به صدا درآمدن زنگ خطر سالمندی / سمنان جزو ۱۰ استان پیر کشور

میجیک/ سمنان رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور از روند رشد جمعیت سالمندان در کشور ابراز نگرانی کرد و گفت: استان سمنان نهمین استان قدیمی با جمعیت بالا در کشور است.

دکتر مژگان رضازاده امروز (دوشنبه 27 دی ماه) در دیدار با محمود لگیزی مدیرکل بهزیستی و مشاور استاندار در امور معلولان اظهار داشت: در حال حاضر جمعیت سالمندان این کشور تقریباً 9 میلیون و 800 هزار نفر است.

وی با بیان اینکه در سند ملی سالمندان و بر اساس دستورالعمل کشوری افراد بالای 60 سال مشمول دریافت خدمات بهزیستی هستند، به جمعیت سالمندان استان سمنان گفت: 11.58 درصد از جمعیت فعلی استان را سالمندان تشکیل می دهند. . . باید برای افزایش جمعیت سالمند در کشور برنامه ریزی کرد.

وی خواستار پیگیری جدی لزوم برنامه ریزی در حوزه سالمندان شد و تصریح کرد: سازمان های بهزیستی در زمینه هایی مانند گردشگری، حمل و نقل، بررسی سلامت جسم و روان و توان اقتصادی برنامه ریزی و تمهیداتی اندیشیده اند. والدین.

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان ادامه داد: نگاه سازمان بهزیستی کشور به فعالیت های مربوط به سالمندان این است که به گونه ای برنامه ریزی شود که سالمندان به افرادی فعال و پویا در محیط فردی و اجتماعی تبدیل شوند.

وی بر لزوم حمایت و تقویت تشکل ها و بنیادهای مرتبط با والدین همچون بنیاد فرزانگان تاکید کرد و اظهار داشت: برگزاری نشست مجازی با هدف تقویت و ارائه خدمات مطلوب یکی از مراحل رسیدن به این هدف است که تاکنون انجام شده است. قبلا انجام شده است. اجرا شد.

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور از برنامه ریزی برای برگزاری اولین دوره آموزشی محیط دوستدار سالمندان در بهمن ماه سال جاری خبر داد و گفت: از امروز باید به فکر رشد سالمندی باشیم.

وی با بیان اینکه زنگ سالمندی در استان سمنان و کشور به صدا درآمده است، گفت: باید با یک برنامه اجرایی موثر از روند رو به رشد سالمندی جلوگیری کرد و یکی از راه های تحقق این شعار ایجاد ملی است. نگرانی. و مدیران استانی

رضازاده با قدردانی از اقدامات بهزیستی استان سمنان، یکی از راه های پویای بنیادهایی مانند بنیاد فرزانگان را استفاده از ظرفیت شخصیت های پیشکسوت شناخته شده دانست و افزود: باید از ظرفیت پیشکسوتان مجرب در کنار نیروهای جوان استفاده شود.

به نظر می رسد یک زنگ هشدار قدیمی است / semnan یکی از 10 استان قدیمی کشور است

مدیرکل بهزیستی استان سمنان وی همچنین گفت: هم اکنون 251 والدین در چهار مدرسه شبانه روزی استان و 159 والدین در مرکز روزانه استان سمنان خدمات مراقبتی، درمانی و آموزشی دریافت می کنند. همچنین 460 سالمند در حوزه اجتماعی پرونده دارند و از خدمات بهزیستی استان بهره مند می شوند.

محمود لقیقی جمعیت این استان را حدود 750 هزار نفر اعلام کرد و اظهار داشت: استان سمنان از نظر جمعیت سی امین استان کشور و از نظر جغرافیا ششمین استان کشور است.

وی با بیان اینکه پیگیری چالش های سالمندان در دستور کار بهزیستی استان قرار دارد، افزود: ارتقای سطح خدمات رسانی و توسعه بنیاد فرزانگان از اقدامات بهزیستی استان سمنان است. اکنون هر دو بنیاد مجوز فعالیت تحت نظارت بهزیستی را دارند.

مشاور استاندار سمنان بر لزوم توجه بیشتر به اجرای قانون بهسازی راه ها تاکید کرد و افزود: باید برای اصلاح در شعب بانک ها، دستگاه های اجرایی، مساجد، درمانگاه ها و مراکز بهداشتی، حمل و نقل شهری و… تلاش کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا