سرمربی تیم ملی رویینگ همچنان به دنبال پایان همکاری

سرمربی تیم ملی قایقرانی اگرچه در مسابقات قهرمانی آسیا 2024 مدال آور شده است اما تصمیم گرفته از سرمربیگری تیم ملی دور بماند.

مربی تیم ملی قایقرانی همچنان به دنبال پایان همکاری است

افشین فرزام در گفت وگو با میجیک درباره تکلیف ادامه همکاری با تیم ملی قایقرانی به عنوان سرمربی اظهار کرد: اگر احساس کنم در فدراسیون جدید قایقرانی مثمر ثمر خواهم بود قطعا کمک خواهم کرد. در مورد مربیگری تیم ملی هم همانطور که قبلا هم گفتم اگر اجازه باشد می خواهم مدتی دور باشم و به مشکلات شخصی ام رسیدگی کنم.

وی درباره کسب دو مدال طلا سه مدال نقره و یک مدال برنز در مسابقات قایقرانی قهرمانی آسیا 2024 ازبکستان گفت: با توجه به تعداد روزهایی که ورزشکاران توانستند کار و تمرین کنند نتایج قابل قبولی بود. 10 روز ورزشکار زیر 23 سال داشتم. او تازه از مسابقات زیر 23 سال آسیا آمده بود و باید 10 روز دیگر برای مسابقات آسیایی بزرگسالان آماده می شد. بقیه چهار هفته تمرین کردند. بعد از چهار پنج ماه اردوی قهرمانی آسیا مثل قبل دو مدال نقره ما (نقره امیرحسین محمودپور و فاطمه مجلل) به طلا تبدیل شد.

مربی تیم ملی قایقرانی همچنان به دنبال پایان همکاری است

فرزام در خصوص اینکه چرا مهسا جاور تنها در یک رشته روئینگ 4 نفره شرکت کرده است گفت: چه کسانی باید در این مسابقات شرکت کنند بر اساس نتایج تست در اردو است و می خواستیم ترکیبی را در نظر بگیریم که بهترین نتیجه را داشته باشد.

وی درباره حضور رقبای اصلی قایقرانان ایران اظهار کرد: تقریباً همه ورزشکاران رقیب به خصوص ازبکستان از قایقران روسی استفاده می کنند و در روئینگ چهار و یک ازبکستان را شکست دادیم و آنها فقط در وزن دوضرب از ما جلو افتادند. کشورها به طور کامل درگیر هستند. رقابت سختی داشتیم و در رده بندی تیمی سوم شدیم. چین تنها کشوری است که با تیم المپیک نمی آید و ترکیبی از تیم بزرگسالان و تیم 23 ساله را می آورد اما همین مردم فاصله چندانی با تیم المپیک ندارند.

سرمربی قایقرانی در پاسخ به این سوال که چرا در قسمت مردان قایقرانی ایران نتوانسته به ترکیب کاملی دست یابد؟ وی تاکید کرد: در قسمت آقایان در این سال ها خروجی بیشتر از ورودی داریم. از طریق سه روش استعدادیابی مسابقات ملی و تیم ملی جوانان می توانید افراد را به تیم بزرگسالان اضافه کنید اما نمی توانید وارد شوید. امیدوارم در روند جدید این موضوع حل شود و ورزشکاران خوبی در رده آقایان داشته باشیم اما مطمئناً زمان بر است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا