کوروش باقری: انتظارم از بانوان بیشتر بود/ از دنیا عقب افتاده‌ایم

بانوان | کوروش باقری

کوروش باقری: انتظارم از بانوان بیشتر بود/ از دنیا عقب افتاده‌ایم

مدیر تیم وزنه برداری به تشریح عملکرد تیم های بانوان و آقایان ایران در مسابقات جهانی 2022 پرداخت و گفت: قطعا در هر رقابتی پیشرفت خواهیم کرد.

کوروش باقری در گفت وگو با میجیک، درباره عملکرد تیم ملی بانوان ایران در مسابقات جهانی وزنه برداری 2022 اظهار کرد: هدف ما در مسابقات جهانی ارتقای رکورد است و می توانیم سهمیه المپیک را کسب کنیم. روند افزایش رکورد به شکل افزایش در تمرین و رکورد قبل از مسابقه است. برای دختران ما خوب پیش رفت و رکورد خود را بهبود بخشیدند. درست است که از نتایج راضی نیستم و انتظار بیشتری دارم اما شرایطی هم وجود دارد که از کنترل من خارج است.

وی ادامه داد: در خصوص بررسی نکردن ارتفاع جایگاه قهرمانی جهان، ما و می توان گفت که اکثر کشورهای شرکت کننده دچار مشکلات و اتفاقات غیرمنتظره هستند. تنفس حتی برای ما که وزنه نمی زنیم سخت است و این یکی از دلایلی است که بر عملکرد وزنه برداری ما تأثیر می گذارد. از طرفی دو وزنه بردار کشورمان برای اولین بار در مسابقات بین المللی شرکت کردند. زینب شیخ ارباب این انتظارات را برآورده کرد، هرچند رکوردش از تمریناتش کمتر بود. الهام حسینی در حرکت یکضرب دو کیلوگرم بیشتر از قهرمان آسیا دارد و حتی در دوضرب هم اگر شانس با او و وزن او باشد، می تواند جزو 10 نفر برتر باشد و قدم خوبی برخواهد داشت. به المپیک راه یافت. حسینی در بلند کردن وزنه 127 کیلوگرمی کمی شلخته بود.

* کسانی که روزهای آخر را در نظر می گیرند بهترند

باقری همچنین گفت: معتقدم شرایط آب و هوایی و تغییر ساعات خواب در عملکرد وزنه برداران تاثیر دارد. حتی بعد از 9-10 روز مسابقه، زمان خواب من تنظیم نشده است. اگر دقت کنید، می بینید که کسانی که روزهای آخر را در نظر می گیرند بهتر از کسانی هستند که روزهای اول را در نظر می گیرند. بازیکنانی مانند حافظ قشقایی، مصطفی جوادی و الهه رزاقی هنوز نتوانسته اند خود را با شرایط تطبیق دهند زیرا بازی اول می شود. همچنین برای رسیدن به کلمبیا سه پرواز تغییر دادیم و سه روز در راه بودیم و فکر می کنم نحوه اعزام تیم تاثیری در عملکرد نداشت.

* نفرین شده ایم که در هر مسابقه بهتر شویم

مدیر تیم ملی وزنه برداری با نشان دادن اینکه می خواهد نقطه ضعف را برطرف کند، گفت: همه این دلایلی که نشان داده شده برای شما رسانه ها و برای من کوروش باقری نمی تواند بهانه ای باشد و این را محکوم کرد که در هر بیایید. مسابقه بهتری باشد روند رو به رشد بازی در کشورهای اسلامی و قهرمانی آسیا را باید در مسابقات جهانی نیز دید. من مسئول فنی تیم وزنه برداری بانوان هستم و مسئولیت این تیم بر عهده من است و از آنجایی که نتایج مطلوبی کسب نشده است باید نقطه ضعفی را پیدا کنم. بخشی از کار من این است که نقاط ضعف خود را کشف و برنامه ریزی کنم و به حداقل برسانم و در مسابقه بعدی این نقاط ضعف را نداشته باشم، اما بخش دیگر به دلیل شرایط خارج از کنترل من است.

* در بانوان هنوز ساختار اصلی تیم را پیدا نکرده ایم

باقری درباره اینکه وقت ندارد تیمش را برای مسابقات جهانی آماده کند و آیا زمان در دسترس برای قهرمانی آسیا 2023 را کافی می داند؟ وی بیان کرد: از مسابقات قهرمانی آسیا در بحرین تا مسابقات جهانی کلمبیا فقط پنج هفته فرصت داشتیم تا آماده شویم و 10 نفر را دعوت کردیم و در نهایت به این چهار نفر رسیدیم. در آن صورت می توان گفت زمان کافی برای داشتن تیمی آماده با یک یا دو ذخیره در سطح جهانی و آسیایی وجود دارد و می توانیم آماده شویم. مشکلی که در تیم بانوان وجود دارد این است که ما هنوز ساختار اصلی تیم را پیدا نکرده ایم و باید با ترکیب جوان ترها و این چهار نفر و بیرون، ساختار تیم ملی را شکل دهیم تا برای مسابقات بعدی 12 تا 13 وزنه بردار باتجربه حضور خواهند داشت. ، با انگیزه باشید و سابقه بالایی داشته باشید. در بخش بانوان به این نقطه نرسیده ایم. قبل از مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا، مسابقات جهانی نوجوانان را در فروردین ماه داریم و کار سختی برای ورزشکاران، کادرفنی و فدراسیون است. به هر حال موفقیت یا شکست به فدراسیون بستگی دارد. فدراسیون کارهای زیادی انجام داده و امیدوارم این تلاش با نظم و توجه بیشتر ادامه پیدا کند تا رضایت ورزشکاران را جلب کند.

* باید دید از وزنه برداری چه می ماند

مدیرعامل تیم ملی امید مردان را کسب بیش از یک مدال قهرمانی جهان دانست که این اتفاق نیفتاد. تیمی که در امتیاز هفتم و در مدال نهم شد، تیمی نیست که جامعه وزنه برداری ایران انتظارش را داشت، اما باید دید در وزنه برداری چه چیزی وجود دارد و چه چیزی باقی مانده است. روز اول گفتم شرایط وزنه برداری بحرانی تر از آن چیزی است که فکر می کنید. کسانی که در مسابقات جهانی شرکت کردند همگی مدال گرفتند. شاید اگر مصطفی جوادی و حافظ قشقایی یکی دو روز با هم مسابقه داشتند، اوضاع فرق می کرد و جوادی می توانست مدال کل را کسب کند.

* از دنیا عقب افتاده ایم

وی ادامه داد: کیانوش رستمی به تنهایی و با توجه به سن و سالش تمرین کرد و نسبت به سال های گذشته وزنه های بدی بلند نکرد تا کار خود را شروع کند و مدال نقره کسب کند. البته به نظر من این نتیجه برای فردی که عنوان قهرمانی جهان، نقره و طلای المپیک را دارد قانع کننده نیست اما طبق رویه ای که کیانوش رستمی در پیش گرفته، کارش سیر صعودی دارد. مدال دهدار در دسته 102 کیلوگرم بسیار خوب است اما قبول دارم که باید رکورد بهتر شود. به نظر من مهدی کرمی هم کم تجربه و مدال در دست دارد و توانست در مجموع مدال را کسب کند. او در آخرین حرکت وزنه خود را پرتاب کرد اما مورد استقبال چراغ قرمز و سفید قرار نگرفت. این نشان می دهد که فاصله ما با تیم گذشته آنقدر زیاد نیست که نتوانیم آن را جبران کنیم، بلکه این است که نسبت به بقیه دنیا عقب هستیم.

* داودی و شریفی می توانند به رکورد 460 کیلوگرم برسند

باقری با تاکید بر عملکرد وزنه برداران فوق سنگین ایران و نیاز به ارتقای رکوردها خاطرنشان کرد: علی داودی بهترین وزنه عمر خود را به دست آورد و آیت شریفی پیشرفت خوبی دارد. فراموش نکنید که مسابقات جهانی با سال های گذشته متفاوت است و رکوردها این را نشان می دهد. به عنوان مثال در بخش بانوان الهام حسینی سال گذشته با رکورد 215 کیلوگرم در گروه الف 81 کیلوگرم بود، امسال با وزنه 235 کیلوگرمی نتوانست در گروه الف قرار بگیرد و این نشان می دهد که سطح مسابقات تا چه اندازه بالاست. پسران ما بد نکردند اما نسبت به تیم وزنه برداری ایران خوب نیستیم و توقعات بیشتر است و باید شرایط بهتری را فراهم کنیم.

وی افزود: رقابت در فوق سنگین بعد از سال ها بالاست، تالاهادزه همیشه آماده نیست، وزنه برداران ارمنستان و بحرین بسیار آماده بودند، اسد وزنه بردار سوری با قدرت کامل آمد و 252 کیلوگرم را با اشتیاق پرتاب کرد، قبول دارم که وزنه برداران باید به رکورد مجموع 460 کیلوگرم برسند، نکته مثبت این است که داوودی و شریفی هنوز جوان و تندرست هستند و باید انگیزه و تلاش خود را افزایش دهند و حمایت فدراسیون پشت سر آنهاست و معتقدم هر دوی آنها این کار را انجام داده اند. توانایی رسیدن به رکورد 460 کیلوگرم و کار بیشتری لازم است و ورزشکار باید ذهنیت لازم برای رسیدن به این رکورد را پیدا کند.

* به نظر من اعضای کادر فنی تمام تلاش خود را می کنند

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه عملکرد کادر فنی در پشت صحنه مسابقات قهرمانی جهان چگونه بود چرا که شایعاتی مبنی بر انتخاب یک وزنه به گوش می رسید، توضیح داد: بعد از مسابقه هم شایعات و شایعاتی مطرح شد که مشخص شد. . وزن، بیشتر می شد. اما اجازه دهید اعضای کادر فنی و کمیته فنی در این مورد بیشتر بگویند. به نظر من اعضای کادر فنی تمام تلاش خود را می کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا