احیای هنر سوزن دوزی به دست بانوان خراسانی – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری آنلاین؛ مجله آنلاین – مرضیه کیان: با دیدن سوزن های رنگارنگ روی سماور و رویه ها و پنجره ها به عنوان پرده ای که جهیزیه دختران خراسان و گلستان و برخی از شهرهای دیگر شد ، مدتهاست که فراموش کرده ام.

احیای هنر سوزن دوزی به دست بانوان خراسانی - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

وحید صابری ، که برای دوستانش به عنوان وحدان شناخته می شود و همسرش با الهام از سوزن کشورهایی مانند هند ، پاکستان ، افغانستان ، بلژیک و … تصمیم گرفتند سبک سوزن های نوستالژیک ایرانی را در زمستان 1997 با طراحی ابتکاری خود در خراسان تغییر دهند. شمال این هنر را احیا خواهد کرد.

فارغ التحصیل مشترک تحصیلات او مهندس عمران است و شوهرش مهندسی صنایع خوانده است. اما علاقه او به هنر سوزنی و جذابیت طراحی دلتنگی برای او بسیار زیاد بود و تصمیم گرفت سوزن ها را به عنوان ایده ای برای تولید و کار انتخاب کند.

امیدوارم ناامید نشویم

ابتدا ، آنها فیلم های آموزشی را از اینترنت بارگیری می کنند و بخیه های جدید را یاد می گیرند تا سریعتر از هر زمان دیگر سرعت بگیرند. سپس با تبلیغاتی در صفحه اینستاگرام خود ، اولین پیام را که از اهواز بود دریافت کرد. اولین سفارش 6 بالش است که در عید فطر ارسال شده است! صنایع دستی ، به ویژه سوزن ، کار و وقت زیاد و بسیاری از سفارشات را نمی توان با دست انجام داد! بنابراین وحدان تصمیم گرفت از زنانی که می خواهند از طریق هنر سوزن اصلی درآمد کسب کنند ، دعوت کند. “او این زن را از طریق شهرداری روستای حسین آباد پیدا كرد و با آموزش شیوه دوخت جدید او را جمع آوری كرد.”دوز“شکل گرفت.

صابری گفت: “سوزن برای زنان در روستا پرداخت نمی شود و بسیار سودآور است.” چطور ممکنه؟ داستان پارچه ای است که توسط تیم طراحی در کارگاه تهیه شده است. پس از آماده شدن نقشه ، وحدان او را با سوزن و نخ رنگارنگ به روستا برد تا برای زنان بفرستد و پس از چند روز ، او برای تحویل تکالیف قبلی و پیام های جدید خود را ترک کرد. او همچنین یکجا دستمزد پرداخت می کند.

وحدت روحیه زنان در روز اول پیشنهاد دوز وی به یاد آورد: “او بسیار ناامید بود.” او قبلاً پیشنهادهای زیادی دریافت کرده است و چون اکنون چیزی ندیده است ، همه آنها باور ندارند که ما شروع کرده ایم! اما با اعتماد به نفس و ماندن در کنار ما ، روحیه خوب را نمی توان با روز اول مقایسه کرد. “برای اینکه خسته شویم ، فضای خوب زنان روستایی به ما انرژی و انگیزه ادامه کار می دهد.”

محصولات دوز، طبق سفارش مشتری انجام می شود و تقریباً با استقبال از محصول ، زیبایی ها هرگز مستقل نبوده اند!

از عید سال گذشته تاکنون ، تعداد نیروها دوز در حال حاضر حدود 25 نفر و هنر ، علاوه بر مشتری در ایران ، همچنین باعث جذب مردم ایران در خارج از کشور می شود ، و دستورالعمل های ارائه شده توسط خانواده ، یا گفته شده برای آماده سازی طرح برای ما ، ما به ایران می رویم ، ما محموله را تحویل خواهیم داد از تو …

هر دو سخت کار می کنند و سرگرم می شوند

قیمت کالا دوز آغاز کوسن حدود 250 هزار تومانی برای تکمیل ورق تا 9 میلیون تومان! دلیل قیمت محصولات گران قیمت ، علاوه بر کار هنرمندان در زمینه سوزن ، به هزینه هایی مانند اجاره کارگاه ، مواد اولیه ، طراحی ، عکاسی ، خیاطی ، بسته بندی ، هزینه حمل و نقل ، تولید محتوای سایت و دستمزد زنان مربوط می شود.

با ظهور هنر سوزنی ، دلتنگی خانه مادربزرگ ها به سبک جدیدی انجام می شود زیرا هنر اصیل ایرانی خانه را تمیز کرده و بسیاری از زنان خراسانی با صنایع دستی خود درآمد کسب کرده اند و حوصله آنها سر نمی رود.

دکمه بازگشت به بالا