زنان باردار می توانند ورزش کنند؟

زنان باردار

زنان باردار می‌توانند ورزش کنند؟

میجیک/کرمانشاه نایب رئیس شورای ورزش های پزشکی استان کرمانشاه گفت: زنان باردار در صورت در نظر گرفتن شرایط می توانند ورزش کنند.

دکتر دکتر در گفت وگو با خبرنگار میجیک نازنین آرین با بیان اینکه زنان باردار می توانند با در نظر گرفتن شرایط ورزش کنند گفت: در صورتی که بارداری مادر پرخطر باشد و مشکلاتی از جمله جفت پایین بیماری های اساسی در مادر باردار وجود محدودیت حرکتی در صورت وجود داشته باشد. فشار خون بالا دیابت بارداری و غیره حتماً باید قبل از ورزش با پزشک خود مشورت کنید.

وی افزود: اگر مادر باردار چنین مشکلاتی نداشته باشد و بارداری طبیعی داشته باشد می تواند به ورزش هایی مانند پیاده روی یوگا و ایروبیک سبک بپردازد.

این متخصصان پزشکی ورزشی می گویند: ورزش در دوران بارداری به کنترل قند خون کنترل وزن اضافه کنترل فشار خون کنترل تورم دست و پا و… کمک می کند.

وی یوگا را یکی از بهترین ورزش های زنان باردار می داند و می گوید: این ورزش علاوه بر اینکه به آرامش روحی مادر کمک می کند انعطاف بدن او را نیز افزایش می دهد و به او کمک می کند تا زایمان طبیعی خوبی را تجربه کند.

آرین هشدار می دهد: همچنین راه رفتن روی سطح صاف با کفش مناسب یکی از بهترین ورزش ها برای این سن است.

به گفته این مقام مسئول میزان ورزش مجاز به زنان باردار به طور متوسط ​​30 دقیقه در روز یا یک ساعت در روز است.

این متخصص طب ورزشی به مادران باردار نیز توصیه می کند و می گوید: خانم های باردار کنترل مصرف نمک را قبل و در دوران بارداری فراموش نکنند مصرف شیرینی ها و غذاهای فرآوری شده را کنترل کنند.

وی با بیان اینکه برای پیشگیری از یبوست در دوران بارداری باید روزانه هشت تا 10 لیوان آب بنوشید گفت: حتما لبنیات را در برنامه غذایی خود قرار دهید تا دچار مشکلات استخوانی نشوید.

آرین گفت: هر فرد بسته به میزان فعالیت می تواند در طول روز 1200 تا 1500 کالری جذب کند. زنان باردار با یک جنین و وزن طبیعی مجاز به جذب 500 کالری بیشتر از یک فرد عادی هستند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا