مطالب میجیک

داروی «پاکسلووید» برای استفاده زنان باردار ایمن است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین به نقل از مدیسون خالص، به گفته محققان، تقریبا همه در گروه 47 هیچ کس نیست از زنان بارداری که به آنها Paxlovid داده شد، این دارو به هیچ وجه در بارداری تداخل نداشت.

دکتر. ویلیام گارنو“بر اساس نتایج، ما احساس می کنیم که برای مادر و جنین در حال رشد از پیشگیری از عفونت شدید کووید با درمان از طریق درمان سودمند است. پاکلووید بیشتر از.”

آزمایشات بالینی قبلی نشان داد که Paxlovid خطر ابتلا به بیماری شدید و مرگ را تا 89 درصد در افراد آلوده به کووید کاهش می دهد.

بر اساس این داده ها، سازمان غذا و داروی ایالات متحده مجوز استفاده اضطراری برای Paxlovid را در دسامبر 2021 برای استفاده در بزرگسالان و کودکان 12 سال و بالاتر اعطا کرد.

Paxlovid از دو دارو تشکیل شده است: داروی ضد ویروسی nirmatrelvir، که آنزیم کلیدی را که ویروس کرونا برای تکثیر به آن نیاز دارد را مسدود می کند و ریتروناویر، دارویی که عملکرد nirmatrelvir را افزایش می دهد.

برای مطالعه جدید، محققان 47 شرکت‌کننده را از بیش از 3400 زن باردار تحت درمان با تشخیص کووید-19 خفیف تا متوسط ​​بین 15 مارس تا 20 اوت 2022 انتخاب کردند.

همه زنان درمان با Paxlovid را یک روز پس از شروع علائم کووید شروع کردند. میانگین سنی 34 سال و 28 هفته از بارداری گذشته است.

به گفته محققان، از این زنان، 96 درصد Paxlovid را به خوبی تحمل کردند. 12 زایمان با سزارین انجام شد، 9 مورد برنامه ریزی شد کم اهمیت و ربطی به مراقبت آنها ندارد.

حاملگی یکی از شرایطی است که افراد را در معرض خطر ابتلا به کووید شدید قرار می دهد و بنابراین عامل خطری است که تجویز Paxlovid را توجیه می کند.

دکمه بازگشت به بالا