مطالب عمومیبرترین های کسب و کار مجیک

علت بلند شدن بوی لنت ماشین چیست؟

شما در حال رانندگی هستید، شیشه ها پایین هستند، از عطرهای بسیار دوست داشتنی لذت می برید: گل های کنار جاده، بوی تازه باران، رستوران کنار چراغ توقف، ترمزهای سوزان، صبر کنید، چه؟ اگر زمانی که ترمز می زنید بوی سوختگی به مشام شما می رسد، توجه کنید! چند دلیل احتمالی وجود دارد که ترمزهای شما بوی تندی که در واقع بوی لنت ترمز است، می دهند. در ادامه با ما همراه باشید تا علت بلند شدن بوی لنت ماشین را بدانیم.

علل احتمالی بوی لنت ماشین

از جمله عواملی که ممکن است به بلند شدن بوی لنت ماشین منجر شوند، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. ترمزهای خودروی شما بیش از حد گرم می شوند

ترمزهای خودروی شما از اصطکاک برای توقف وسیله نقلیه در حال حرکت شما استفاده می کنند و اصطکاک گرما ایجاد می کند. متأسفانه، استفاده بیش از حد یا عادات ترمز تهاجمی می تواند منجر به گرم شدن بیش از حد ترمزهای خودروی شما شود. چگونه متوجه می شوید که گرمای بیش از حد باعث می شود که ترمز شما بوی سوختن بدهد؟ علاوه بر رایحه، ترمزهای بیش از حد گرم شده نیز ممکن است بیش از حد جیغ بزنند، یا ممکن است متوجه شوید که پدال ترمز هنگامی که آن را فشار می دهید، اسفنجی می شود. برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد ترمز، روی رانندگی صاف و ثابت تمرکز کنید.

  1. شما قطعات ترمز جدید برای خودروی خود استفاده کرده اید

اگر اخیراً ترمزهای خودروی خود را تعمیر یا تعویض کرده اید، قطعات جدید ممکن است مقصر بوی عجیب ترمز باشند و این اشکالی ندارد. رایحه اغلب نشان می‌دهد که رزین لنت‌های ترمز جدید شما در حال سفت شدن است، به این معنی که مواد با استفاده قوی‌تر می‌شوند. (برخی افراد آن را با به پا کردن یک جفت کفش تازه مقایسه می کنند.)

اگر اخیراً لنت ترمز خودروی خود را تعویض کرده اید و متوجه بوی «ترمز سوخته» شده اید، نگران نباشید، مگر اینکه قدرت ترمز کاهش پیدا کند یا این عطر بیش از چند روز باقی بماند. در صورت شک، ترمزهای خود را به صورت رایگان چک کنید تا ایمن باشید. به طور معمول انتظار داریم که این بوی لنت ماشین پس از چند روز استفاده از سیستم ترمز خودرو به حداقل رسیده و کم کم کاملا برطرف شود. با این حساب اگر خلاف این موضوع را مشاهده کردید، حتما به تعمیرگاه مراجعه کنید.

  1. شما فراموش کرده اید که ترمز دستی را پایین بیاورید

دیشب روی تپه ای پارک کردی و امروز صبح ترمزهایت بوی کباب می دهد. آیا یادتان رفته قبل از حرکت ترمز دستی خودروی خود را آزاد کنید؟ اگر فراموش کردید آن را رها کنید، این می تواند دلیل بوی سوختگی ترمزهایتان باشد.

ترمز دستی برای جلوگیری از چرخش وسیله نقلیه شما در حالت ایستا است. بنابراین، مجبور کردن ماشین خود به حرکت در حالی که هنوز درگیر است، دستور گرمای بیش از حد در سیستم ترمز شما است. این گرم شدن زیاد از حد در نهایت منجر به بلند شدن بوی لنت ماشین خواهد شد و اگر چنین رویه ای را در پیش گرفته باشید، نمی توانید از بابت برخاستن بوی تند از لنت های ترمز، آن قدرها متعجب باشید.

بسته به مدت زمانی که با ترمز دستی در اطراف رانندگی کرده اید، آسیب می تواند کم باشد یا قابل توجه باشد. در هر صورت، اگر متوجه شدید که با ترمز دستی در حال رانندگی بوده اید، ماشین خود را برای بررسی ترمز به نزدیکترین تعمیرگاه ببرید. جلوگیری از آسیب احتمالی ترمز در مسیرهای آن با سرویس ترمز درجه یک بسیار مهم است.

در مورد بوی لنت ماشین خود چه باید کرد؟

بایستید و گل رز را بو کنید، نه ترمزهایتان. مگر اینکه به تازگی اجزای ترمز را تعویض کرده باشید، بوی سوختگی از ترمزهای خودروی شما می تواند نشان دهنده وجود مشکل باشد. به هر حال این موضوعی است که باید حتما آن را جدی گرفته و در صورتی که مشکل به چیزی جز تازه تعویض کردن لنت ترمز مربوط باشد، حتما باید مورد بررسی قرار بگیرد. از این روی برای آن که بتوانید از آسیب رسیدن بیشتر به سیستم ترمز خودروی خود جلوگیری کنید، لازم است که حتما بررسی های لازم در این زمینه را انجام دهید.

در صورتی که بهترین مارک لنت ترمز را خریداری کرده باشید، تمامی ریسک های ناشی از بوی سوختگی کاهش پیدا میکند.

دکمه بازگشت به بالا