نیازمندی کشور به سرمایه‌گذاری در اکتشاف ذخایر جدید سنگ‌آهن و استحصال در صنعت مس

صنعت

نیازمندی کشور به سرمایه‌گذاری در اکتشاف ذخایر جدید سنگ‌آهن و استحصال در صنعت مس

مدیر کل دفتر تهیه سنگ و فرآوری مواد معدنی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور گفت: در حال حاضر واحد فرآوری سنگ آهن با ظرفیتی کمتر از ظرفیت اسمی در حال فعالیت است و تولید سنگ آهن برای تامین خوراک کافی نیست.

به گزارش میجیکمحسن محمد خانی گفت: در حال حاضر سرمایه گذاری در واحد فرآوری سنگ آهن بیش از نیاز فعلی است اما در حال حاضر برای تامین خوراک این واحد مشکل داریم بنابراین سرمایه گذاری در صنعت آهن باید بر اکتشاف ذخایر جدید متمرکز شود. . .

وی با بیان اینکه بر اساس اطلاعات اکتشافی موجود، ذخایر سنگ آهن ایران حدود سه و نیم میلیارد تن است، خاطرنشان کرد: 10 درصد این ذخایر از ذخایر هماتیت و در افق 1404 کشور، ظرفیت تولید فولاد است. باید تا 55 میلیون تن باشد در حال حاضر 33 میلیون تن محقق شده است.

محمد خانی با تاکید بر اینکه واحد فرآوری سنگ آهن در حال حاضر با ظرفیت کمتر از ظرفیت اسمی کار می کند و تولید سنگ آهن برای تامین خوراک کافی نیست، خاطرنشان کرد: در حال حاضر سالانه حدود 100 میلیون تن سنگ آهن استخراج می شود. صنایع تبدیلی آنها ظرفیت فرآوری 160 میلیون تن سنگ آهن را دارند که پس از 20 تا 25 سال تکمیل می شود.

مدیر کل دفتر تهیه سنگ معدن و فرآوری مواد معدنی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور ادامه می دهد: اگر ظرفیت تولید برای رفع نیاز واحد فرآوری افزایش یابد و ضریب دسترسی واحد فرآوری را نیز در نظر بگیریم. برای مواد معدنی، این زمان 10 تا 15 سال خواهد بود. بنابراین ما باید در اکتشاف ذخایر جدید سنگ آهن سرمایه گذاری کنیم.

محمد خانی با بیان اینکه صنعت مس با صنعت سنگ آهن متفاوت است، تصریح کرد: بر اساس اطلاعات اکتشافی فعلی، ایران 6 درصد ذخایر مس جهان را در اختیار دارد و از این نظر رتبه پنجم را به خود اختصاص داده است، اما تولید سالانه مس است. در ایران حدود 300 هزار تن و حدود 1 درصد از تولید مس دنیا باید در استخراج، فرآوری و استخراج این فلز ارزشمند سرمایه‌گذاری شود و بر اساس میزان ذخایر موجود در کشور، سهم ما از تولید افزایش یابد. 6 بار.

به نقل از روابط عمومی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور، وی با بیان اینکه بزرگترین معدن مس جهان از نوع پورفیری است، گفت: یکی از پروژه های پیش بینی شده در سال جاری پایش سامانه مس پورفیری کشور است. از منظر اکتشاف و فرآوری و جمع‌آوری و تحلیل داده‌های جغرافیایی اکتشاف، کانی‌شناسی و متالورژی مرتبط با این سیستم می‌تواند راهنمای اکتشاف و مطالعات فرآوری آینده باشد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا