توضیحات وزیر اقتصاد درباره پیشنهادش برای وام ازدواج غیر نقدی

اقتصاد | وام ازدواج

درخواست همتی از مدیر بانک برای دادن طرح وام های ازدواج به صورت غیرنقدی با واکنش های بسیاری همراه شد. این باید راه حلی برای زوج های جوانی باشد که عجله دارند و منتظر وام ازدواج هستند تا وسایل خانه مورد نیاز خود را برای تشکیل خانواده تهیه کنند. باز هم تاکید می کنم بانک ها موظف به تسریع در انجام تکلیف قانونی برای پرداخت وام ازدواج هستند و تغییری در شرایط و ضوابط پرداخت وام ازدواج ایجاد نشده است.

به گزارش میجیک، اظهارات وزیر اقتصاد در خصوص وام ازدواج و تغییر نحوه پرداخت، واکنش های بسیاری را در پی داشت. همتی در جمع مدیران بانکی خواستار ارائه برنامه ای از معاونت بیمه و بانک ها از وزارت اقتصاد و دارایی و شورای هماهنگی بانک ها با هماهنگی بانک مرکزی در این زمینه شد تا در صورت امکان بخشی از وام ازدواج غیر نقدی خواهد بود و به صورت اقساط خرید لوازم خانگی مورد نیاز زوج جوان باید برای متقاضی پرداخت کند.

این واکنش منجر به توضیح بیشتر عبدالناصر همتی وزیر اقتصاد در یادداشتی تلگرامی شد: دیروز در جلسه مدیران بانک ها بر اولویت بندی پرداخت وام ازدواج جوانان تاکید کردم. البته با توجه به صف 300 هزار نفری وام ازدواج و محدودیت منابع بانک ها در کشور، پیشنهاد می کنم در کنار پرداخت وام نقدی، امکان تامین لوازم خانگی مورد نیاز زوج های جوان نیز بررسی شود که این امر نیز به رونق تولید

وی افزود: وام ازدواج در سال جاری بدون توجه به افزایش منابع وام از بانک ها دو برابر شده و به 300 میلیون رسیده است و بانک ها به دلیل سایر تعهدات وام ازدواج را با کندی و تاخیر پرداخت می کنند و این موضوع از سوی اعضای محترم تکذیب شد. مجلس

وزیر اقتصاد تصریح کرد: بنابراین این طرح در صورت اجرایی شدن می تواند راه را برای زوج های جوانی که عجله دارند و در انتظار وام ازدواج هستند، برای تهیه لوازم خانگی مورد نیاز برای تشکیل خانواده هموار کند.

همتی اذعان داشت: باز هم تاکید می کنم بانک ها موظف به تسریع تکلیف قانونی برای پرداخت وام ازدواج هستند و تغییری در شرایط پرداخت وام ازدواج ایجاد نشده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا