اخطار جدی به سایت‌های فروش خدمات سفر

سفر

اخطار جدی به سایت‌های فروش خدمات سفر

معاون نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری تاکید کرد: با گران فروشی سایت های اینترنتی بدون تسامح برخورد می شود.

اسماعیل برات به میجیک گفت: با توجه به سیاست دولت برای مهار تورم و بر اساس دستورات اکید وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، نظارت بر ارائه خدمات گردشگری در تعطیلات نوروزی افزایش یافته و تخلفاتی به ویژه وجود دارد. در حوزه افزایش قیمت و گران فروشی بدون توجه به اغماض.

معاون نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: کلیه شرکت های گردشگری باید لیست قیمت های خود را در سامانه “جانا” ثبت کنند و لیست قیمت های فیزیکی که در سامانه ثبت نشده اند فاقد اعتبار است. بنابراین در صورت عدم ثبت فهرست بها در سامانه الکترونیکی، مبنای فروش واحد، فهرست بهای سال گذشته می باشد. این موضوع طی بخشنامه ای به مدیریت عمومی استان اعلام شده است و تشکل های تخصصی گردشگری در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به فعالیت سایت ها و بسترهای اینترنتی گفت: گاهی مشاهده می شود که هتل ها یا واحدهای گردشگری در فروش خدمات سطح مصوب را رعایت می کنند اما سایت های اینترنتی و رزرواسیون خدمات را با قیمتی بالاتر از سطح مصوب به فروش می رسانند که در نظر گرفته می شود. تخلف و مصداق گرانفروشی.

معاون نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری افزود: برای مقابله با گران فروشی در فضای مجازی و سایت های متخلف از تمامی ابزارهای قانونی استفاده کرده ایم و همچنین مشکل تخلف هر سایت از طریق رسانه های عمومی مانند صدا و سیما گزارش شده است. خبرگزاری ها، روزنامه ها و … به اطلاع می رسانیم لذا توصیه به مدیران سامانه و سایت های اینترنتی این است که رعایت مقررات و بازار و فروش خدمات گردشگری را در چارچوب لیست قیمت مصوب در نظر بگیرند.

برات همچنین بیان کرد: بسیاری از تخلفات در حوزه گردشگری مربوط به فعالیت های غیرقانونی بوده و فاقد مجوز از وزارت گردشگری است، در این گونه موارد طبق قانون علاوه بر تعطیلی دائمی محل فعالیت، متخلفین نیز مجازات خواهند شد. طبق قانون . لذا درخواست ما از شهروندان و هموطنان این است که خدمات گردشگری و بسته های گردشگری را از طریق مراکز و مجوزهای معتبر ارائه دهند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا