مطالب میجیک

اجرای طرح «جهش تولید» برای توانمند سازی زنان سرپرست خانوار – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

مینا بیابانی در گفتگو با خبرنگار آنلاین از اجرای طرح جهش تولید برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در زمینه کارآفرینی خبر داد و گفت: بسیج زنان برای حمایت از زنان سرپرست خانواده این طرح را آغاز کرده و براساس 3 سال 250 هزار زن سرپرست انجام می شود. در اشتغال و کارآفرینی پشتیبانی و توانمند می شود.

مسئول بسیج جامعه زنان کشور توضیح داد: براساس این طرح ، زنان از طریق کارگاه ها و حوزه های مقاومت شناسایی می شوند ، به آنها آموزش و مهارت لازم برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی داده می شود و برای حمایت از آنها بدهی کارآفرینی ارائه می شود.

بیابانی با تأکید بر اینکه این پروژه به دنبال ایجاد اشتغال پایدار است ، ادامه داد: پس از این مرحله ، ایجاد بازار فروش محصولات ، شبکه ها و مارک ها به اتمام می رسد و محصولات در شبکه فروش ایجاد شده به فروش می رسند.

وی افزود: اگر زنان دارای مهارت باشند و به عنوان مثال به دلیل کرونا شغل خود را از دست بدهند اما در شغل و حرفه خود مهارت لازم را داشته باشند ، با پرداخت بدهی کارآفرینی آنها را تقویت و حمایت خواهیم کرد. مرکز کارآفرینان همچنین با ارائه مشاوره های لازم در این زمینه محصولات خود را به سطح استاندارد ارتقا داده و بخشی از شبکه فروش می شوند.

مسئول بسیج جامعه زنان کشور گفت: حتی اگر این محصول برای صادرات باشد ، بنیاد تعاون بسیج مراحل صادرات و فروش خارج از کشور را انجام می دهد.

بیابانی درباره زمان اجرای این طرح گفت: این طرح توسط سازمان بسیج تصویب شد ، كارهایی كه باید در نهایت انجام شود و بعداً انجام می شود.

وی توضیح می دهد: “ارائه آموزش های مهارتی متناسب با نیازهای مناطق مختلف کشور و علایق زنان است.” به عنوان مثال ، در شهرهایی با مشاغل یا سنت های خاص ، آموزش بر اساس فرهنگ محلی ارائه می شود. به عنوان مثال ، در زمینه صنایع دستی ، 295 حرفه مختلف وجود دارد که ظرفیت زیادی برای آموزش ایجاد می کنند.

مسئول بسیج جامعه زنان کشور در خصوص همکاری با سایر نهادها برای اجرای این طرح گفت: هماهنگی های لازم با سازمان هایی مانند وزیر میراث فرهنگی و گردشگری ، سازمان های فنی و حرفه ای ، وزارت کار و … انجام شده است. و خدمات و کمک به اجرای پروژه. از جهش های تولید خانگی با سر زن استفاده شد.

دکمه بازگشت به بالا