واکنش دختران راگبی‌باز به نگرفتن پاداش مدال آسیایی: وزیر ورزش به داد ما برسد

وزیر ورزش

سرمربی تیم ملی راگبی بانوان گفت: از آقای کیومرث هاشمی که اهل ورزش هستند می خواهیم که دست به دامان دختران راگبی شده و از مدال آوران راگبی که با آنها بد رفتاری شده است تجلیل شود.

زهرا قربانی در گفت وگو با میجیک، با اشاره به بی احترامی به تیم ملی راگبی بانوان ایران که برای اولین بار در تاریخ به مدال برنز آسیا دست یافت، گفت: رشد راگبی بانوان و نتایج تاریخی در آسیا. تحت حمایت رئیس فدراسیون هستند.» اگر منتظر آقای کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان باشیم که خودش ورزشکار است و محل برگزاری المپیک را می شناسد، وضعیت راگبی بهتر می شود. از نمایندگان بانوان وزارت ورزش هم انتظار توجه بیشتر داریم چرا که این تیم می تواند در بازی های آسیایی مدال بگیرد و به عنوان دومین تیم ورزش بانوان ایران در بازی های آسیایی می تواند سهمیه حضور را کسب کند و برای تاریخ سازی تلاش کند. در صورتی که این مهم است

قربانی درباره غیبت تیم ملی راگبی بانوان در مراسم تجلیل از ورزشکاران خاطرنشان کرد: دختران راگبی چون اهل حاشیه و جنجال نیستند، موفقیت آنها نامرئی و مظلوم است در حالی که ما فرزندان این مرز و بوم و مانند سایر رشته های ورزشی هستیم. ما در حقوق عمومی ورزش کشور سهم داریم، وزیر محترم ورزش اجازه نمی دهد نظم و انضباط ورزش سلیقه ای انجام شود. بازیکنان راگبی عاشق ورزش هستند و احترام به خواسته های ورزشکاران جوان این رشته المپیکی مهم است.

وی افزود: برای جامعه راگبی جای تعجب است که چرا در اهدای مدال به دختران راگبی در حالی که برخی رشته های ورزشی دیگر همین مدال ها را دریافت می کنند و مورد احترام قرار می گیرند، بی احترامی می شود. حتی برخی رشته ها در مسابقات سطح پایین و ورزش های غیر المپیکی شرکت می کنند و در دنیا شاید تعداد فدراسیون ها به تعداد فدراسیون های راگبی آسیا نرسد اما جوایزی دریافت می کنند.

سرمربی تیم ملی راگبی بانوان ادامه داد: تیم ایران در بازی های آسیایی میزبان قطر را شکست داد و اولین مدال تاریخ آسیا را کسب کرد. این در حالی است که مدال تاریخی بانوان ایران حتی واکنش رئیس کنفدراسیون آسیا را نیز در پی داشت و او طی نامه ای رسمی از پیشرفت فوق العاده دختران ایرانی تشکر کرد.

قربانی تصریح کرد: ورزش ما هم اکنون در بازی های آسیایی و المپیک حضور دارد اما در سطح فدراسیون های غیر المپیکی نادیده گرفته می شود که این را تنها می توان ناشی از عدم شناخت این ورزش دانست.

وی با بیان اینکه وزیر ورزش باید به راگبی بانوان نزدیک شود اظهار داشت: این رشته پرطرفدار است و می توانیم در بازی های آسیایی برای ایران مدال آوری کنیم. ما ظرفیت حضور و کسب مدال در المپیک بعدی را داریم. وزیر ورزش که سابقه حضور در کمیته ملی المپیک را دارد، اهمیت و جایگاه راگبی را درک می کند و ما درخواست کمک و حمایت داریم.

قربانی افزود: رئیس فدراسیون راگبی سال ها به تنهایی کار کرده و صداقت و تلاش او بر جامعه راگبی و ورزش پوشیده نیست و وزیر ورزش می تواند حمایت های لازم را از وی داشته باشد. ما برای فکر کردن به تمهیدات و قدردانی از راگبی به عنوان یک ورزش مهم و کسب مدال و کمک در روند توسعه کمک می خواهیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا