قفل کرونا برکسب‌وکارها/اثرپذیری بیشتر نیروی کار زن در اثر کرونا – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

قفل کرونا برکسب‌وکارها/اثرپذیری بیشتر نیروی کار زن در اثر کرونا - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، نرگس اکبرپور در وبینار “تأثیر کرونا در تجارت را بیاموزید” به خطر کرونا اقتصادی اشاره دارد و گفت: بیکاری 600000 نفر در ایتالیا) ، بیکاری بیشتر به دلیل اتوماسیون و طراحی فرایندهای کاری که عدم ارتباط با انسان ، نقاط ضعف بیشتر دولت و کسری بودجه است. بودجه های شدید ، نوسانات و اختلالات طولانی مدت در زنجیره تأمین جهانی ، پیش بینی تورم جهانی ، خروج و رکود سرمایه گذاری مستقیم خارجی و کاهش بودجه بازنشستگی به دلیل مشکلات مالی صندوق های بازنشستگی شامل این خطرات است.

وی گفت: “تأثیر تاج در اولین تجارت برای کاهش حجم فعالیت در نظر گرفته خواهد شد.” “نهادهای بین المللی ، بسته به سناریو ، رکود اقتصادی جهانی را بین 2 تا 1.5 درصد پیش بینی می کنند ، اما اوضاع در ایران دشوارتر است. در سال جاری 4.9- و در سال 1398 مطابق آمار بانک مرکزی رشد اقتصادی با نفت 5 / 6- و رشد اقتصادی بدون نفت 1.1 بوده است.

اکبرپور ادامه می دهد: “50 تا 100 درصد خسارت تاج به فعالیت های مربوط به گردشگری و هتلداری ، گروه های غذایی ، امور فرهنگی ، آموزش ، سرگرمی و پوشاک ، پوشاک ، که به طور کلی حداقل 9 درصد ارزش افزوده کشور را شامل می شود نیز قابل درک است.”

طبق آخرین داده های منتشر شده توسط بانک مرکزی ، بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده توسط بانک مرکزی ، در سه ماهه اول سال 1999 ، رشد اقتصادی بدون نفت (با قیمت ثابت در سال 1390) -0.6٪ و رشد تولید ناخالص داخلی با نفت 2 بوده است. . به 8.8٪ رسیده است.

وی کاهش تجارت خارجی و کاهش قیمت جهانی نفت را به دلیل سایر عوامل ایجاد کننده این بحران ذکر کرد و گفت: به دلیل محدودیت کانال های تجاری ایران ، پس از تحریم مجدد و اجرای بیشتر روابط اقتصادی از طریق کشورهای همسایه ، بستن مرزهای هوایی و زمینی کشورهای همسایه. پس از پاره شدن تاج در ایران ، کاهش تولید جهانی و در نتیجه کاهش تقاضا برای محصولات و مواد اولیه و واسطه ها و کاهش قیمت نفت پس از کاهش تولید جهانی ، کاهش 50 تا 70 درصدی تجارت خارجی پیش بینی می شود.

اکبرپور روشن با اشاره به کاهش فعالیت اقتصادی و افزایش بیکاری ناشی از کرونا ، اظهار داشت: براساس گزارشی از مرکز تحقیقات مجلس ، اشتغال موثر کرونا بین 2.9 میلیون تا 6.4 میلیون نفر است و به گفته معاون وزیر کار ، مشاغل تحت تأثیر کرونا 4.8 میلیون شغل معادل 20٪ از کل نیروی کار را به خود اختصاص داده اند.

وی به مرکز نظرسنجی ISPA اشاره کرد و گفت: “در آوریل 1999 ، این مرکز گزارشاتی را منتشر می کرد که فعالیت اقتصادی مردم بالای 18 سال دارند ، در حدود 14٪ آنها گفتند که شغل خود را از دست داده اند و تقریبا 42٪.” درصد نیز به تعطیلی کار خود اعتراف کرد.

نماینده تحقیق موسسه عالی تحقیقات گفت: در یک نظرسنجی که در تاریخ 14 تا 17 آوریل سال 1999 انجام شد ، از ساکنان تهران در مورد تأثیر منفی شیوع ویروس کرونا در وضعیت اقتصادی س askedال شد ، مشخص شد که 50.7٪ از ساکنان تهران در آن دوره درآمد کمی دارند. 7/41 درصد تعطیلی مشاغل را تجربه کرده بودند و 5/13 درصد به طور کلی شغل خود را از دست داده بودند.

وی همچنین بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط مرکز آمار ایران ، کاهش جمعیت فعال کشور را در بهار و تابستان 1399 نسبت به فصل مشابه سال 1398 نشان داد و گفت: نرخ مشارکت اقتصادی در بهار و تابستان 1399 3.7 بود و به ترتیب 3. نرخ بیکاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به 1 درصد کاهش یافته و در عین حال ، نرخ بیکاری نیز پایین آمده است ، اما این کاهش خبر خوبی برای اقتصاد ایران نیست ، زیرا با افزایش اشتغال ایجاد نمی شود ، بلکه توسط نیروی کار ایجاد می شود. بازار کار.

اکبرپور ادامه می دهد: در بهار 99 نسبت به بهار 98 تعداد جمعیت فعال حدود 2 میلیون نفر کاهش یافت اما این کاهش در تابستان 99 نسبت به تابستان 98 به 1.6 میلیون نفر رسید ؛ با این حال ، این پیشرفت ها بیشتر به دلیل نیروی کار است و در تابستان 99 جمعیت زنان فعال کمتر از یک میلیون نفر نسبت به تابستان 98 بود. همچنین ، تعداد کارمندان این کشور در بهار و تابستان 1999 بین 1.5 میلیون تا 1.2 میلیون نفر کمتر از فصل مشابه سال 1998 بود.

وی با تأکید بر آسیب پذیری بیشتر نیروی کار زن به دلیل تاج گفت: کاهش کارمندان زن با توجه به تعداد کارمندان زن در کشور قابل توجه است.

دکمه بازگشت به بالا