زنان ایرانی تا پیش‌از مشروطیت چگونه روز خود را شب می‌کردند؟ – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

زنان ایرانی تا پیش‌از مشروطیت چگونه روز خود را شب می‌کردند؟ - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین گروه مطالعات زنان در انستیتوی تحقیقات اجتماعی ، با همکاری پژوهشگاه فرهنگ ، هنر و ارتباطات ، جلسه ای را به صورت مجازی با عنوان “یک روز ، خواندن زندگی روزمره زنان در قاجار” به صورت مستقیم (بصورت آنلاین برگزار کرد) ) در صفحه اینستاگرام گروه. مطالعات مربوط به مطالعات زنان را انجام دهید.

در این جلسه ، نسیم خلیلی ؛ پژوهشگر و رمان نویس تاریخ ، مهدی یاساولی؛ محققان و مورخان و طیبه عزت اللهی نژاد ، دبیر علمی جلسه و عضو هیئت علمی م ofسسه پژوهش هنر پژوهشگاه فرهنگ ، هنر و ارتباطات.

در ابتدای جلسه ، مهدی یاساولی ، مورخ و روزنامه نگار ، بحث را با عنوان “گذری بر زندگی روزمره زنان در دوره قاجار” آغاز کرد. وی می گوید: زندگی زنان معمولاً پوک و مجلل و در شرایط یکنواخت و بدون تنوع است. در زندگی او هیچ سرگرمی در دسترس ما نیست ، مانند: مهمانی های رقص ، تئاتر ، اپرا ، مهمانی های مجلل در کنار دریا ، کتاب خواندن و سفر به پاریس و رم ، برای خارج شدن از یکنواختی. سرگرمی ها مانند مردان به شایعات ، شایعات ، تهمت ها و تهمت ها تبدیل می شوند ». این اطلاعات خانم انتخاب کنید، همسر نخست وزیر انگلیس در اواسط دوره قاجار ، در کتاب “خاطرات برای مثالوی در مورد زندگی روزمره کلاس زنان در جامعه ایرانی قبل از مشروطه پرسید: گروههای زنان ایرانی و همچنین سایر زنان در بخشهای مختلف جامعه چگونه روزها و روزهای خود را سپری می کنند؟

وی افزود: آیا در بین منابع تاریخی ، به ویژه گزارش های گردشگری ، نشانه هایی وجود دارد که نشان دهد زنان جامعه جامعه از صبح تا عصر ، یک هفته ، یک ماه و یک سال قبل از مشروطه چگونه زندگی می کردند؟ ، می تواند دگرگونی زندگی زنان در تاریخ ایران را نشان دهد. جهانگردان در مورد زنان ایرلندی و زمان آنها در سفرنامه بسیار نوشته اند. جالب ترین چیز در آن زمان ویژگی های فرهنگی اجتماعی جامعه سنتی ایران در مورد رفتار با زنان و موقعیت آنها در مدار مردسالار جامعه ایران بود. ، همچنین یک پدیده جدید را دیده است در این در وسط ، حدود زنان بیشتر از مرزها است.

یاسولی در پایان سخنان خود تأکید کرد: از این منظر ، اگر بخواهیم زندگی زنان ایرانی آن زمان را به تصویر بکشیم ، تصویری تاریک بدست خواهیم آورد که طبیعتاً نمی تواند همه واقعیت ها را منعکس کند. زنان در گذشته ، هر چقدر این سنت دشوار و دشوار بود ، هنوز اعضای جامعه بودند که در این روند نقش داشتند. گوش دادن به این مسائل به ما کمک می کند تا به زندگی روزمره خود برسیم.

در ادامه این نشست مجازی ، نسیم خلیلی ضمن معرفی “اهمیت و ظرافت منابع ادبی در تاریخ جامعه” از داستان نویسی به عنوان منبع کمتر شناخته شده در زمینه تحقیقات تاریخ اجتماعی نام برد و تأکید کرد که تاریخ پنهان برای ارائه یک بستر اصلی بحث در مورد تجزیه و تحلیل بیولوژیکی زنان. پیاده روی به دو منبع داستانی مربوط به دوران تکیه کنید پست مشروطه و انتخاب کنید موجودی.؛

آثاری که خلیلی در بحث از آنها نام بردم. بهزین و تهران از “مشفق کاظمی” مورد ترس هستند.

خلیلی در کتاب دختر پتاس ، به دنبال داده ها و اسنادی در مورد زندگی روزمره و زندگی و آسیب شناسی زنان کارگر و تأثیر بحران گفتمان سیاسی است. موضوع و روانشناسی اجتماعی ارسال قانون اساسی معرفی شد ، دوره را دنبال کرد و اینکه چرا سرنوشت و روحیه جمعی و جهان بینی روسپی ها چیست؟ فراموش شده ترین ها زنان از تاریخ اجتماعی فروتر هستند.

در حین ارائه ، وی تلاش کرد تا اهمیت و مستندات تاریخ منابع ادبی خیالی (به طور کلی و هر دو این کتاب ها) را به اثبات برساند و اهمیت زندگی نابود شده زنان جوان را در تاریخ معاصر تحلیل کند.

دکمه بازگشت به بالا