تشکیل دفتر حسابرسی سیستمی و ریسک و تمکین مالیاتی

حسابرسی | دفتر

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور از راه اندازی دفتر حسابرسی و ریسک و انطباق مالیاتی سیستماتیک در این سازمان برای تکمیل زنجیره تامین خدمات مالیاتی فناوری و محاسبه و مطالبه مالیات به صورت سیستمی خبر داد.

به گزارش میجیک، سید محمدهادی سبحانیان، مدیرعامل سازمان امور مالیاتی کشور، گفت: با راه اندازی دفتر حسابرسی سامانه و انطباق ریسک و مالیات و ایجاد ساختارهای مربوطه در سازمان امور مالیاتی کشور، این اقدام دیگری است. برای دستیابی به هدف تسهیل و تسریع در پیشرفت امور مودیان جهت ارائه خدمات بهینه و هوشمندسازی نظام مالیاتی.

وی «بخشنامه تنظیم و تنظیم قانون بودجه 1404 همه کشورها» را مبنی بر «هوشمندی نظام مالیاتی به ویژه تغییر سازوکار سیستماتیک و هوشمند به جای تشخیص بر اساس نظر مالیاتی، ارزیابان و افزایش یک درصدی در نسبت مالیات بر درآمد به تولید ناخالص داخلی و رسیدن به 10 درصد در پایان برنامه هفتم» که بر ایجاد دفتر حسابرسی سامانه برای تحقق این امر تاکید دارد.

سبحانیان افزود: تعیین قوانین حسابرسی سیستم و انتشار تشخیص یا اسناد قطعی سیستم، تعریف و بررسی شاخص‌های ریسک، تعریف قوانین استفاده از داده‌ها برای تهیه اظهارنامه استاندارد در کلیه منابع مالیاتی، تولید اظهارنامه‌های برآوردی سیستماتیک در کلیه منابع مالیاتی، تهیه و بررسی فرآیندهای عملیاتی. که در نظام مالیاتی از جمله وظایف آن اداره الزامی است.

لازم به ذکر است بخشنامه تنظیم و تنظیم بودجه سال 1404 همه کشورها از اول شهریورماه از سوی رئیس جمهور به تمامی دستگاه ها ابلاغ شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا