باید سازوکار ویژه‌ای برای نخبگان در وزارت نفت در نظر گرفته شود

وزارت نفت

باید سازوکار ویژه‌ای برای نخبگان در وزارت نفت در نظر گرفته شود

رئیس تحقیق و توسعه شرکت پالایش نفت تهران گفت: باید به نخبه بودن احترام گذاشته شود و سازوکار ویژه ای برای این افراد در وزارت نفت در نظر گرفته شود. زیرا نخبگان باید در صنعت نفت کارآفرین باشند.

به گزارش میجیک، محمود نیکبخت در بازدید اعضای بنیاد ملی نخبگان از پالایشگاه نفت تهران تاکید کرد: جایگاه نخبگان باید محترم شمرده شود و سازوکار ویژه ای برای این افراد در وزارت نفت در نظر گرفته شود. زیرا نخبگان نباید کارمند باشند، بلکه باید در صنعت نفت کارآفرین باشند.

وی با بیان اینکه می توانیم از ظرفیت نخبگان در معاونت پژوهشی و رفع ازدحام پالایشگاه نفت تهران استفاده کنیم، افزود: حمایت از نخبگان یکی از اهداف مدیریت کلان کشور و صنعت نفت است و پالایشگاه تهران در نظر دارد تا از ظرفیت نخبگان حداکثر استفاده را بکنید و با افزایش حمایت های مالی و معنوی با آنها.

رئیس تحقیق و توسعه شرکت پالایش نفت تهران خاطرنشان کرد: در بین مجتمع های پالایشی کشور، شرکت پالایش نفت تهران تنها مجموعه ای است که پروژه های دانشجویی دکتری تا سقف 30 میلیون تومان و دانشجویان کارشناسی ارشد تا سقف 20 میلیون تومان را پشتیبانی می کند.

کاوه فرزادکیا، کارشناس ارشد معاونت تحقیقات و فناوری پالایشگاه تهران نیز با بیان اینکه صنعت نفت یک صنعت بزرگ و گسترده با ظرفیت بالا برای پیشرفت و توسعه است، گفت: با پیشرفت فناوری دنیا به سمت مصرف انرژی های تجدیدپذیر به جای آن. از سوخت‌های فسیلی و هیدروکربن‌ها، نخبگان باید راهکاری برای مصرف و استفاده مناسب از نفت تولیدی کشور بیابند.

باید فرهنگ تشکیلاتی در وزارت نفت برای پذیرش نخبگان ایجاد شود

در این دیدار کیوان زماعدی دستیار ویژه رئیس بنیاد ملی نخبگان استان تهران با تاکید بر اینکه باید فرهنگ سازمانی برای استقبال از نخبگان در وزارت نفت وجود داشته باشد، اظهار داشت: فرآیندها و سازوکارهای خاصی برای ارائه و ارائه ضروری است. طرح ها و ایده های نخبگان در وزارت نفت را ساماندهی کنیم تا نخبگان بدانند چگونه با مجتمع صنعتی نفت ارتباط برقرار کنند.

ریحانه بینایی سرپرست معاونت برنامه ریزی و سیاست گذاری معاونت پژوهش و فناوری وزارت نفت، تدوین دستورالعمل حمایت از دانشگاهیان و اعضای هیات علمی را از وظایف مهم سازمان نظام مهندسی، تحقیقات و فناوری عنوان کرد. نمایندگان وزارت نفت در این طرح اعضای هیات علمی با تشکیل گروه های دانشجویی با موضوع فناوری با شرکت های تابعه وزارت نفت همکاری خواهند کرد. میزان حمایت از این طرح پنج برابر سقف تراکنش های کوچک است که به بیش از یک میلیارد می رسد.

وی ادامه داد: طرح فرصت یادگیری از دیگر طرح های سازماندهی شده در معاونت مهندسی، تحقیقات و فناوری وزارت نفت است که اعضای هیات علمی می توانند در یکی از مراکز عملیاتی و مجتمع های صنعتی در قالب 3 ماهه حضور داشته باشند. , فرصت های 6 ماهه یا 12 ماهه -sasi چالش ها را از نزدیک درک کنید و در قالب قراردادهای تحقیقاتی با سازمان ها همکاری کنید.

علیرضا سلطانی مشاور مدیر کل روابط عمومی وزارت نفت نیز گفت: این بازدید با هدف استفاده و بهره مندی از توان فنی، مهندسی و علمی نخبگان کشور در مجموعه پالایشگاهی کشور از جمله پالایشگاه تهران انجام می شود. . و آشنایی نخبگان کشور با دستاوردها، پیشرفت‌ها، چالش‌ها و مشکلات بخش‌های مختلف مجتمع صنعت نفت و نیز پیشرفت و توسعه این صنعت، با کمک این ظرفیت فکری و علمی صورت گرفته است. نخبه.

وی بیان کرد: امیدواریم بتوانیم از ظرفیت و توان نخبگان کشور برای شناسایی چالش ها و خلاءهای صنعت نفت استفاده کنیم و از خروج نخبگان از کشور جلوگیری کنیم.

جامعه نخبگان و قدرت ملی تنها راه عبور از تنگناها و چالش های موجود در کشور است

در زیر اعضای بنیاد ملی نخبگان در خصوص ارائه راهکاری برای ارتقا و توسعه صنعت نفت در راستای توانمندی و تخصص خود به بحث و تبادل نظر می پردازند و خواستار حمایت بیشتر از نخبگان و افراد مستعد این صنعت می شوند. زیرا جامعه نخبگانی و قدرت ملی تنها راه عبور از تنگناها و چالش های موجود در کشور است.

در پایان اعضای بنیاد ملی نخبگان همچنین از بخش‌های مختلف از جمله واحدهای نیتروژن، ایزومکس، هیدروژن 3، تقطیر، مخازن LPG و سایر تاسیسات کمکی پالایشگاه نفت تهران بازدید کردند و ابعاد، دستاوردها و پیشرفت این امر را درک کردند. مجتمع پالایشگاهی در پایتخت.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا