زلزله در حوالی تهران/ هماهنگی سنتکام با اسرائیل/ نارضایتی رادان از تجهیزات انتظامی

زلزله آرادان توصیه رئیس جمهور درباره هوش مصنوعی برگزاری نشست سران کشورها سفر فرمانده سنتکام به تل آویو آخرین خواسته های مکرون ادامه پرداخت سود سهام عدالت کنترل آتش. در یکی از پمپ بنزین های تهران تصادف در خط مترو و قهرمانی رقبا در لیگ اصلی مهم ترین خبر شامگاه 23 مهرماه میجیک بود.

زلزله نزدیک تهران/ هماهنگی سنتکام با اسرائیل/ رادان از تجهیزات پلیس راضی نیست

به گزارش میجیک شامگاه شنبه 23 مهرماه اخباری در حوزه های مختلف منتشر شد که در ادامه می توانید آن را مرور کنید:

تاکید پزشکان بر لزوم پرهیز از کارهای پراکنده و موازی در زمینه هوش مصنوعی

سیاست:

دکتر مسعود مزیکیان بعدازظهر شنبه در دیدار با جمعی از فعالان حوزه هوش مصنوعی استفاده بهینه از قابلیت ها و کارکردهای این پدیده جدید را به ویژه در حوزه دولت ملی بهداشت و سلامت کشاورزی و مواد غذایی دانست. . آموزشی امنیتی و دفاعی توسعه کشور را تسریع خواهد کرد و افزود: برای استفاده بهینه از این ظرفیت بزرگ نیازمند متخصصانی هستیم تا نقاط قوت و ضعف و فرصت ها و چالش های موجود در حوزه هوش مصنوعی را درک کنند. برنامه ریزی دقیق و متخصص در این زمینه.

زلزله نزدیک تهران/ هماهنگی سنتکام با اسرائیل/ رادان از تجهیزات پلیس راضی نیست

رئیس جمهور همچنین با تاکید بر پرهیز از کار پراکنده و موازی و تمرکززدایی در حوزه هوش مصنوعی خاطرنشان کرد: دولت علاوه بر حمایت از توسعه این پدیده جدید در زمینه هماهنگی نهادهای ذیربط نیز از پراکنده کاری جلوگیری می کند. و اتلاف فرصت ها و سرمایه ها در این زمینه نیز مشارکت فعالی خواهد داشت.

تشکیل جلسه رئیس قوا

نشست سران کشورها امشب برگزار شد.

زلزله نزدیک تهران/ هماهنگی سنتکام با اسرائیل/ رادان از تجهیزات پلیس راضی نیست

نشست مشترک روسای قوای مجریه مقننه و قضائیه در دفتر ریاست جمهوری به ریاست رئیس جمهور برگزار می شود.

درخواست مکرون برای توقف ارسال سلاح به اسرائیل

جهان:

رئیس جمهور فرانسه در آستانه بزرگداشت آغاز جنگ غزه خواستار عدم ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی برای ادامه حمله به غزه شد.

امانوئل مکرون روز شنبه خواستار عدم ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی متهم به نسل کشی در غزه شد. خبرگزاری فرانسه گزارش داد که مکرون در مصاحبه با فرانس اینتر گفت: من معتقدم که از امروز اولویت بازگشت به یک توافق سیاسی و توقف ارسال سلاح برای انجام فعالیت های نظامی در نوار غزه است. فرانسوی ها هیچ سلاحی ارائه نکردند. اکنون اولویت اجتناب از تشدید تنش است.

تل آویو فرمانده سنتکام است

فرمانده فرماندهی مرکزی آمریکا روز شنبه برای دیدار با مقامات نظامی این رژیم وارد فلسطین اشغالی شد.

زلزله نزدیک تهران/ هماهنگی سنتکام با اسرائیل/ رادان از تجهیزات پلیس راضی نیست

شبکه عبری زبان «کان» گزارش داد که همزمان با تهدید اسرائیل علیه ایران «مایکل کورلا» فرمانده نیروهای مرکزی ارتش آمریکا «سنتکام» روز جمعه وارد تل آویو شد.

روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت گزارش داد که ژنرال مایکل کورلا هماهنگی های لازم را با مقامات اسرائیلی در خصوص واکنش به حمله موشکی جدید ایران به اراضی اشغالی انجام خواهد داد.

نتانیاهو: پاسخ ایران را خواهیم داد

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس جمعه شب در سخنرانی خود با اشاره به حمله موشکی ایران به سرزمین های اشغالی و هدف قرار دادن پایگاه های نظامی اسرائیل اذعان داشت که اسرائیل مورد حمله بزرگ ترین حمله تاریخ قرار گرفته است.

وی بدون اشاره به جنایات کابینه خود در فلسطین و لبنان و کشتار و کشتار هزاران نفر مدعی شد: اسرائیل پس از حمله ایران حق دفاع از خود را دارد.

نتانیاهو در ادامه لفاظی های خود علیه ایران گفت: ما هدف بزرگترین حمله تاریخ هستیم و هیچ کشوری نمی تواند این را بپذیرد پس پاسخ خواهیم داد.

وی در ادامه ایران را حامی اصلی هرگونه حمله به اسرائیل دانست و تصریح کرد: ایران دو بار با پرتاب صدها موشک بالستیک اسرائیل را هدف قرار داده است و پاسخی نخواهیم داد.

ادامه پرداخت سود سهام عدالت

اقتصاد:

حجت الله سعیدی رئیس سازمان بورس درباره بحث پرداخت سود سهام عدالت گفت: واریز سود سهام عدالت طبق برنامه انجام می شود. آنچه مهم است محاسبه سهم عدالت و بحث مجامع مرکزی و استانی و شرکت های سرمایه گذاری است که مشکلات و چالش های آنها را حل کنیم تا جلساتی تشکیل شود و سود واقعی محاسبه و پرداخت شود.

زلزله نزدیک تهران/ هماهنگی سنتکام با اسرائیل/ رادان از تجهیزات پلیس راضی نیست

وی در خصوص عدم پرداخت سود توسط برخی از شرکت های سهامی نظیر مپنا گفت: شرکت های دارای سهام به طور کلی سود سهام پرداخت می کنند و تنها تعداد کمی از شرکت ها همچنان سود خواهند پرداخت.

آتش سوزی پمپ بنزین آزادی را خاموش کنید

آتش سوزی موتورسیکلت در پمپ بنزین میدان آزادی بدون آسیب رساندن به تجهیزات پمپ خاموش شد.

رضا نواز سخنگوی اتحادیه علت آتش سوزی پمپ بنزین میدان آزادی را گرمای موتور موتور سیکلت عنوان کرد و در حال حاضر آتش خاموش شده و هیچ اتفاقی در جایگاه رخ نداده و خسارتی به آن وارد نشده است. مردم یا ایستگاه

وی افزود: پس از حادثه تمام اقدامات انجام شد و اکنون مشکلی وجود ندارد. اکنون وضعیت پمپ بنزین عادی است و هیچ آسیبی به ساکنین و تجهیزات پمپ بنزین وارد نشده است.

ورود غیرمجاز به منطقه ریلی مترو

اجتماعی:

عصر امروز حرکت قطار 4 مترو تهران به دلیل ورود غیرمجاز مسافر مرد به محدوده ریلی سکوی جنوبی ایستگاه دروازه شمیران با اختلال مواجه شد.

مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه اعلام کرد: شامگاه 23 آنلاین ماه 1403 حدود ساعت 19:24 سرویس دهی خط 4 مترو تهران به دلیل ورود غیرمجاز با اختلال مواجه شد. افراد به منطقه راه آهن دروازه شمیران ایستگاه. پس از انتقال این فرد به مرکز درمانی خدمات روی خط از سر گرفته می شود.

سردار رادان از خودروی سمند راضی نیست

فرمانده انتظامی کشور بر لزوم تعویض تجهیزات این نیرو تاکید کرد.

