بیمه حوادث پرتقاضاترین بیمه اعلام شد

رئیس کل بیمه مرکزی اطلاعاتی از تعداد افراد تحت پوشش بیمه های مختلف داد که بر این اساس بیمه های حوادث، عمر و شخص ثالث بیشترین تقاضا را در بین بیمه گذاران دارند.

بیمه
آفتاب نیوز :

مجید بهزادپور در مراسم افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت مالی (بورس، بانک، بیمه) که با حضور وزیر اقتصاد برگزار شد، با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری رکن اصلی رشد و توسعه است، گفت: سه بازار کشور بورس، بانک و بیمه باید کارآمد و شفاف باشند و همچنین رگولاتورهای سه منطقه باید به کارایی کمک کنند و سه بازار باید هماهنگ باشند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 50 درصد افزایش فروش در بازار بیمه وجود داشت، گفت: 73 درصد بازار متعلق به بخش غیردولتی است. در سال گذشته، غرامت پرداخت شده 55 درصد افزایش یافته است. همچنین در سال گذشته حدود 26 میلیون و 500 هزار دستگاه خودرو توسط اشخاص ثالث بیمه شده است که بیش از 20 درصد ارزش پوشش ریسک است. همچنین 4800 خودرو با ریسک 1.5 پس انداز تحت پوشش بیمه بدنه قرار دارند. تعداد افراد تحت درمان ۱۷ درصد افزایش یافته و به ۲۰ میلیون نفر رسیده است.

رئیس کل بیمه مرکزی ادامه داد: بیمه عمر با رشد هفت درصدی به 30 میلیون نفر و بیمه حوادث با رشد پنج درصدی به 36 میلیون نفر رسیده است. بیمه صندوق حوادث طبیعی 26 میلیون و 500 هزار واحد مسکونی را پوشش می دهد. همچنین افزایش سرانه بیمه نامه در کشور 10 درصد افزایش یافت.

بهزادپور با اشاره به انتشار اوراق بیمه در سال گذشته گفت: بیمه عمر پس اندازهای اندک مردم را جمع آوری می کند و به تولید کمک می کند.

دکمه بازگشت به بالا