مطالب میجیک

دانشگاه دوستدار خانواده راه اندازی می شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین فائزه رحمانی در تشریفات امضای تفاهم نامه همکاری بین وزارت علوم و معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ، یک “کار خوب انجام شده در زمینه زنان در وزارت علوم و در توافق نامه جدیدی که ما کمند را برای برنامه ریزی اضافه کردیم این ، و دوباره ، یک دانشگاه غیب در نظر گرفته شده است.

وی افزود: یکی از مباحثی که در بحث دانشگاه بار دیگر مورد بحث قرار خواهد گرفت ، دانشجویان دختر در زمینه نمایشگاه مد و لباس در دانشگاه شهید چمران برگزار می شود ، در حالی که در زمینه برنامه های آموزشی و پروژه های فرهنگی ، برنامه توانمندسازی سفیران فرهنگی وجود دارد. در پنج استان با محوریت دانشگاه علامه طباطبایی ، ایلام ، دانشگاه فردوسی مشهد ، سیستان و بلوچستان و مازندران اجرا شده است. همه این پروژه ها بر افزایش توسعه زنان در برنامه توسعه تأکید دارند. ما امیدواریم که زنان و زنان دانشگاهی بیشتری توانمند شوند.

مشاور وزیر علوم زنان همچنین اظهار داشت: یکی از اقدامات انجام شده در زمینه زنان در وزارت علوم تصویب شرح وظایف مشاوران دانشگاه است که در تاریخ 13 آبان تصویب شد و ما امروز یا فردا به دانشگاه اعلام خواهیم کرد که زنان در آن شرکت کنند. موثر در توسعه علمی ، بهبود کیفیت زندگی و ایجاد فرصتهای عادلانه در مدیریت و ارتقا زنان. بر اساس این اهداف ، شرح شغلی تهیه شده است. در این راهنما حتی نحوه انتخاب مشاور ذکر شده است.

رحمانی تأکید کرد: با اعلام رهنمودهای فوق ، دانشگاه فعالیت های خود را در این زمینه با جدیت و هماهنگی بیشتری انجام می دهد.

به گفته وی ، دو طرحی که بیشتر در زمینه زنان و دانشگاه خدمت کرده اند ناشناخته است توسط قانون 101 قانون برنامه توسعه شش ، قوانینی وجود دارد که به قانون برنامه شش اضافه می شود ، با توجه به مقام اجرایی که باید موقعیت امور زنان را تقویت کند و ارزیابی اینکه آیا قوه مجریه می تواند عدالت جنسیتی را محقق کند یا خیر.

وی ادامه داد: همه مأموریت های آژانس با کمک معاون امور زنان سازمان یافته و سرانجام با شناسنامه جنسیتی آماده می شوند و وزیر علوم به عنوان یکی از دستگاه های اجرایی شاخص های مورد نظر را اعلام کرده است. برای رتبه بندی دستگاه ها نظارت کنید و بدانید که آنها برای دستیابی به عدالت جنسیتی چه کاری انجام می دهند.

مشاور وزیر علوم زنان اظهار داشت: با توجه به اینکه مأموریت وزارت علوم در زمینه آموزش و تحقیقات است ، شاخص های فوق توسط این وزیر نوشته شده و سالانه گزارش می شود. شاخص ها ماه آینده گزارش می شوند.

وی گفت: “فعالیت دیگر ما در امور زنان در وزارت علوم ، تهیه شاخص هایی برای حمایت از خانواده است که با هدف تقویت خانواده و جامعه متمرکز بر خانواده تعیین می شود. شاخص با 10 محور و 45 م 45لفه تدوین می شود. فرم پیش نویس به دستگاه اجرایی و وزارت علوم در حال حاضر در مراحل نهایی تکمیل شاخص ها هستند و ما در حال بررسی بهترین شاخص ها برای بهبود و تقویت خانواده ها هستیم.

رحمانی همچنین از توسعه یک خانواده دوستدار دانشگاه در وزارت علوم خبر داد و گفت: بر این اساس از وی س whatال خواهیم کرد که چه برنامه ها و فعالیت های دانشگاهی را انجام داده اند و همچنین در مورد سیاست دانشگاه که خانواده دوست است مشاوره می دهیم. ما قبول خواهیم کرد این ممکن است یکی از شاخص های رتبه بندی دانشگاه های دوستدار خانواده باشد ، بنابراین می تواند به عنوان آزمایشی در برخی از دانشگاه ها اجرا شود.

دکمه بازگشت به بالا