سردار رادان در چارچوب جنگ این نیرو با تروریست ها اظهار داشت: ما به مردم ثابت کرده ایم که در عرصه امنیت جان خود را فدا می کنیم. ما نه تنها در عرصه مبارزه با تروریسم بلکه در تمامی عرصه های ماموریتی مانند بزرگراه ها مبارزه با مواد مخدر پیشگیری و حتی توقف و بررسی و برخورد با خودروهای تیراندازی شهید شده ایم. امنیت به راحتی به دست نمی آید. یکی از مشکلات مرزی و پلیسی که مرز را تحت تأثیر قرار می دهد مشکل حاکمیت پلیس یعنی حضور گشت و … است بنابراین بحث بررسی دستگاه را مطرح می کنیم.

وی ادامه داد: معتقدم با خودروی سمند نمی توان تروریست ها را تعقیب کرد و در ماموریت های ضد تروریستی شرکت کرد. برخی از تجهیزات ما نیاز به تعویض دارند. ناگفته نماند که ما بیش از صدها درگیری با افراد بد داشته ایم که ماموران ما با این تجهیزات کوچک توانسته اند آنها را خنثی کنند. در حال حاضر با توجه به شرایط کشورهای همسایه شرق خوشبختانه شاهد امنیت در استان سیستان و بلوچستان هستیم که با خون دوستان ما ایجاد شده است.

82 کشور برای بردن جایزه اسکار با هم رقابت می کنند

فرهنگ:

مهلت ارسال فیلم از کشورها برای رقابت در بخش بهترین فیلم بین المللی در اسکار 2025 به پایان رسیده است و تاکنون 82 کشور فیلم های منتخب خود را شناسایی کرده اند.

زلزله نزدیک تهران/ هماهنگی سنتکام با اسرائیل/ رادان از تجهیزات پلیس راضی نیست

تاکنون 82 کشور فیلم های خود را برای رقابت در بخش بهترین فیلم بین المللی انتخاب کرده اند و ظاهرا فیلم اسپانیایی زبان «امیلیا پرز» ساخته کارگردان فرانسوی ژاک اودیار اولین و اولین فرصت این رده محسوب می شود. این فیلم درباره یک قاچاقچی مکزیکی است که تحت عمل جراحی تغییر جنسیت قرار می گیرد. این فیلم که توسط نتفلیکس در سینماهای آمریکا اکران خواهد شد شانس زیادی برای نامزدی در رشته بهترین فیلم دارد.

«املیا پرز» امسال در جشنواره کن معرفی شد و توانست جایزه هیئت داوران و جایزه بازیگر زن را برای تیم بازیگری از آن خود کند.

هدایت موقت سپاهان در لیگ برتر

ورزش:

هفته هفتم لیگ برتر روز شنبه با برگزاری 3 دیدار ادامه دارد. پرسپولیس در اولین بازی این روز با پیروزی در آخرین لحظات مقابل چادرملو 14 امتیازی شد و به دلیل تفاضل گل بهتر نسبت به ملوان پرسپولیس موقتا در صدر جدول رده بندی قرار گرفت اما در دیگر بازی سپاهان نیز با برتری مقابل استقلال خوزستان به برتری رسید. نمره ای که خوب نتیجه یک بر صفر شد تا به امتیاز 16 برسد و صدر جدول رده بندی را از پرسپولیس پس بگیرد.

زلزله نزدیک تهران/ هماهنگی سنتکام با اسرائیل/ رادان از تجهیزات پلیس راضی نیست

البته برتری سپاهان موقتی است و تراکتور در صورت پیروزی در دیدار فردا مقابل فولاد با 16 امتیاز و تفاضل گل بهتر به صدر جدول می رسد.

استقلال که اولین بازی را بدون نکونام با هدایت سهراب بختیاری زاده تجربه کرد در آخرین بازی امشب با نتیجه 2 بر یک قعرنشین جدول را شکست داد.

زلزله در آرادان

استان:

زمین لرزه ای به بزرگی 4.4 ریشتر آرادان در حوالی سمنان را لرزاند.

به گزارش سایت مرکز لرزه نگاری دانشگاه تهران ساعت ۲۲ و ۴۵ دقیقه امشب شنبه ۲۳ مهرماه زمین لرزه ای به بزرگی ۴.۴ ریشتر آرادان در استان سمنان را لرزاند. برخی از اهالی اعلام کرده اند که این زمین لرزه در شرق استان تهران نیز احساس شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا