مطالب میجیک

اینستاگرام، کانال اطلاع‌رسانی تیم ملی فوتبال زنان!

در سال های اخیر ، اینستاگرام به رسانه ای مهم برای انتشار اخبار زنان تبدیل شده است ، تا جایی که گاهی اولین خبر به این روش منتشر می شود ، اما هنگام استفاده از آن ، باید چند نکته را نیز در نظر بگیریم و احساساتی و شلوغ نشویم. جو این شبکه مجازی.

به گزارش میجیک ، تیم ملی فوتبال بانوان ایران اکنون خود را برای مراحل اولیه مسابقات قهرمانی آسیا آماده می کند. دانش آموز مریم ایراندوست قرار است در ماه سپتامبر به مصاف اردن و بنگلادش برود و برای موفقیت در دور نهایی این رقابت تلاش کند.

پس از یک وقفه دو ساله ، فدراسیون اردوهای تیم ملی را از سر گرفت و ملی پوشان را به بلاروس اعزام کرد تا برای بازی های آزمایشی برابر بلاروس و ازبکستان آماده شوند. نتیجه این دو مسابقه شکست ایران بود که مطمئناً آنها به دلیل محرومیت دو ساله تیم ملی نتوانستند از ابتدا پیروز شوند.

آنچه در مورد تیم ملی بسیار مهم است فعالیت های مریم ایراندوست به عنوان سرمربی این تیم در صفحه شخصی اینستاگرامش است. به این ترتیب ، او بارها اخبار مربوط به تیم ملی و فعالیتهایی را که در فوتبال زنان انجام خواهد شد منتشر کرده و در مورد چیزهای خوب یا به قول خودش “بمب های خبری” قول داده است.

قولی که ایراندوست در اینستاگرام منتشر کرد

“سورپرایز بعدی یک بمب خبری است که ظرف دو یا سه روز از اینجا گزارش می دهم. برای اولین بار در فوتبال زنان.” ایراندوست در 7 جولای در صفحه اینستاگرام در مورد استعدادیابی در کشور پست کرد . ”

وی در 15 ژوئیه در پست دیگری قول داد: “اخباری که من قول داده ام ، باید بیشتر صبر کنیم ، اما فقط می گویم که ما در استادیوم آزادی بازی خواهیم کرد و پخش مستقیم بازی را از جعبه جادو مشاهده خواهید کرد. قول اگر هرگز. یکی با آقای عزیزی خادم و خانم موسوی که سعی در ایجاد آن دارند.
کسانی که می خواهند رهبر شوند باید آمادگی هواداران را در هر استان اعلام کنند تا ما بتوانیم از اینجا به حمایت از فوتبال زنان بپردازیم تا ورود هواداران را بعد از کرونا سازماندهی کنیم و یک صدا و یک صدا کار کنیم تا فوتبال زنان حرفه ای تر شود . “

آیا احتمال دارد قول سرمربی محقق شود؟

طبق شایعات ، بمب خبری ایراندوست حضور کادر فنی یا مشاوران خارجی در کنار تیم ملی بود که هنوز در مورد آن تصمیم گیری نشده است و هنوز مشخص نیست که این حادثه چه اتفاقی خواهد افتاد. اگرچه اخبار بمب ایراندوست می تواند موارد دیگری را نیز ایجاد کند ، اما آنها عجله دارند و باید منتظر بمانند تا مشکل توسط شورا تصویب شود و به درستی تکمیل شود و سپس خبر خوب را بدهند ، زیرا تجربه چندین بار نشان داده است. وعده های مدیران با توجه به شرایط دولت تحقق نخواهند یافت یا قادر به انجام آنها نخواهند بود و همانطور که قول داده شده باقی خواهند ماند.

اما مهم تر وعده تیم بانوان است که در ورزشگاه آزادی بازی می کنند و رسانه ها را پوشش می دهند. در مورد اولین وعده باید یادآوری کنیم که مهدی تاج در زمان ریاست خود در فدراسیون فوتبال قول داده بود میزبان آزادی باشد که این موضوع سر و صدا در میان طرفداران فوتبال فوتبال و همچنین خود فوتبالیست ها و مربیان ایجاد کرد اما قابل تحقق نیست .

یکی از مهمترین دلایلی که باعث شد حریفان نتوانند از تیم ملی بانوان در ورزشگاه آزادی میزبانی کنند ، مربوط به نوع پوشش تیم حریف بود. طبق قوانین جمهوری اسلامی ، رقبا در برابر تیم های زنان ایرانی در ایران باید در پوشش رسمی ایران در زمین ظاهر شوند ، که مورد قبول بسیاری از تیم های خارجی نیست. من فکر می کنم این تیم باید میزبان ایران در آزادی در ترکیه باشد و ما باید بدانیم که آیا شرایط مسابقه برای انجام بازی اعطا می شود یا به دلیل منصفانه دیگر در ورزشگاه برگزار می شود.

مشکل دیگر در این مورد زمان غیر قابل پیش بینی تیم ملی در آزادی است. اکنون ، به دلیل شرایط ناشی از شیوع تاج ، تماشاگران قادر به حضور در ورزشگاه نیستند و هنوز مشخص نیست که چه زمانی پای آنها به ورزشگاه ورزشی می رسد. از طرف دیگر ، مشخص نیست ایران چه مدت درگیر شیوع بیماری بوده است ، و در واقع ، تاریخچه پس از کرونا دوره ریاست جمهوری ایراندوست نامشخص است.

قسمت دیگر وعده ایراندوست در مورد تلویزیون زنده در شرایط فعلی کمی بیش از هر وعده دیگری فاصله دارد. اگرچه این بانوی ورزشکار سالهاست که خواستار پخش تلویزیونی این مسابقات است که مطابق با پوشش اسلامی انجام می شود ، اما هنوز نتوانسته مقامات را قانع کند.

به نظر می رسد پخش تلویزیونی ورزشی زنان فراتر از ورزش است و تصمیم گیری سایر نهادها را درگیر می کند. در عین حال ، رادیو و تلویزیون کشور سیاست های خاص خود را دارد که از نظر زنان ورزشکار پنهان نیست. حال این س isال مطرح است که آیا اتفاق ویژه ای وجود دارد که سرمربی بانوان در صفحه شخصی خود مربیان کنند که بازی تیم ملی به صورت زنده از تلویزیون پخش شود؟ آیا وزیر ورزش و جوانان در این زمینه اقدامی انجام داده است؟ آیا مسئولان ورزشی می توانند مجوزهای لازم را بگیرند؟ آیا سازمان های صدا و سیما با دریافت پخش تلویزیونی مسابقات تیم های ملی از سیاست های مختلفی در مورد فوتبال زنان استفاده می کنند؟

بدون شک ، پوشش رسانه ای مسابقات فوتبال زنان ایران در لیگ ها و تیم های ملی ، بازی در ورزشگاه آزادی و حضور بانوان پرشور و داشتن یک کمپین فعال برای حمایت از فوتبال بانوان آرزوی علاقه مندان به ورزش است ، اما من می خواهم مربی تیم ملی شوم. در این باره می نویسد بر چه اساسی طرفداران فوتبال باید به وعده هایی که در مورد فوتبال زنان شنیده اند ایمان داشته باشند و اطمینان حاصل کنند که این بار راحت خواهند بود و فقط امیدهای دروغین را در قلب خود ایجاد نمی کنند؟

نقش روابط عمومی فدراسیون در فعالیت های اینستاگرام سرمربی

سوال اصلی در مورد ارسال اخبار یا نوید دادن یک تیم ملی در اینستاگرام این است که آیا مسئول روابط فدراسیون وظیفه فوتبال زنان را انجام می دهد؟ چرا اخبار مربوط به تیم های ملی و فوتبال زنان به جای انتشار از طریق وب سایت رسمی فدراسیون ، در اینستاگرام به مردم گزارش می شود؟ اگر روابط عمومی فدراسیون پس از تأیید نهایی خبر را منتشر می کند ، چرا تاکنون از انتشار خبر توسط سرمربی جلوگیری نمی کنید؟ آیا روابط عمومی فدرال با جلوگیری از اطلاع قبلی ایراندوست به آن ، می خواهد در صورت عدم تحقق وعده ، از عواقب آن جلوگیری کند؟

اگرچه نباید از اخبار فدراسیون استفاده شود ، اما برخی ممکن است فکر کنند که به دلیل مری ایراندوست در فضای مجازی در روابط عمومی نگرانی اطلاعاتی درباره این زن وجود ندارد. در این صورت ، شهره موسوی به عنوان نایب رئیس فدراسیون زنان باید درگیر شود و برای احقاق حقوق زنان تلاش کند ، اما اگر این خبر صحت نداشته باشد و فقط حدس و گمان باشد ، این گروه باید مانع از انتشار مربی مربی یک رویداد مرتبط شود. تیم ملی در صفحه قبلی نتایج رسمی فدراسیون را قرار داده است ، زیرا این امر بر اعتبار و موقعیت تیم ملی تأثیر می گذارد.

انتشار اخبار زن فوتبال در وب سایت رسمی فدراسیون ، ضمن حفظ اطمینان تیم ملی و سایر افراد فعال در این بخش ، به اقتدار فدراسیون فوتبال اشاره دارد.

تیم ملی آکادمی فوتبال نیست

ایراندوست یکی از مربیان فعال در دنیای مجازی است و به تماشای فوتبال زنان و خواستار آن عادت دارد. او پست ها و تصاویر آکادمی فوتبال ایراندوست را تغییر داد و اطلاعات مربوط به پوشش رسانه ای یا امکانات محدود فوتبال زنان را به اشتراک گذاشت ، اما تیم ملی یک آکادمی فوتبال نیست.

اگرچه ارتباط مربی با هواداران فوتبال از طریق فضای مجازی جنبه مثبتی نیز دارد ، اما این رابطه فقط به نمایش وقایع فوتبال زنان در این فضا قبل از نهایی شدن و انتشار در سایت فدراسیون محدود نمی شود. شاید بهتر باشد که مربی برای عبور از مرزها و بازنگری در چگونگی برقراری ارتباط با هواداران باید صبورتر باشد ، یا اگر هیچ اداره روابط عمومی فدرال باعث چنین واکنشی از طرف وی نشده است ، باید آن را علنی کند و خواستار تحقیق و تفحص شود.

قول ناگفته ای که توسط سرمربی تیم ملی داده می شود ، بازیکنان و هواداران به او اعتماد دارند ، می تواند در قلب آنها هیجان و امید ایجاد کند ، اما اگر محقق نشود ، انگیزه و کسالت ایجاد می کند. در آستانه یک رویداد مهم قهرمانی آسیا ، گرچه ما همچنین امیدواریم که وعده های ایران دوستانه تحقق یابد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا