انواع سالن کنفرانس

اطلاع از انواع اتاق جلسات و الزامات و تجهیزات اتاق جلسه یکی از مشکلات کاربرانی است که قصد راه اندازی این سازمان را دارند. اتاق کنفرانس یکی از پرکاربردترین فضاها در هر شرکتی است. این اتاق دارای ویژگی منحصر به فردی است که آن را از سایر اتاق ها متمایز می کند. بنابراین برنامه ریزی و تزیین این مکان بسیار مهم است. مبلمان یکی از مهم ترین بخش های اتاق کنفرانس است. مبلمان اتاق کنفرانس بسته به هدف جلسه می تواند به روش های مختلفی چیدمان شود. علاوه برش این میز بزرگ این اتاق را می توان به روش های مختلفی قرار داد و از آن استفاده کرد. علاوه بر اثاثیه، برای نیازهای محل، می توان گفت داشتن تجهیزات مدرن مناسب، نورپردازی و حفظ حریم خصوصی لازم. با نیکان همراه باشید.

دکوراسیون

اتاق جلسه چیست و چه مزایایی دارد؟

اتاق جلسات مکانی ویژه برای برگزاری رویدادهای مختلف است.

در انواع اتاق های جلسه معمولا یک میز بزرگ با صندلی های زیادی در اطراف آن قرار دارد تا تعامل و ارتباط رو در رو انجام شود.

این اتاق برای کارمندان، مشتریان، هیئت مدیره، آموزش، مصاحبه و سایر کنفرانس ها، جلسات، ویدئویی و حضوری در نظر گرفته شده است.

این به طور گسترده در اتاق هیئت مدیره، بحث های مدیریت و سایر موقعیت های مهم تصمیم گیری استفاده می شود.

اتاق کنفرانس به شما این امکان را می دهد که با همه کارمندان و مشتریان خود در هر کجای اتاق که نشسته اند ارتباط برقرار کنید، زیرا این اتاق کاملاً مجهز به تجهیزات کنفرانس و فناوری برای استفاده است.

اندازه اتاق جلسات معمولا متوسط ​​یا بزرگ است، به راحتی می توان جلسات ماهانه با تعداد زیادی از افراد را در این مکان ترتیب داد.

اتاق کنفرانس باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا همه کارکنان را در خود جای دهد.

اندازه ذکر شده برای اتاق های کنفرانس متفاوت است.

معمولاً اتاق جلسات بسته به اندازه شرکت می تواند 5-20 نفر را در خود جای دهد.

فقط شرکت هایی با تعداد اعضای زیاد یا شعبه های مختلف نیاز به اتاق کنفرانس دارند.

فضاهای کاری کوچک و مشترک ممکن است به فضای زیادی در اتاق کنفرانس نیاز نداشته باشند.

انواع اتاق کنفرانس

هدف از استفاده از دکور سالن کنفرانس به شما کمک می کند تا دکوراسیون و چیدمان اتاق را به صورت کاملا کاربردی و با توجه به سبک کاری خود انتخاب کنید. در زیر به برخی از سبک های مختلف راه اندازی اتاق کنفرانس اشاره می کنیم.

انواع اتاق کنفرانس؛ سبک تئاتر

به این ترتیب مخاطب مجبور به نوشتن و خوردن غذا نیست.

در این حالت، صندلی ها در یک ردیف مخالف موقعیت گوینده یا مرکز اتاق قرار می گیرند.

به یاد داشته باشید که عرض یک صندلی استاندارد از بدنه اکثر افراد کمتر است.

بهتر است بین هر صندلی چند سانتی متر فاصله بگذارید تا افراد راحت بنشینند و دستشان به هم نخورد.

این باعث کاهش ظرفیت اتاق شما می شود. برای حل این مشکل می توان از صندلی های اتصال در برخی مناطق استفاده کرد.
دکوراسیون
انواع اتاق کنفرانس؛ سبک مدرسه یا کلاس درس

این سبک برای جلساتی که شرکت کنندگان نیاز به نوشتن یا استفاده از کامپیوتر دارند مناسب است.

این سبک باعث کمترین تعامل بین شرکت کنندگان می شود، بنابراین تمرکز بیشتری خواهند داشت

در این صورت شنوندگان می توانند از سخنرانی ها و سخنرانی ها بهره مند شوند.

در این سبک صندلی جلوی مجری یا گوینده قرار می گیرد.

صندلی استاندارد در هر میز 180 سانتی متری سه عدد و در هر میز 240 سانتی متری چهار صندلی است.

یک مسیر بین میز و صندلی وجود دارد.

انواع اتاق کنفرانس؛ سبک کنفرانس

سبک کنفرانس برای جلسات با تعداد کمی از افراد که هدف اصلی آن ارتباط بین شرکت کنندگان است مناسب است.

وقتی شرکت کنندگان پشت میز می نشینند، می توانند به وضوح ببینند و با همه ارتباط برقرار کنند.

این سبک برای بحث و گفتگوهای طولانی مدت استفاده می شود زیرا افراد می توانند به طور کامل چهره یکدیگر را ببینند و با یکدیگر تعامل داشته باشند.

همه فعالیت های مشترک به نمودار نیاز ندارند. در برخی موارد اتاق کنفرانس می تواند مکانی آرام برای بحث های آرام و خصوصی و مکانی برای کار گروهی باشد.

نوع اتاق کنفرانس؛ سبک مهمانی

این سبک برای جلساتی است که نیاز به سرویس غذا و نوشیدنی دارند.

سبک ضیافت ها بسیار کاربردی و مناسب است که از شرکت کنندگان خواسته می شود برای اجرای بهتر به گروه های کوچک تقسیم شوند.

این سبک دارای چندین میز گرد 152، 167 یا 182 سانتی متری با صندلی های دور میز یا در یک طرف می باشد.

در صورت نیاز به نمایش تصاویر و تماشای سخنران، بهتر است از جداول نیم دایره ای استفاده کنید، زیرا این گونه جداول به شما امکان می دهد روند جلسه را بهتر ببینید و با افراد دیگر تعامل داشته باشید.

انواع چیدمان میز در سالن کنفرانس

در ادامه مطلب قصد داریم نکاتی را در مورد چیدمان میز در اتاق جلسه به شما ارائه دهیم، استفاده از مبلمان مناسب برای فضای اداری یکی از مهم ترین مواردی است که باید به آن توجه کنید. میز یکی از اجزای این مبلمان است. سبک میزها هر چه که باشد، باید فاصله مناسبی بین شرکت کنندگان ایجاد کنند. به طوری که هنگام کار و نشستن دست دو نفر به فرد کناری برخورد نکند. مدل میز و مبل مدرن در این اتاق ها با سایر میزها متفاوت است. در این قسمت به چند مدل از میزهای مورد استفاده برای اتاق کنفرانس اشاره می کنیم.

دکمه بازگشت به بالا