مطالب میجیک

لزوم آموزش خانواده‌ها برای پرورش استعدادهای پنهان دانش‌آموزان – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در نشست روسای اداره کل آموزش و پرورش فوق العاده کشور. اعلام: انشاالله بنیان خاندان اهل بیت الگویی برای همه خانواده ها باشد.

وی افزود: از برنامه آموزشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی برای خانواده ها بسیار خوشحالم، اما می خواهم بیشتر تاکید کنم که این آموزش را فقط در ابتدای افتتاح مدرسه و در طول سال با هم نداریم. با آموزش فرزندان، آموزش پدران و مادران، نیازی به حمایت در زمینه تخصیص بودجه نیست، اما برخی از تمرینات را می توان به صورت مجازی و آنلاین در سراسر کشور انجام داد. زیرا آموزش در بحث بهبود، تحمل، استقامت و تاب آوری موثر است. برای این خانواده های دانش آموز در دوره ها و سنین مختلف به حمایت و آموزش های مهارتی زیادی نیاز داریم.

خزعلی بیان کرد: کودکان استثنایی خلاقیت هایی را به ارمغان می آورند که در برخی قسمت ها نمی توان آن را نشان داد اما استعداد را در قسمت های پنهان می توان شناخت. یکی از مسائل مهم این است که این شناسایی باید به خوبی انجام شود و با تربیت خانواده پرورش یابد و حمایت شود.

معاون زنان و خانواده رئیس جمهور تصریح کرد: برخی از دانش آموزان استثنایی ممکن است استعداد جسمانی نداشته باشند، اما در هوش دارای قوت فوق العاده ای هستند. ما باید بتوانیم این موضوع را با خانواده خود شناسایی کنیم و سعی کنیم به آنها آموزش دهیم.

وی بیان کرد: یکی از مشکلاتی که باید با آن مقابله کنیم فحش هایی است که در جامعه وجود دارد و باید به آن رسیدگی شود. البته بعضی ها جهت دار هستند، مانند نذرهایی که می تواند استعدادهای فوق العاده فرد را شکوفا کند یا نذرهایی که می تواند خانواده را حمایت کند.

خزعلی افزود: یکی از مشکلاتی که اغلب مادران دارای فرزند معلول در جلساتی که انجام می دهند، فراهم آوردن شرایط استراحت چند ساعته در هفته است. مثلاً ترتیبی بدهید که عده ای بیایند و یک روز در هفته به این بچه ها بدهند و از آنها مراقبت کنند تا مادر استراحت کند و تجدید روحی و روانی داشته باشد. چون خیلی از این بار بر دوش مادر است و باید مادر پیدا کرد.

دکمه بازگشت به بالا