اقتصادی

چالش‌های صنعت لوازم خانگی در سال ۱۴۰۲

دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران تورم، قیمت های تکلیفی و دخالت های غیرضروری سازمان نظارتی که بخشی از زمان تولید را می گیرد را از مهمترین چالش های صنعت لوازم خانگی در سال جاری عنوان کرد.

عباس هاشمی در گفت وگو با میجیک، تورم را عامل مشکلات کشور دانست که همه چیز را پنهان می کند، گفت: تاکید دولت بر قیمت ها از دیگر چالش های این صنعت است. بنابراین با وجود اینکه قیمت مواد اولیه حتی عرضه داخلی در بورس افزایش انفجاری داشته است، به نظر می رسد این واقعیت قابل مشاهده نیست. این افزایش قیمت در مورد مواد اولیه عرضه شده در بورس مانند فولاد، پتروشیمی، مس و … نیز صادق است.

وی با بیان اینکه دولت می گوید در این شرایط تولیدکنندگان مجاز به افزایش قیمت نیستند، تصریح کرد: در این شرایط هیچ منطقی وجود ندارد.

هاشمی تورم، قیمت گذاری اجباری و مداخله غیرضروری هر سازمان نظارتی که بخشی از زمان تولید را به خود اختصاص می دهد را از مهم ترین چالش های صنعت لوازم خانگی عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه قیمت تمام شده کالا به دلیل افزایش افزایش یافته است. در قیمت نهاده های تولید و مجوز افزایش قیمت صادر نشده است، اکنون در برخی موارد کمبود کالا در بازار وجود دارد.

دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران با بیان اینکه این وضعیت باعث وارد آمدن خسارت به واحدهای تولیدی و مصرف کنندگان نهایی شده است، گفت: واحدهای تولیدی نمی توانند محصولات را با زیان بفروشند مگر اینکه دولت جبران کند اما در صورت این مسئولیت. قبول نمی کنند و بار مسئولیت فقط بر دوش تولیدکننده ای است که باید مواد اولیه گران قیمت بخرد و به قیمت ثابت بفروشد، نمی توانند فعالیت کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا