ملاکی برای کارآمد بودن فرمولاسیون مایع ظرفشویی

محدوده نسبت تولوئن به بنزن (T/B) 3/1 تا 1/2، زایلن به بنزن (X/B) و زایلن به اتیل بنزن (X/EB) بهترتیب 1 تا 4 و 3 تا 6 بوده است. این ماده اولیه نسبت به هوای سرد حساس است و بلافاصله شروع به پلیمریزه شدن مینماید و از این پلیمریزاسیون ابتدا به صورت کدری و سپس به صورت تکههای جامد در مایع و نهایتاً به صورت کاملاً جامد درمیآید که قابلاستفاده نیست. پایداری کف در وضعیت نامساعد همچون چربی زیاد ظروف، از عواملی هست که معمولاً از سوی مصرفکننده به عنوان ملاکی برای کارآمد بودن فرمولاسیون مایع ظرفشویی در نظر گرفته میشود، در صورتی که کف زیاد لزوماً به معنای توانایی پاککنندگی بیشتر نیست. پروپیلن گلایکول سمی نیست و سبب خارش و سوزش در پوست و چشم نمی شود. درحالیکه درصد استفاده از فرمالین از ۳/۰ درصد بیشتر گردد سبب بروز حساسیت پوستی میگردد. به مخلوطی از ۴۸% آب (H2O) و ۳۷% آلدهیدفرمیک (HCHO) و ۱۵% متانول (C3HOH) فرمالین گفته میشود و مایعی کاملاً زلال و شفاف است.

نرمکنندگی و محافظت اثر فرمولاسیون مایع ظرفشویی بر پوست از نکات و موارد بسیار مهم است و این عمل حاصل اندرکنش انواع مواد فعال موجود در فرمولاسیون مایع ظرفشویی است و معمولاً از طریق کنترل اثر فعالیت بر پوست مادهای که شدیدترین اثر نامطلوب را بر روی پوست دارد، تشخیص داده میشود. از موارد مصرف این نوع اسانس نامبرده می توان به تهیه انواع خمیر دندان ها، انواع ژل ها مانند ژل مو، ژل شستشو صورت و … دسته ارگونومیک با ساختار اهرمی شکل جهت پاکسازی بهتر و آسان تر طراحی شده است و بطور موثر پلاک دندان و غذای باقی مانده را از بین میبرد. برای تولید مایع ظرفشویی این نکته لازم به ذکر است که تولید کلیه محصولات شوینده تنها نیازمند یک میکسر معمولی است، حتی افرادی نیز به دلیل اینکه از سرمایه محدودی برخوردار میباشند جهت تولید مواد شوینده و مایع ظرفشویی از یک بشکه ۲۲۰ لیتری پلیاتیلن (پلاستیکی) استفاده میکنند و برای میکس کردن مواد از یک دسته بیل و یا با قرار دادن یک دریل بر روی دهانه بشکه که مته میکسری به آن متصل است کار تولید را شروع میکنند.

اکثر فرمولاسیون مایع ظرفشویی بر اساس استاندارد ملی ایران که دارای شماره ۲۲۸۸ است، فقط در محدود حداقل ۱۶% تنظیمشده و کمتر شاهد افزایش این میزان حتی بر مبنای فقط همان یک نوع ماده فعال در سطح مصرفی هستیم. در اینجا لازم به ذکر است که مایع ظرفشویی مورد تأیید مهندسین و استاندارد جهانی بوده که عاری از هرگونه مواد افزودنی مانند رنگ، رایحه و همچنین مواد نگهدارنده همچون فرمالین در حد امکان باشد و از مواد جایگزین دیگری جهت افزایش نگهداری استفاده گردد. امروزه فرمولاسیون با روشهای روز تغییر میکند و به طرفی حرکت دارد که دیگر در فرمولاسیون مایع ظرفشویی و فرمولاسیون دستشویی از فرمالین استفاده نشود و هماکنون فرمولاسیون مایع ظرفشویی و فرمولاسیون مایع دستشویی بدون فرمالین ارائه میگردد. توضیحات: حاوی 25 درصد کرم بابونه، با تاثیرات تخصصی بر روی زیبایی پوست یکی از خاص ترین عصاره های تاثیر گذار بر روی سلامت پوست می باشد، ضدآکنه و جوش، تغذیه کننده، استحکام بخش بافت پوست، روشن کننده ای قوی و جلو گیری کننده از پیری سلول های پوستی محسوب می گردد.این گیاه سرشار از گلیسین و اسید آمینه های دیگر مورد نیاز پوست بوده که کاملا بر روی ترمیم سلول های آسیب دیده تاثیر گذاشته و بهره گیری از خاصیت آنتی اکسیدانی خود از تخریب پوست توسط رادیکال های آزاد جلوگیری می نماید.

برخی از سایه های این کرم ها یک درخشش کم یا بارقه ای طلایی ایجاد می کنند، به طوری که می توانید آن ها را در سرتاسر استخوان ابرو، شانه یا وسط سینه به عنوان یک هایلایتر استفاده کنید. برخی از راه های استفاده از روغن های اساسی بر روی پوست شما عبارتند از: ماساژ دادن به مناطق مورد نظر. اگر بچه های شما ورزش می کنند، دو قطره روغن هر یک از روغن چای و روغن ضروری لیمو را به یک صد گرم آب اضافه کنید. در این مورد نیز باید به این موضوع توجه کرد که نمیتوان از هر نوع الکلی جهت خنثی نمودن اسید سولفوریک استفاده نمود، زیرا به دلیل فعال بودن مولکول و وزن مولکولی کمتر حساسیت شدید روی پوست ایجاد میکند. خانمهای خانهدار ایرانی همواره مقداری از مایع ظرفشویی را بر روی اسفنج ریخته و هر بار تعدادی ظرف با آن شسته و مجدداً این عمل را تکرار میکند، درحالیکه باید ظروف در محلول آمادهشده از مقدار کمی مایع ظرفشویی در لگن دستشویی آشپزخانه خیسانده شود و سپس شسته شوند. بر اساس توصیه بند نشانهگذاری استاندارد ملی شماره ۲۲۸۸ پیشنهاد گردیده شده است که هنگام مصرف مایع ظرفشویی از دستکش استفاده گردد ولی با توجه به فرهنگ مصرف جامعه ایرانی معمولاً خانمهای خانهدار حوصله ندارند برای شستشوی یک لیوان یا یک فنجان و شستشوی ظروف بهدفعات دستکش ظرفشویی بپوشند، مگر در مواقعی که باید بعد از خوردن صبحانه، نهار و یا شام، مقدار قابلتوجهی ظروف در آشپزخانه شسته شوند.

دکمه بازگشت به بالا