چه کسی برای تنها سهمیه المپیک دوومیدانی زنان تصمیم گرفت؟

اساس و تصمیمی که تصمیم به دادن سهمیه دانشگاه به فرزانه فصیحی گرفته مشخص نیست.

به گزارش میجیک ، فرزانه فصیحی ، دونده 100 متر ایران دیروز با کسب سهمیه دانشگاه وارد المپیک توکیو شد تا به عنوان تنها نماینده دو و میدانی بانوان در این بازی ها و نهمین زن ایرانی در توکیو باشد ، اما این س questionsالات و ابهامات را اضافه کرد زیرا فصیحی او این سهمیه را به دست نیاورد ، اما سهمیه منفرد برای زنان در دو و میدانی به فصیحی اعطا شد.

دانشگاه ها سهمیه ای است که از طرف فدراسیون جهانی به کشورهایی اختصاص داده می شود که سهمیه زنان را ندارند یا نمی توانند وارد کشور شوند. فصاحت المپیک چیست؟

دو و میدانی بانوان ایران در حال حاضر در هیچ موضوعی واجد شرایط سهمیه المپیک نیستند ، حتی فرزانه فصیحی که به عنوان نماینده ایران انتخاب شد ، با رکورد دویدن 100 متر فاصله دارد. بهترین رکورد روان وی 11.61 ثانیه است و 11.15 ثانیه وارد بازی توکیو می شود ، زمانی که در بیش از 60 متر در فضای داخلی متخصص است و در 100 متر موفق است. اگرچه این دونده خیلی تلاش کرد ، اما نتوانست از طریق رکورد ثبت نام کند. در سایر رشته ها نیز همین امر وجود دارد و هیچ فرصتی برای المپیک شدن از طریق رکوردها و رتبه بندی وجود ندارد. بنابراین ، در آن شرایط ، ماده پایه 100 متر چیست و آیا این دونده انتخاب شده است؟

در حالی که سهمیه دانشگاه برای دو و میدانی بانوان ایران فقط به معنای شرکت در المپیک است و نتیجه گیری نیست ، اما چرا زنان و ورزشکاران جوان دیگری را انتخاب نمی کنید که فرصت کافی برای استفاده از تجربه المپیک خود در آینده و کسب مدال در آینده را داشته باشند. دو و میدانی ایران همچنین دارای ورزشکاران کوچکتر از فصیحی است که بارها رکوردهای ملی را در این رشته شکسته اند. ریحانه مبینی به عنوان شخصی 21 ساله بود و دارای مطالب ضبط کننده زیادی در این زمینه است. سال گذشته مبینی رکورد پرش 45 ساله بانوان ایران را با پرش 6.17 متر شکست و در آوریل امسال در تمام مسابقات بین المللی مشهد رکورد 6.26 متر را ثبت کرد و رکورد اضافه کرد اما سهمیه المپیک 29 متر بود فصیح سال اعطا

البته هدف از این گزارش کوچک شمردن تلاش ، احترام و ارزشهای فصیح نیست ، بلکه هدف این است که در گروه فنی بررسی شود که آیا شایسته ترین ورزشکاران زن به المپیک توکیو می روند یا خیر.

نکته مهم دیگر در این زمینه شایعه ناآگاهی فدراسیون ورزش از مشورت با کمیته ملی المپیک برای گرفتن سهمیه جهانی برای فصیحی است. همانطور که گوش می دهید ، فدراسیون چنین درخواستی از فصیحی نخواهد داشت و اقدام توسط شخص دیگری انجام می شود و در واقع شایعه شده است که برای معرفی ورزشکاران به هیچ وجه از فدراسیون های ورزشی مشورت نمی شود.

هاشم صیامی ، رئیس فدراسیون دوومیدانی هنوز پاسخی به این حادثه نداده است ، اما اگر واقعه واقعیت داشته باشد ، اعتبار فدراسیون ورزش زیر سوال می رود ، زیرا حق انتخاب این ورزشکار را ندارد. در همان زمان ، ممکن است فدراسیون در جریان بررسی سهمیه خود به افراد و مطالب دیگری مراجعه کرده باشد.

اکنون دو احتمال وجود دارد؛ یکی اینکه فدراسیون گفت که از موضوع آگاه است ، بنابراین سیامی باید براساس متر و معیارها اعلام کند که چه سهمیه هایی به فصیحی داده شده و چرا قبلاً هیچ اطلاعاتی از طرف فدراسیون ارائه نشده است.

فدراسیون ممکن است از دو برابر اطلاع نداشته باشد ، یعنی اگر این اتفاق رخ دهد ، نشان می دهد افرادی در دو و میدانی خارج وجود دارند که نقشی مهمتر از دفتر در این زمینه دارند. شخصی که بر اساس دیدگاه و نه ارزیابی فنی فدراسیون تصمیم گرفته و کمیته المپیک را اعمال کرده است. جالب اینجاست که اخبار المپیک فصیحی توسط همه سایت ها و خبرگزاری ها منتشر می شود ، به جز سایت فدراسیون دوومیدانی که بیشتر به اطلاعات مربوط به فدراسیون مربوط می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا