اقتصادی

چین عامل افزایش قیمت نفت شد

قیمت نفت در معاملات آسیایی روز سه شنبه تحت تاثیر رشد اقتصادی چین سریعتر از حد انتظار افزایش یافت.

به گزارش میجیک، قیمت نفت برنت برای تحویل در خرداد ماه با 48 سنت معادل 0.5 درصد افزایش به 90 دلار و 58 سنت در هر بشکه رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت (WTI) برای تحویل در ماه می 49 سنت یا 0.6 درصد افزایش یافت و به 85.90 دلار در هر بشکه رسید. هر دو شاخص به دلیل رشد اقتصادی قوی در چین، بزرگترین واردکننده نفت جهان، افزایش یافتند.

آمارهای دولتی نشان می دهد که تولید ناخالص داخلی رسمی چین در سه ماهه اول سال 2024 نسبت به مدت مشابه سال قبل 5.3 درصد افزایش یافته است که بالاتر از پیش بینی های تحلیلگران است.

در حالی که این رشد یک نشانه خوشایند برای سیاستگذارانی است که سعی در تقویت اعتماد دارند، سایر شاخص‌ها از جمله سرمایه‌گذاری در املاک، خرده‌فروشی و تولیدات صنعتی به کمبود تقاضا در مواجهه با بحران گسترده مسکن در کشور اشاره می‌کنند.

به گزارش رویترز، قیمت نفت به بالاترین سطح خود از اکتبر هفته گذشته رسید، اما روز دوشنبه پس از اینکه ایران اعلام کرد پاسخش به حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق یک عملیات محدود بود، کاهش یافت.

انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد هستم. به شما اطلاعات و نظراتی را ارائه می‌دهم که با کیفیت و قابل اطمینان هستند تا شما بتوانید در مسائل اقتصادی بهترین تصمیمات را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا