالی که سومین تولیدکننده بزرگ نفت در ایالات متحده است، اعلام کرد که برخی از تولیدات نفتی که به دلیل سرمای شدید مختل شده بود، از سر گرفته شده است، اما تولید همچنان 300 هزار بشکه در روز کمتر از حد نرمال است. مرحله. دائمی تولید نفت داکوتای شمالی در اواسط ژانویه به حداکثر 450 هزار بشکه در روز کاهش یافت.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا