خرید گندم از ۱۱ میلیون و ۱۱۲ هزار تن گذشت/ پرداخت مطالبات کشاورزان تا پایان شهریور ماه

پرداخت مطالبات | خرید گندم

معاون امور کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: خرید گندم بیش از مصرف کشاورزان از مرز 11 میلیون و 112 هزار تن گذشت و پیش بینی می شود امسال بیشترین تولید و خرید گندم را داشته باشیم. در تاریخ کشور».

به گزارش میجیک، علیرضا مهاجر در جلسه برنامه ریزی و هماهنگی کشت پاییزه سال زراعی 1404-1403 که در سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی برگزار شد، افزود: امسال با لطف و رحمت پروردگار و تلاش کشاورزان و همکاران خرید گندم از مرز 11 میلیون و 112 هزار تن گذشت و با توجه به اینکه هم برداشت و هم خرید تضمینی گندم تا پایان شهریور ادامه دارد، پیش بینی ما این است که امسال بیشترین میزان تولید و خرید را داشته باشیم. در تاریخ کشور

وی با اشاره به اینکه ادامه روند تامین نهاده ها ضروری است، گفت: حدود 800 هزار تن کود اوره، حدود 600 هزار تن کود فسفاته و حدود 350 هزار تن کود پتاس برای کشت پاییزه مورد نیاز است که در صورت ارائه به بخش کشاورزی با 5/8 میلیون هکتار کشت پاییزه شرایط خوبی در سال 1404-1403 برای کشور ایجاد شد.

مهاجر گفت: امسال خرید گندم از 4 میلیون تن و تولید برنج از 700 هزار تن گذشت. همچنین میزان تولید کلزا دو برابر و ذرت علوفه ای، شکر، پنبه و سایر محصولات افزایش یافت.

به گفته وی، در پاییز امسال حدود 12 میلیون تن گندم، حدود 3 میلیون تن برنج و 5.5 تا 6 میلیون تن گندم تولید می شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: با وجود تنگناها تاکنون مطالبات 94 گندمکار پرداخت شده و 100 پس انداز باقی مانده نیز تا پایان شهریور پرداخت می شود. همچنین در تلاش هستیم تا مطالبات کلزاکاران استان گلستان و سایر استان ها را پرداخت کنیم.

آذربایجان شرقی در طرح جهش تولید در دیم و قرارداد کشاورزی رتبه اول کشور را دارد

نماینده امور کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی از آغاز کشت پاییزه در کشور خبر داد و گفت: آذربایجان شرقی اولین استان کشور است که کشت پاییزه در آن آغاز شده است و باید با تامین همه نهاده ها حداکثر تولید حاصل شود. به موقع و افزایش بهره وری.

وی تغذیه مناسب برای بهبود کیفیت غلات را مورد تاکید قرار می دهد و می افزاید: زمان، میزان و تکرار تغذیه گیاه از مواردی است که در کشت پاییزه باید به آن توجه شود، زیرا افزایش میزان تولید و کیفیت آن بسیار مهم است.

مهاجر بر اهمیت افزایش بهره وری و تولید در زمین های کشاورزی تاکید کرد و گفت: مقام معظم رهبری به طرح جهش تولید در دیم توجه ویژه ای داشته اند و با حمایت ایشان می توانیم این طرح را با موفقیت اجرا کنیم و به هدف قابل توجهی دست یابیم. افزایش تولید در زمین های خشک. حمایت رهبری از این طرح مسئولیت ما را در اجرای آن افزایش می دهد و باید تلاش کنیم طرح جهش تولید در خشکی را به بهترین نحو و در بالاترین سطح اجرا کنیم.

بر اساس اعلام وزارت جهاد کشاورزی، وی درباره بیمه محصولات کشاورزی نیز گفت: باید با افزایش سطح بیمه، پرداخت تعهدات کشاورزان آسیب دیده فراهم شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا