برگزاری اولین رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت/ خطر سیاهچاله جمعیتی – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

اخبار ایران | جایزه ملی

به گزارش خبرنگار آنلاین، نشست خبری اولین رویداد جایزه ملی جوانان جمعیت با کاظم فورتون دبیر ستاد ملی جمعیت برگزار شد.

فروتن گفت: این دیدار بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری بر کودکان است حمل و جلوگیری از حرکت کشور به سمت پیری جمعیت و در راستای اجرای ماده 91 قانون جمعیت جوانان.

وی بیان کرد: سیاست ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه خانواده و جمعیت، حمایت از کودکان را محقق کنید حملحمایت از ارزش های نهاد خانواده از اهداف این رویداد است.

دبیر ستاد ملی جمعیت ادامه داد: مشکل جمعیت موضوع حساسی است که غرب برای کاهش جمعیت به کشورهای اسلامی مانند ایران داده است. با هجوم فرهنگی، نرخ باروری با هجوم کاهش یافت و در این سیاست تجدید نظر نشد.

فروتن گفت: طی یک سال گذشته سه جلسه مربوط به جمعیت با رئیس جمهور برگزار شد که یکی از توافقات ستاد راه اندازی ستاد جمعیت بود. مشکل جمعیت جوانان موضوع حساس و مهمی است.

وی گفت: تا 20 سال آینده خبری از جوانان و بسیاری از سالمندان نخواهد بود و کشور نمی تواند با این وضعیت ادامه دهد.

دبیر ستاد ملی جمعیت تصریح کرد: نرخ باروری به شدت کاهش یافته است و نباید پنجره جمعیتی را ببندیم. هوای صاف با سیل های آینده شما را شگفت زده نخواهد کرد. ما در آستانه ورود به سیاهچاله جمعیت هستیم و باید از آن جلوگیری کنیم.

فروتن گفت: در کنار همه مشکلات، دولت باید همه تلاش خود را بکند، البته مشکل جمعیت ربطی به مشکل اقتصادی ندارد، اگر چاره ای نباشد کشاورز، پزشک و… وجود نخواهد داشت. فرهنگ های خارج از ایران وارد کشور خواهند شد و همه باید دست به دست هم دهیم تا مشکل را حل کنیم.

آنها مشکلات اقتصادی را مانعی برای فرزندان خود می دانند حمل و خبر از ازدواج داد و گفت: این موضوع همه دم است بچه داشتن و این فقط ازدواج نیست، بلکه یک موضوع فرهنگی نیز هست.

فروتن اعلام کرد: امسال آمار ازدواج در همه کشورها کاهش یافته اما در سیستان و بلوچستان افزایش یافته است و این دلیل بی فرزندی را نشان می دهد. حمل و ازدواج مشکل اقتصادی نیست.

دبیر ستاد ملی جمعیت گفت: برخی تلاش کرده اند بارداری را ضد ارزش و بیماری بدانند همچنین طبق آمار 300 هزار سقط غیرقانونی داریم.

دکمه بازگشت به بالا