افزایش عمر زنان با دریافت پروتئین از غذاهای گیاهی – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

غذاها

به گزارش خبرنگار آنلاین به نقل از مدیسون محققان گزارش می دهند که زنان با رژیم غذایی غنی از پروتئین – عمدتاً از منابع گیاهی – بیماری های مزمن کمتری دارند و به طور کلی از پیری سالم لذت می برند.

به طور کلی، زنانی که پروتئین گیاهی بیشتری مصرف می‌کردند در سال‌های اخیر 46 درصد سالم‌تر بودند.

آندرس آردیسون کوراتیک محقق ارشد از مرکز تحقیقات تغذیه انسانی دانشگاه تافتس در بوستون گفت: مصرف پروتئین در میانسال “این با سلامتی بهتر در بزرگسالی مرتبط است.”

او در یک خبر دانشگاهی افزود: «ما همچنین دریافتیم که منابع پروتئینی مهم هستند. به نظر می رسد پروتئین بیشتری از منابع گیاهی دریافت می کند میانسالبه علاوه مقدار کمی پروتئین حیوانی، برای سلامتی و بقا در دوران پیری مفید است.”

برای این مطالعه، محققان داده های خود گزارش شده از بیش از 48000 زن را که از سال 1984 تا 2016 در مطالعه سلامت پرستاران شرکت کرده بودند، تجزیه و تحلیل کردند.

زنان در سنین 38 تا 59 سال وارد مطالعه شدند و در ابتدا از سلامت جسمی و روانی خوبی برخوردار بودند.

تیم تحقیقاتی نظرسنجی هایی را که رژیم غذایی شرکت کنندگان را ردیابی می کرد، ارزیابی کردند و سپس این اطلاعات را با میزان بروز بیماری مزمن یا از دست دادن عملکرد فیزیکی یا سلامت روان در زنان مقایسه کردند.

نتایج نشان داد که محققان میزان کمتری از بیماری‌های قلبی، سرطان و دیابت را در زنانی که پروتئین بیشتری را از منابعی مانند میوه‌ها، سبزیجات، نان، لوبیا، آجیل و ماکارونی در رژیم غذایی خود مصرف می‌کردند، یافتند.

به گفته محققان، زنانی که پروتئین گیاهی بیشتری مصرف می کنند، سلامت شناختی و روانی کمتری دارند.

با این حال، داده ها نشان داد که زنانی که پروتئین حیوانی بیشتری مصرف می کنند، با افزایش سن، 6 درصد بیشتر احتمال دارد که سالم بمانند.

به گفته محققان، پروتئین حیوانی با محدودیت‌های فیزیکی کمتری در سنین بالا مرتبط است، اما پروتئین گیاهی ارتباط قوی‌تری با سلامت جسمی و روانی دارد که در طول زندگی ادامه می‌یابد.

به عنوان مثال، خوردن پروتئین گیاهی بیشتر با کاهش سطح کلسترول LDL، فشار خون و حساسیت به انسولین مرتبط است که همه اینها خبر خوبی برای سلامت قلب زنان است.

از سوی دیگر، به گفته محققان، مصرف بالاتر پروتئین حیوانی با سطوح بالاتر این عوامل خطر مرتبط است.

به طور کلی، یافته های تیم از این توصیه حمایت می کند که زنان بیشتر پروتئین خود را از منابع گیاهی به همراه مقداری پروتئین ماهی و حیوانی برای تامین آهن و ویتامین B12 دریافت کنند.

دکمه بازگشت به بالا