مطالب میجیک

لزوم فرهنگ سازی در مساله جوانی جمعیت – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین ، انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده همزمان با هفته ملی جمعیت در نشست «افزایش جمعیت و مبارزه با کاهش باروری» که با حضور مشاوران امور زنان و خانواده برگزار شد. این نهاد و به میزبانی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده و ستاد ملی جمعیت فعالیت دارد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در این دیدار ضمن ابراز امیدواری از تلاش های کنونی در معضل نشاط کشور گفت: با رویکرد به آموزه های دینی و فرهنگ سازی مشترک می توان به این مشکل دست یافت.

وی با تشریح ضرورت ترویج سبک زندگی اسلامی در کاهش سقط جنین، افزود: خداوند پس از نهی از شرک و امر به نیکی به والدین، از تباهی فرزندان که به دلیل ترس از فقر رخ می دهد نهی می کند و می فرماید. ننه رزق و روزی“. خودشه یادآور انسان باید به رزق الهی توجه کند و در اداره و برنامه ریزی زندگی به او اعتماد کند.

خزعلی به ضرورت فرهنگ سازی در موضوع جوانی جمعیت اشاره کرد و افزود: همه ارگان ها و سازمان های ذیربط موظف هستند در امر مهم فرهنگ سازی برای پیشگیری از سقط جنین مشارکت کنند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با ابراز تاسف از روند نزولی جمعیت در سال گذشته، بر حمایت از خانواده ها در دوران بارداری برای کنترل آمار سقط جنین در کشور تاکید کرد و افزود: مشکل کاهش سقط جنین باید برطرف شود. . از سوی دستگاه اجرایی و رسانه های تبلیغاتی باید جدی گرفته شود تا عموم مردم با آگاهی از موهبت واقعی الهی کودک، از او به عنوان یک روح محترم محافظت و مراقبت کنند.

خزعلی در نشست تخصصی هفته ملی جمعیت ابراز امیدواری کرد در سال جدید شاهد حرکت مثبت و خوبی در حوزه زنان، دختران و خانواده باشیم.

دکمه بازگشت به بالا