مطالب میجیک

عرصه های موثر برای نقش آفرینی بانوان در جامعه تعریف شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، عاطفه سعیدی نژاد ظهر چهارشنبه در نشست هم اندیشی تدوین اسناد راهبردی پیشرفت زنان اظهار داشت: اشتباه رایج در فضای زنان این است که اگر بخواهیم درباره نقش زنان صحبت کنیم، خودمان آن را بازی می کنیم. ما زنان و خانواده و مسائل مربوط به آن را محدود می کنیم.

وی با بیان اینکه این اولین اشتباهی است که مانع از رسیدن آن به حد مطلوب می شود، تصریح کرد: باید زنان را به عنوان یک معضل در جامعه اسلامی بدانیم زیرا مشکل انقلاب اسلامی روشن است و برای توسعه تمدن اسلامی در مسیر و پیشرفت آن. . جوامع اسلامی و ایرانی تشکیل شد.

سعیدی نژاد گفت: اساسا ما زمینه یک مشکل به هم پیوسته را داریم، اگر فقط به حوزه زنان و خانواده نگاه کنیم وقتی بخواهیم این موضوع را از بستر جدا کنیم، حل نشدنی می شود.

مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی یادآور شد: در شکل گیری انقلاب اسلامی، در دفاع مقدس و در طول دوران تاریخی انقلاب اسلامی حضور مهم و موثری از بانوان داریم. مسائل زنان فقط مربوط به زنان و خانواده ها نیست.

وی ادامه داد: امروز اگر به‌دنبال شناسایی جامعه زنان هستیم، در نهایت تعریف نقش‌آفرینی شکل می‌گیرد و باید بتوانیم زمینه‌های مؤثری را برای ایفای نقش مشترک زنان شناسایی کنیم.

وی با بیان اینکه دیدن افق 40 سال آینده نیاز جامعه مسلمان و ایرانی است، خاطرنشان کرد: اگر زنان برای رسیدن به این افق در میدان قدم بردارند، مردان بیش از گذشته در این عرصه احساس مسئولیت می کنند و افق را زنان زنان شکل می دهند. بوده است، می تواند به خواست مردان پیش برود.

سعیدی تاکید کرد: اصل این پروژه نتیجه سند نیست، نگارش سند بهانه ای است برای ایجاد گفتمان افق تا 40 سال آینده به توافق جمعی برسیم. .

دکمه بازگشت به بالا