اقتصادی

قیمت نفت صعودی شد – میجیک

قیمت نفت در معاملات آسیایی روز پنجشنبه تحت تأثیر کاهش ذخایر آمریکا و افزایش واردات از چین افزایش یافت که انتظارات برای تقاضای بیشتر برای سوخت در دو کشور بزرگ جهان را تقویت کرد.

به گزارش میجیک، قیمت نفت برنت برای تحویل در تیرماه با ۲۷ سنت معادل ۰.۳ درصد افزایش به ۸۳ دلار و ۸۵ سنت در هر بشکه رسید. وست تگزاس اینترمدیت (WTI) برای تحویل در ژوئن 34 سنت یا 0.4 درصد افزایش یافت و به 79.33 دلار در هر بشکه رسید. هر دو شاخص دیروز با افزایش اندک بسته شدند.

تینا تنگ، تحلیلگر مستقل بازار گفت: بازار نفت باید با خروج بیش از حد انتظار از ذخایر نفت آمریکا تشویق شود. بهبود آمار تراز تجاری چین نیز از روند صعودی قیمت نفت حمایت کرد. وی افزود: قیمت نفت ممکن است همچنان از عوامل اقتصادی تبعیت کند.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که ذخایر نفت آمریکا در هفته گذشته با 1.4 میلیون بشکه کاهش به 459.5 میلیون بشکه رسیده است. این کاهش بیشتر از کاهش 1.1 میلیون بشکه ای بود که تحلیلگران پیش بینی کرده بودند. ذخایر نفت ایالات متحده با افزایش 307000 بشکه در روز در فعالیت پالایشگاه ها در این دوره کاهش یافت. در نتیجه این افزایش فعالیت، ذخایر بنزین با بیش از 900 هزار بشکه افزایش به 228 میلیون بشکه، عرقیات سوختی شامل گازوئیل و نفت کوره با 600 هزار بشکه افزایش به 116.4 میلیون بشکه رسید.

تحلیلگران گروه تحقیقاتی ANZ می‌گویند: «بازار رشد موجودی بنزین و گازوئیل را نادیده می‌گیرد زیرا پالایشگاه‌ها در آستانه فصل رانندگی تابستانی فعالیت خود را افزایش می‌دهند.»

در همین حال، آمار گمرک چین نشان می دهد که واردات نفت به چین در ماه آوریل به 44.72 میلیون تن معادل 10.88 میلیون بشکه در روز رسیده است که در مقایسه با رقم 10.4 میلیون بشکه در روز در آوریل 2023، 5.45 درصد است.

بر اساس گزارش رویترز، امید به برقراری آتش بس میان رژیم صهیونیستی و حماس مانع از رشد بیشتر قیمت نفت شده است. ییپ جون رونگ، استراتژیست بازار در IG گفت: بازگشت قیمت نفت به بالای سطح 90 دلار در هر بشکه که در اوج تنش های ژئوپلیتیکی مشاهده شد، دشوار خواهد بود.

انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد هستم. به شما اطلاعات و نظراتی را ارائه می‌دهم که با کیفیت و قابل اطمینان هستند تا شما بتوانید در مسائل اقتصادی بهترین تصمیمات را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا