مطالب عمومی

خبر رسانه عربی از دور پنجم مذاکرات تهران و ریاض

مقام‌های عالی‌رتبه عراق امروز (سه‌شنبه) در گفت‌وگو با العربی الجدید از اقدام جدیدی در دفتر مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق برای برگزاری دیداری جدید میان تهران و ریاض خبر دادند. در بغداد

مقامات عراقی که نخواستند نامشان فاش شود، گفتند که فواد حسین، وزیر امور خارجه عراق و قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی این کشور، سخت تلاش می کنند تا دیدار جدیدی بین ایران و سعودی ها در عراق ایجاد کنند.

این منبع گفت: طرف های ایرانی و سعودی برای انجام مذاکرات جدید به توافق رسیده اند، اما هنوز مشخص نیست که دو کشور در چه سطحی با هم درگیر خواهند شد و در دور دیروز نیز تماس های زیادی در این چارچوب صورت گرفت.

مقامات عراقی می گویند تلاش عراق برای فراهم کردن شرایط برای برگزاری این نشست به این دلیل است که مقامات بغداد معتقدند کاهش تنش در منطقه تاثیر مثبتی بر اوضاع سیاسی و امنیتی عراق در این مقطع حساس خواهد داشت.

وی گفت: اگر اتفاق خاصی رخ ندهد و مانعی پیش نیاید به زودی دیدار جدیدی بین ایران و عربستان برگزار می شود.

به گزارش میجیک، بغداد میزبان چهار دور مذاکرات ایران و عربستان بوده است.

فواد حسین وزیر امور خارجه عراق چندی پیش در راس هیاتی از جمله قاسم الاعرجی وارد تهران شد و با مقامات ارشد کشورمان از جمله امیر عبدالهیان همتای ایرانی خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیر عبدالهیان در نشست خبری مشترک با فؤاد حسین تاکید کرد: با تلاش آقایان فواد حسین و مصطفی الکاظمی (نخست وزیر عراق) در دور بعدی مذاکرات ایران و عربستان در بغداد شرکت خواهیم کرد. من از دولت تشکر می کنم. عراق به خاطر تلاش هایش برای حل سوء تفاهم ها و بازگرداندن روابط ایران و عربستان به وضعیت عادی.

همچنین روز گذشته (دوشنبه) وزیر امور خارجه عراق اعلام کرد که فواد حسین با فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان سعودی گفتگوی تلفنی داشته است.

311311

دکمه بازگشت به بالا