جدیدترین آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در جهان

علاوه بر این، کره جنوبی با ثبت هشت مورد فوتی و با ثبت بیش از 16000 مورد جدید ابتلا، بیشترین تعداد قربانیان کرونا در 24 ساعت گذشته را گزارش کرده است.

بر اساس داده های جدول واردومتر جهانی که ثبت آمار رسمی ویروس کرونا را از 29 ژانویه 2020 آغاز کرد، تاکنون تعداد مبتلایان به این بیماری در سراسر جهان به 690 میلیون و 283 هزار و 602 نفر و فوت 6 نفر رسیده است. میلیون و 890 هزار و 405 بیمار کووید نیز تایید شده است.

آمریکا همچنین با بیش از 107 میلیون عفونت و بیش از 1160 هزار مرگ، رکورددار ابتلا به کرونا و مرگ و میر در سراسر جهان است.

پس از ایالات متحده، دو کشور هند و فرانسه از نظر تعداد مبتلایان رتبه های دوم و سوم را به خود اختصاص داده اند. همچنین در فهرست آمار مرگ و میر ناشی از این بیماری، پس از آمریکا، برزیل با بیش از 700 هزار فوتی و هند با بیش از 500 هزار فوتی بیشترین تعداد فوتی‌های کرونا را به خود اختصاص داده‌اند.

در اروپا، روسیه با ثبت بیش از 390 هزار نفر فوتی، بیشترین تعداد قربانیان کرونا در این قاره را گزارش کرده است.

همچنین بر اساس آمارهای رسمی، ایران با مجموع ۷ میلیون و ۶۱۲ هزار و ۱۸۲ مورد ابتلا و ۱۴۶ هزار و ۲۸۴ مورد فوتی ناشی از کووید-۱۹، هم‌اکنون در رتبه نوزدهم جدول جهانی کرونا قرار دارد.

آخرین آمار کرونا در کشورهای مختلف به تفکیک کشور و تقسیمات قاره ای، منطقه ای و موضوعی در جدول جهانی جهان سنج بروز رسانی خواهد شد.

روز جمعه، 5 می 2023، سازمان بهداشت جهانی (WHO) به طور رسمی پایان وضعیت اضطراری کووید-19 در جهان را اعلام کرد. در ژانویه 2020، این سازمان شیوع ویروس کرونا را یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی با نگرانی بین المللی اعلام کرد.

بیشتر بخوانید:

این میوه را هر روز بخورید تا از افسردگی خلاص شوید

10 راه برای کنترل فشار خون بالا بدون دارو

35236

دکمه بازگشت به بالا