تخصیص ۱۲ میلیارد تومان اعتبار به ۸ نقش برجسته مهم استان فارس

استان فارس | فارس

میجیک/پرس مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس از اختصاص 12 میلیارد تومان به 8 چهره مهم این استان خبر داد.

محمد ثابت اکلیدی امروز سوم شهریورماه در حاشیه کارگروه حفاظت از میراث فرهنگی فارس از تشکیل کارگروه ۷ نفره حفاظت و مرمت سنگ‌تراشی‌های این استان خبر داد و گفت: نماینده معاونت فرهنگی رئیس اداره کل میراث، نماینده پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، نمایندگان صنف مرمتگران استان و نمایندگان میراث جهانی تخت جمشید و پاسارگاد در این کارگروه حضور دارند.

وی با بیان اینکه وظیفه این کارگروه تهیه طرح ها و طرح های حفاظت از بناهای سنگی در معرض خطر استان است، افزود: در گام نخست با تامین 12 میلیارد تومان از محل صندوق مسئولیت اجتماعی وزارتخانه انجام شد. نفت 8 شاخصه مهم استان در 8 شهرستان حفاظت و بهسازی می شود.

ثابت اقلیدی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده شامل نقش برجسته کورنگون در شهرستان رستم، نقش برجسته رستم در شهرستان مرودشت، نقش برجسته سرباز پارتی در شهرستان قیروکارزین، نقش برجسته برم دلک در شیراز، نقش برجسته تنگ چوگان است. در شهرستان کازرون، نقش برجسته سراب بهرام در شهرستان ممسنی، کتیبه تنگ براق در شهرستان اقلید و نقش شاپور در شهرستان داراب در حال مرمت هستند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا