دانش‌آموزان با فناوری‌های نوین ساختمانی آشنا می‌شوند

ساختمان | ساختمانی

معاون توسعه آموزش و فناوری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: برای تحقق مدیریت فناوری در وزارت راه و شهرسازی، پژوهشگاه به روز رسانی و تولید محتوای آموزشی با توجه به فناوری های نوین و تربیت نیروی متخصص می پردازد. نیروی کار با توجه به نیاز صنعت ساختمان و همچنین توسعه مدارس متخصصان فنی و ویژه با وزارت آموزش و پرورش همکاری می کنند.

این موضوع در جلسات ارزیابی کتب درسی فنی و حرفه ای مطرح شد

به گزارش میجیکعلی اکبر حدادی هرندی در جلسه ارزیابی کتب درسی فنی و حرفه ای با تاکید بر نقش مهم فناوری های نوین ساخت و ساز در پیشرفت ساخت و سازهای سریع، سبک و ایمن، اظهار داشت: با معرفی فناوری های نوین در کتب درسی، دانش آموزان قادر خواهند بود تا بهترین دستاوردها و روش های مدرن، ساخت و ساز و کار آینده را به عنوان نیرویی ماهر و شایسته در این زمینه می شناسند.

معاون آموزش و توسعه مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به تاثیر این تغییرات در کتاب های درسی بر آینده صنعت ساختمان گفت: ورود فناوری های نوین ساخت و ساز در کتاب های درسی علاوه بر بهبود دانش، مهارت و نگرش، توانایی دانش آموزان را در حل مسائل مربوط به طراحی و ساخت ساختمان ها و پیشرفت سریعتر و موثرتر در صنعت ساخت و ساز بهبود می بخشد که می تواند منجر به نوآوری، بهبود فرآیند ساخت و ساز، کاهش هزینه ها و بهبود شرایط شود. کیفیت ساختمان ها و در نهایت به رشد اقتصادی، ایجاد مشاغل جدید و توسعه پایدار در بخش ساختمانی کشور کمک شایانی می کند.

هرندی در خصوص نقش مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در به روز رسانی محتوای آموزشی و ارتقای سطح دانش دانشجویان فنی و حرفه ای گفت: این مرکز با بررسی نیاز بازار، مشارکت صنعتی و رایزنی با علمی و بازرگانی انجام می شود. انجمن، تیم ویژه ای متشکل از مهندسین و متخصصان ساختمانی، تلاش خواهد کرد نتایج تحقیقات، تئوری فنی و تجربیات را از گواهینامه فنی و همچنین مبحث مقررات ملی ساختمان را در قالب محتوای آموزشی مناسب تهیه و پیشنهاد پژوهشی و آموزشی را ارائه دهد. سازمان برنامه ریزی .

وی ادامه داد: همچنین تلاش خواهیم کرد تا همکاری فعالی با معلمان و دانش آموزان داشته باشیم و با برگزاری کارگاه ها و دوره های آموزشی برای آنها اطمینان حاصل کنیم که محتوای آموزشی پیشنهادی به صورت موثر و جالب در محیط کلاس اجرا شده و دانش آموزان بیشترین تجربه آموزشی را کسب کنند. خوب .این کار را انجام خواهد داد

به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، معاون آموزشی و توسعه فناوری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی بر استفاده از فناوری تحول آفرین در فرآیند آموزش فناوری تاکید کرد و گفت: در این راستا از فناوری های نوین استفاده می شود. استفاده از نرم‌افزار طراحی سه بعدی، شبیه‌سازی واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، مدل‌سازی اطلاعات ساختمان، و پلت‌فرم‌های آموزش آنلاین نیز می‌تواند به دانش‌آموزان در یادگیری تعاملی با مفاهیم جدید فناوری ساخت‌وساز کمک کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا