عدم اختصاص کامل ورزشگاه تختی قم به بانوان؛ سهل انگاری یا پیج دیوان سالاری؟

بانوان

عدم اختصاص کامل ورزشگاه تختی قم به بانوان؛ سهل انگاری یا پیج دیوان سالاری؟

میجیک/قم نماینده ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان قم گفت: تاخیر در روند تخصیص تخت برای بانوان عمدی و عمدی نیست و باید مراحل اداری و قراردادی نیز در نظر گرفته شود.

با توجه به بافت فرهنگی قم و حضور درخشان بانوان قمی در میادین مختلف ورزشی، مسئولان قم به فکر اختصاص سالن ورزشی ویژه بانوان هستند.

از سوی دیگر فعالیت چندین زمین ورزشی بانوان از جمله دوومیدانی، دوچرخه سواری و … در مجموعه ورزشی یادگار امام (ره) واقع در انتهای بلوار الغدیر نیز در این راستا اهمیت خود را دوچندان کرده است. . موضوع؛ از آنجایی که مجموعه خارج از محدوده شهر قرار دارد، خطرات زیادی را به همراه دارد و از طرفی رفت و آمد برای خانم ها سخت می شود.

طرح احداث ورزشگاه در مرکز شهر قم برای بانوان اولین بار در سال 1392 توسط عباس جهانبینی مدیرکل سابق ورزش و جوانان قم مطرح شد و به گفته وی ورزشگاه تختی برای این منظور در نظر گرفته شده است.

وعده حذف ورزشگاه تختی سالانه از سوی مدیران ورزش و جوانان قم تکرار می شد و این قول جالب از مدیری به مدیر دیگر منتقل می شد و مدیران ورزش قم مواردی مانند کمبود بودجه و سرمایه گذار را از دلایل عدم بهره برداری عنوان کردند.

انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در سفر حجت الاسلام و المسلمین رئیسی استان و هیئت همراه به استان قم در دی ماه 1400 مبلغ 20 میلیارد تومان (15 میلیارد تومان به عنوان بخشی از دولت و 5 میلیارد تومان). تومان سهم وزارت نفت) برای آماده سازی ورزشگاه تختی به بانوان ابلاغ شد که این پروژه در سفر استانی رئیس جمهور به تصویب رسید.

پس از گذشت شش ماه از این سفر و تخصیص کامل این بودجه به استان قم، برای بررسی روند پیشرفت این پروژه رفتیم.

در بررسی میدانی هیچ تغییری در عملیاتی شدن این پروژه مشاهده نشد و همچنان نه تنها نیمی از این مجموعه در اختیار مردان است، بلکه می توان گفت سهم افرادی که از این ورزشگاه استفاده می کنند بیشتر از زنان است. .

در همین راستا با نمایندگان ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان قم گفت وگو کردیم:

سیده لیلا عنبری، نماینده ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان قم در گفت وگو با میجیک در خصوص مجموعه ورزشی تختی اظهار کرد: خدا را شاکریم که مسئولان بعد از مدت ها تصمیم گرفتند مجموعه ورزشی را در اختیار بانوان قرار دهند. آزادانه استفاده کنید

وی با بیان اینکه همه به این نتیجه رسیدند که بانوان قم نیاز به مجموعه ورزشی ویژه دارند، گفت: این طرح با سفر رئیس جمهور به قم تصویب و توسط معاونت بانوان و خانواده ریاست جمهوری ارسال شد. اوروسانه

وی با بیان اینکه مجموعه تختی دسترسی خوبی به تمام مناطق قم دارد، گفت: قطعا زمانی که این مجموعه به بانوان اختصاص یابد شاهد مدیریت بهتری خواهیم بود.

وی با بیان اینکه این پروژه در دو فاز به اتمام می رسد، بودجه برای فاز اول آن در نظر گرفته شده است، گفت: این مجموعه قدیمی است و نیاز به تخریب دارد، اما با این بودجه امکان پذیر نیست، از این رو قول حمایت مجدد از آن داده شد. برای مرحله دوم. و امیدوارم همه مسئولان بتوانند به وعده این مجموعه عمل کنند.

معاون ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان قم ادامه داد: پوشش زمین های چمن، ساخت راه های بهداشتی استاندارد و تعمیر ساختمان های ورودی مجموعه اقداماتی است که در فاز اول انجام می شود و در فاز دوم نیز انجام می شود. سالن ها و خوابگاه های چند منظوره فوتبال بازسازی و ساخته می شود

توضیح: به گفته مهندسان، مجموعه تختی قادر به ساخت پیست استاندارد دوومیدانی نیست، بنابراین بحث اختصاص مجموعه دیگری در داخل شهر برای دویدن بانوان مطرح شده است.

عنبری با اشاره به اینکه گفته شده مرحله اول از ماه جاری آغاز می شود، گفت: تاخیر در فرآیند مجتمع تختی قطعاً عمدی و عمدی نیست و باید مراحل اداری و قراردادی نیز در نظر گرفته شود.

نمایندگان ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان قم ادامه دادند: اطلاعات بیشتر از روند انجام شده توسط این مجموعه تاکنون در معاونت فنی و مهندسی اداره کل ورزش و جوانان استان قم موجود است.

پیگیری های خبرگزاری میجیک برای شنیدن صحبت های معاونت فنی و مهندسی وزارت ورزش و جوانان استان قم در خصوص پیشرفت اقدامات انجام شده برای حل و فصل سفر استانی رئیس جمهور به قم موفقیت آمیز نبوده است.

شایان ذکر است خبرگزاری میجیک قم در راستای وظایف اجتماعی و رسانه ای خود، در نظر دارد تا روند پیشرفت تمامی تفاهم نامه های استانی سفر رئیس جمهور به استان قم و عملکرد مسئولان مربوطه را رصد کند و در این زمینه آمادگی دارد. گوش دادن به اقدامات مسئولین مربوطه. .

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا