فعالیت ۱۸ تعاونی روستایی زنان در فارس – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

فارس

فعالیت ۱۸ تعاونی روستایی زنان در فارس - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین حمید رشیدی به نقل از روابط عمومی سازمان تعاون روستایی استان فارس شامگاه یکشنبه در همایش گرامیداشت روز جهانی زن روستایی اظهار داشت: زنان روستایی نقش مهمی در توسعه روستایی دارند و با آنها را فعالیت ها و تلاش ها پیشرو در زمینه تولید غذای سالم هستند.

وی ادامه می دهد: تعاونی های زنان به عنوان مکمل مردان در اقتصاد خانوار موثر بوده و از طریق فعالیت های زنجیره ای و شبکه ای درآمدزایی می کنند.

رشید افزود: همفکری و هم افزایی زنان در تعاونی های زنان موجب رشد اقتصادی می شود و با اجرای طرح های مختلف نقش سازنده ای در روستا دارند.

رئیس سازمان تعاون روستایی استان فارس با اشاره به 24 مهرماه روز جهانی زن روستایی بیان کرد: امروز فرصت مناسبی برای توجه ویژه به زنان فعال در این عرصه است و باید به آنها کمک کنیم تا نقش واقعی خود را پیدا کنند.

تعاونی زنان ظرفیت ویژه توسعه روستایی

مریم دهقان مدیر عامل شرکت تعاونی روستایی بانوان شاپورجان وی در این همایش گفت: تعاونی های بانوان در مناطق مختلف استان فارس تشکیل شده و بر اساس ظرفیت منطقه ای در حال فعالیت هستند.

وی ادامه داد: توزیع کالاهای اساسی تولید نان سنتی و صنعتی راه اندازی مهدکودک کارگاه های خیاطی برگزاری نمایشگاه عرضه محصولات کشاورزی از نمونه فعالیت های تعاونی های بانوان استان فارس است.

دهقان افزود: شرکت تعاونی روستا شاپورجان با راه اندازی اولین مهدکودک روستایی راه اندازی سرویس مدارس دوخت لباس فرم و حتی مشارکت در تهیه غذای گرم برای حمایت از کودکان روستا اقدامات فرهنگی و آموزشی قابل توجهی انجام شده است.

دکمه بازگشت به بالا