آمریکا: کاهش تولید سعودی باعث افزایش قیمت نفت نمی‌شود

آمریکا | افزایش قیمت

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در آخرین گزارش خود پیش بینی کرده است که با وجود کاهش تولید اعلام شده از سوی عربستان سعودی، قیمت نفت در نیمه دوم سال 2023 از 80 دلار در هر بشکه فراتر نخواهد رفت.

به گزارش میجیک، وزرای نفت گروه اوپک پلاس در نشست روز یکشنبه هفته جاری تصمیم گرفتند محدودیت عرضه فعلی را تا پایان سال 2024 ادامه دهند و همزمان عربستان سعودی از تولید یک میلیون بشکه در روز در سال جاری خبر داد. جولای. به طور داوطلبانه به حدود 9 میلیون بشکه در روز کاهش یافت. شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان وزیر انرژی عربستان اعلام کرد: کاهش تولید این کشور ممکن است پس از ماه جولای ادامه یابد.

با وجود کاهش تولید عربستان سعودی و تمدید محدودیت های فعلی اوپک پلاس تا سال 2024، اداره اطلاعات انرژی آمریکا انتظار دارد تولیدکنندگان غیراوپک تولید مایعات نفتی جهان را به 1.5 میلیون بشکه در روز در سال 2023 و 1.3 میلیون بشکه در روز در سال 2023 افزایش دهند. روز روز در سال 2024 و محدود کردن روند صعودی قیمت نفت. در

رشد تولید در ایالات متحده، نروژ، کانادا، برزیل و گویان عامل اصلی افزایش تولید جهانی مایعات نفتی خواهد بود. با این حال، محدودیت های عرضه اوپک پلاس منجر به کاهش سطح ذخایر جهانی نفت در هر سه ماهه، بین سه ماهه سوم سال 2023 تا سه ماهه سوم سال 2024 شده است.

بر اساس گزارش اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده، ذخایر نفت در سال آینده اندکی کاهش خواهد یافت، در حالی که گزارش ماه گذشته آژانس پیش بینی کرده بود که ذخایر نفت در سال 2024 به میزان 300 هزار بشکه در روز افزایش خواهد یافت.

دولت ایالات متحده می گوید این امر باعث کاهش قیمت نفت می شود، اما انتظار نمی رود قیمت نفت افزایش یابد و قیمت نفت برنت در نیمه دوم سال 2023 به 79 دلار در هر بشکه خواهد رسید که یک دلار در هر بشکه بیشتر از برآورد ماه گذشته است. می اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده است. علاوه بر این، این آژانس قیمت هر بشکه نفت در سال 2024 را 84 دلار پیش بینی کرده است که 9 دلار در هر بشکه بیشتر از برآورد ماه گذشته است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش بینی کرده است که مصرف نفت امسال 1.6 میلیون بشکه در روز و سال آینده 1.7 میلیون بشکه در روز رشد خواهد کرد، اما عدم اطمینان در مورد رشد اقتصاد جهانی وجود دارد و ممکن است بر تقاضای نفت تأثیر بگذارد. در دوره مورد انتظار است.

اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده همچنین در برآوردهای خود از مصرف گازوئیل و اقتصاد ایالات متحده در سال جاری و سال آینده تجدید نظر کرد.

بر اساس آخرین پیش بینی این آژانس، نرخ رشد تولید ناخالص داخلی آمریکا در سال 2023 به 1.3 درصد و در سال 2024 به 1 درصد خواهد رسید، در حالی که ماه گذشته، نرخ رشد در سال 2023 1.6 درصد و در سال 2024 یک درصد بود.

پیش‌بینی‌های اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده فرض می‌کند که افزایش نرخ بهره فدرال رزرو تورم را بدون ایجاد اختلال عمده در اشتغال یا فعالیت اقتصادی ایالات متحده کاهش می‌دهد. این آژانس خاطرنشان کرد که اگر رشد تولید ناخالص داخلی کند شود، می توانیم شاهد کاهش بیشتر در مصرف دیزل در ایالات متحده باشیم.

بر اساس گزارش اویل پرایس، علیرغم تلاش عربستان برای محدود کردن عرضه در بازار نفت و افزایش قیمت ها، نگرانی های کلان اقتصادی و وضعیت اقتصاد آمریکا و اروپا و احتمال احیای اقتصاد چین ضعیف تر از حد انتظار است. قیمت نفت را در نظر بگیرید.. آرام آرام

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا