خروج مشکات الزهرا صفی از حمایت فدراسیون جهانی تنیس

مشکات

برنامه ویژه دختر تنیس باز ایران از ایتالیا تا بریتانیا/ تاریخ‌سازی‌ها ادامه دارد

دبیر فدراسیون تنیس اعلام کرد که تنیسورهای ایرانی از برنامه حمایتی فدراسیون جهانی خارج شده اند و در صورت حمایت، مشکل روادید نخواهند داشت.

شاهرخ کشاورز در گفت وگو با میجیک، درباره دلایل عدم صدور ویزای سفر مشکات الزهرا صافی به انگلیس برای حضور در مسابقات تنیس ویمبلدون اظهار کرد: خوشبختانه با تلاش ها و برنامه ریزی های انجام شده، گروهی از بازیکنان جوان و ما جوانان با استعداد و آینده‌داری در تنیس ایران داریم که به آینده تنیس ایران امیدوار است. در میان تنیس بازان مستعد کشور در سن 18 سالگی، یکی از مشهورترین آنها خانم مشکات الزهرا صافی است که توانست در مسابقات معتبر تنیس اوپن استرالیا به عنوان اولین مرحله تنیس گرند اسلم جهان حضور یابد.

وی ادامه می دهد: این اتفاق بسیار خوبی برای او و تنیس ایران است و فدراسیون تنیس نیز تلاش زیادی برای رسیدن به این رویداد انجام می دهد. خوشبختانه خانم صافی هم در میز اصلی این مسابقات بازی کرد و در یک دور پیروز شد که افتخار بزرگی برای تنیس ایران بود. پس از آن او باید امسال به عنوان دومین گرند اسلم خود در مسابقات آزاد فرانسه اجرا کند، سپس در ویمبلدون انگلیس که قدیمی ترین گرند اسلم جهان است به روی صحنه خواهد رفت و در نهایت در شهریور ماه به اجرای برنامه خواهد پرداخت. در چهارمین و آخرین گرند اسلم سال در آمریکا. همه اینها یک اتفاق فوق العاده بود که خیلی خوب و طبق برنامه پیش رفت. او همچنین در مرحله دوم گرند اسلم در مسابقات معتبر رولان گاروس فرانسه حاضر شد و با وجود اینکه به موفقیت استرالیا دست نیافت، اما حضورش بسیار عالی و افتخارآمیز بود، چرا که همه نوجوانان و جوانان را برای تلاش بیشتر برانگیخت. در بالاترین سطح می آید به سطح تنیس جهان تبدیل شد. این رویداد که با تلاش و حمایت سرکار خانم صافی انجام شد، در سن 18 سالگی فضای جدیدی را برای تنیس در کشور ایجاد کرد.

کشاورز گفت: خانم صافی اولین بازیکن ایرانی در رده دختران است که جزو 100 تنیسور برتر جهان است. او یک بار در مسابقات J3 در مسابقاتی که قبلا در کشور برگزار شده بود، این جایزه را توسط وزیر ورزش دریافت کرد و پیش از آن نیز از رئیس کمیته المپیک جایزه ای به عنوان کمک هزینه سفر حرفه ای دریافت کرد. بارها کمیته ملی المپیک برای شرکت در مسابقات بلیط سفر تهیه می کند، این در حمایت از حمایت مسئولان ورزشی با گزارش فدراسیون تنیس است.

وی درباره حمایت فدراسیون جهانی تنیس از مشکات تاکید کرد: فدراسیون جهانی تنیس با رایزنی هایی که انجام داد برنامه حمایتی ویژه ای از صافی در نظر گرفته شده است. به این ترتیب از چند هفته مانده به مسابقات تنیس فرانسه تا پایان مسابقات تنیس اوپن آمریکا به عنوان آخرین گرند اسلم سال به طور کامل پوشش داده شدند. به این ترتیب او ابتدا در کمپی در ایتالیا به عنوان پس زمینه مسابقات تنیس خاکی ظاهر شد و سپس در مسابقات تنیس اوپن فرانسه که اوج یک رویداد تنیس خاکی بود به میدان رفت. طبق برنامه اعلام شده از سوی فدراسیون جهانی، صافی کمی قبل از ویمبلدون به انگلیس اعزام می شود تا در اردویی زیر نظر فدراسیون جهانی با مربیان و جوانان فوق حرفه ای سراسر جهان فعالیت کند و سپس با آمادگی خوب به ویمبلدون خواهد رفت. تا آخرین میدان، این برنامه حمایتی تا گرند اسلم سال گذشته در آمریکا ادامه داشت.

کشاورز ادامه داد: پس از اینکه این موضوع متوجه مشکل زهرا صافی شد، وی اعلام کرد که پس از مشورت با خانواده و مدیر برنامه تصمیم گیری خواهد کرد. قرار بود هر چه زودتر نتایج را به ما اعلام کند اما چون برنامه امتحانات نهایی دبیرستانش را مختل کرد و از طرفی در مسابقات J3 تهران شرکت کرد و هفته بعد به مقام قهرمانی رسید. ، او در نهایت تصمیم گرفت که مدیر برنامه هایش به فدراسیون جهانی اطلاع دهد که نمی تواند در برنامه حمایتی زیر نظر فدراسیون جهانی شرکت کند.

کشاورز در پاسخ به این سوال که چرا این فرصت باورنکردنی را رد کرده است، گفت: حتی با مادرم در این باره صحبت کردم اما او گفت دخترش تصمیم نهایی را خواهد گرفت و ظاهرا پس از مشورت با مدیر برنامه، خلاصه آمد به هر حال ما به این تصمیم احترام می گذاریم اما نتیجه گیری و تصمیم گیری ها آن طور که انتظار می رود نیست. طبق مکاتباتی که تا یک هفته پیش با فدراسیون جهانی در این باره صورت گرفت، اگر او در برنامه و فرمت تیم فدراسیون جهانی بود مسائلی مانند صدور ویزا پیش نمی آمد.

وی افزود: تمامی امور از جمله جابجایی، مکان، ویزا باید با هماهنگی دپارتمان های بین المللی فدراسیون جهانی انجام شود تا بدون دغدغه در این برنامه شرکت کنند. فروردین امسال به او گفتیم و هنوز در حال انجام بود، اما او تصمیم دیگری گرفت و رئیس کمیته روابط بین‌الملل فدراسیون که در آن زمان مدیر برنامه‌های خودش بود، موضوع را به فدراسیون جهانی هم اعلام کرد.

دبیر فدراسیون تنیس فصل آخر موضوع درباره خروج صفی از برنامه حمایتی فدراسیون جهانی تنیس گفت: پس از کناره گیری از بخش پشتیبانی فدراسیون جهانی، موظف به حمایت از آن هستیم و حتی تا به امروز. ، دپارتمان بین المللی فدراسیون شبانه روز از او حمایت می کند، او در تلاش است تا مشکل ویزا را حل کند. البته این مسیر با مسیری که تحت حمایت ویژه فدراسیون جهانی وجود دارد متفاوت و دشوارتر است، اما این بدان معنا نیست که باید تسلیم شویم. البته فدراسیون جهانی هم اعلام کرد که خانم صافی تیم مورد حمایت خود را ترک کرده و باید مانند سایر شرکت کنندگان از مسیر عادی برای ویزا اقدام کند.

وی در خصوص واکنش فدراسیون جهانی گفت: صافی به طور کلی فرمت حمایتی فدراسیون جهانی را ترک کرد و البته پاسخ منفی نیز برای فدراسیون جهانی که یکی از 100 بازیکن برتر هم سن و سال خود است حیرت آور و غیرطبیعی بود. . 18 نفر در جهان این پیشنهاد را ارائه می دهند ما فکر می کردیم که او این پیشنهاد را می پذیرد زیرا پیشرفت او را آرام تر می کند. با این حال وقتی مدیر برنامه و خانواده اش گفتند که خودمان تصمیم می گیریم و اعلام می کنیم، کاری نمی شد کرد.

کشاورز ادامه می دهد: فدراسیون جهانی تنیس از 100 بازیکن برتر دنیا و در رده جوانان بیشتر حمایت می کند، اما وقتی صحبت از رده بزرگسالان می شود این حمایت قطع می شود، چون عموما فکر می کنند درآمد داشته اند. . به عنوان مثال، کارلوس آلکاراز اسپانیایی که 19 سال سن دارد و تنها یک سال از سافی بزرگتر است، چهار سال پیش تصمیم گرفت به سرعت وارد مسابقات بزرگسالان شود و در چند ماه گذشته تنیسورهای برتر جهان را شکست داده و به صدر جدول رسیده است. رتبه بندی او این تصمیم را گرفت و اکنون درآمد زیادی ایجاد کرده است، بنابراین نیازی به حمایت فدراسیون جهانی ندارد، اما برای بازیکنان زیر 18 سال که اجازه دریافت جوایز نقدی از هیچ ارگانی را ندارند. جهان، قطعاً به برنامه حمایتی فدراسیون جهانی برای پیشرفت احتمالی نیاز دارد. به هر حال، این یک فرصت از دست رفته است.

کشاورز در پایان در پاسخ به این سوال که با توجه به این اتفاق، آیا برنامه ای برای اعزام وی به مرحله گرند اسلم سال گذشته در آمریکا وجود داشت، گفت: بله، از این پس باید در این زمینه اقدام شود و قطعاً این کار انجام خواهد شد. ادامه هید. اگر مشکات بخواهد رویه را تغییر دهد باید اول کار ویزا گرفتن را انجام دهد اما به نظرم امتحان داد. برای همه جوانان ایرانی آرزوی موفقیت دارم و مطمئنا فدراسیون تنیس با کمک مسئولان ورزش در حد توان از آنها حمایت خواهد کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا